André Onana

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13615
Liker mottatt: 8766

Ingen tvil om at Onana er en god keeper, men han har gjort noen feil som overskygger de gode tingene litt. Med tiden er jeg sikker på at han kommer til å vise oss hvor god han faktisk er. Og livet til en keeper er litt enklere når han har Martinez og Varane fremfor seg.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, 10Hag, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11025

Pwint wrote: 04 Feb 2024, 08:34 Ingen tvil om at Onana er en god keeper,
Jeg er faktisk i tvil asså😀

Men som en raus fyr jeg er, så skal jeg gi han ut sesongen da 😀
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, Blodfink, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

RedTrafford wrote: 04 Feb 2024, 09:01 Jeg er faktisk i tvil asså
Hehe, ja, må være lov det au.
Bare for å sammenligne litt, jeg har det sånn med Maguire. Ser at han har spilt bedre og kommet seg fint fra den negative perioden. "Men evig eies kun et dårlig rykte" som det heter bl.a. i Halden.

Onana bør få neste sesong på å bevise at han duger. Det må jo opp et par hakk i flere deler av spillet hans.
Men her må laget ta mer ansvar også, de slipper til veldig mye. Sånn sett står keeper veldig "alene" til tider. Her ligger vel Onana godt an i statistikkene. (redn.prosent).
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pwint wrote: 04 Feb 2024, 08:34 . Og livet til en keeper er litt enklere når han har Martinez og Varane fremfor seg.
Kremt...5 baklengs mot Newport og Wolves er ikke akkurat pottetett :hah:

Martinez, til sitt forsvar, var tatt av når Wolves scora 3-3 rett nok.

Selg alle i det elendige forsvaret vårt, ingen av de har peiling :hah:
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag, Pwint, Pink Final, Cola2
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9117
Liker mottatt: 8400

Blodfink wrote: 04 Feb 2024, 11:40 Bare for å sammenligne litt, jeg har det sånn med Maguire.
Tillater meg å spore litt av, men jeg er fortsatt der at Maguire bør selges til sommeren. Han har fått mye, tildels usaklig, kritikk. Det har jeg ikke så mye til overs for, men det er en spiller som har passert 30, som ikke passer inn i et lag som skal stå høyt og dominere kamper, med høy lønn og noe så sjeldent som videresalgsverdi.

All ære til Harry for å ta tak og heve seg denne sesongen, men her håper jeg klubben har planer om å cashe inn til sommeren.

Et eller annet om Onana for å komme tilbake på sporet igjen 😆
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, Pwint, Tringe, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13615
Liker mottatt: 8766

RedTrafford wrote: 04 Feb 2024, 09:01
Pwint wrote: 04 Feb 2024, 08:34 Ingen tvil om at Onana er en god keeper,
Jeg er faktisk i tvil asså😀

Men som en raus fyr jeg er, så skal jeg gi han ut sesongen da 😀
Hehe ... Følelsesmessig er jeg helt enig med deg, men min logiske sans sier at det er en god keeper der. Selvtillit derimot .... Det er det ikke mye av.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10732

Folk som så ham i Inter kjenner jo ham ikke igjen, han var ingen tabbekeeper der. Og Serie A er ingen bakgårdsliga.

Det er vel mest det som gjør at jeg tror han har «the basics» til å være god nok for oss. Men det må ryddes opp i topplokket, åpenbart preget av presset (som så mange før ham).
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Tringe, Pink Final

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Tok det han skulle, ga ingen farlige returer. God i frispilling bakfra, noen gode igangsettinger. Ikke 100% på langpasninger, men alt i alt en forestilling verdig litt applaus.

+ for å slå ned egen lagkamerat, ingen fare for straffe imot da :hah: :P

Areola sto forresten mer fjellstøtt på Garna sitt andre i går, enn det Onana gjorde på Neto sitt mål mot Wolves, selv om Areola hadde fri sikt på ett svakere skudd og Onanas sikt va dekket av Varane.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Blodfink
Ingen er større enn klubben!

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 672

Ryder wrote: 04 Feb 2024, 13:24 Folk som så ham i Inter kjenner jo ham ikke igjen, han var ingen tabbekeeper der. Og Serie A er ingen bakgårdsliga.

Det er vel mest det som gjør at jeg tror han har «the basics» til å være god nok for oss. Men det må ryddes opp i topplokket, åpenbart preget av presset (som så mange før ham).
Går man på youtube så ser man ganske mange video av Onana sine tabber. De fleste av dem i Ajax og United, men også en del fra Inter. I Ajax forsvinner disse tabbene da de stort sett vant ligaen uansett. Så at Onana er en keeper som finner på mye rart visste både ten Hag og speiderapperatet.
Men klart alle har slike tabber og antagelig is har han mange flere matchvinnende redninger enn tabber. Så vi får håpe at dette bare er rusk i maskineriet den første sesongen og at han skjerper seg neste sesong. Han virker som å ha mentaliteten til å slå tilbake i alle fall.
post liked by: Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Tabber er ingen målvakt fri for.

Alisson var helt på bærtur i går. Og har gjerne to-tre slike kamper hver sesong, der han får total hjerneblødning.
De Gea var jo en god del på bærtur i sin siste sesong.
Schmeichel hadde og mange tabber. Spesielt i feltet, der han generelt var ganske dominant.
Barthez... Phew! Der var det mange tabber. Men han var en veldig god målvakt.

Alle de er svingode keepere, ofte regnet som blant de aller beste. Men de var langt fra tabbefrie.

Hvem husker Taibi? Hans korte United-karriere var jo nesten en eneste tabbekavalkade.

Så gikk han videre og var veldig god i Italia, spesielt for Atalanta.

Van der Sar er nok den mest stabile jeg har sett for oss. Ikke samme toppnivå som Schmeichel, eller De Gea på strek, men det var veldig få tabber. Leverte jevnt høyt nesten hele tiden, på de aller fleste ting.

Samme gjelder Romero. Han var så og si alltid god for oss. Men spilte jo ikke så mange kamper, da.

Kan bli litt for mye fokus på tabber, synes jeg. På samme måte som det kan bli for mye fokus på målpoeng.

Dét sagt, så har Onana mye å gå på for å bli mer stabil. Men synes vi ser at toppnivået er verdensklasse. Det må bare bli mer regelmessig.
post liked by: Tringe, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9117
Liker mottatt: 8400

Han kan vise til flere gode statistikker, vår nye sisteskanse. Mot Villa var han veldig god. Hvis Onana fortsetter fremgangen vil han gjøre seg fortjent til å få et begrep oppkalt etter seg, slik svenskene gjorde med «zlatanere». Noen gode forslag?
post liked by: Andtho01, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 2752
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3946
Liker mottatt: 5087

Rød Pølse wrote: 15 Feb 2024, 19:02 Noen gode forslag?
Onanering?
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2488
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7719
Liker mottatt: 8076

Jeg skal ikke gå inn på det spørsmålet ditt, @Rød Pølse. Jeg føler du fisker etter noe usømmelig der. Det passer seg ikke for oss sarte sjeler. Men jeg leste den statistikken på united.no om at han har reddet klart flere mål enn alle andre keepere. Og ble dypt deprimert...det betyr jo bare at vi slipper til så uendelig mye mer enn de andre 'topplagene'....lurer på når vi skal lære å forsvare oss?
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Cola2

Deleted User 430

Pangaea wrote: 15 Feb 2024, 19:09 Onanering?
Må man være en onanerer for å være med i den klubben...?
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2069
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9117
Liker mottatt: 8400

Jeg kan bare beklage, @Jan Erik. Min intensjon var å skape engasjement rundt keeperen vår, det gikk ikke som forventet. I likhet med Ola Borten Moe har jeg problemer med å forutse det åpenbare. Jeg legger meg paddeflat og lar posten stå til skrekk og advarsel.

De statistikkene er helt klart bekymringsfullt mtp hvor mye motstanderne våre skaper. Vi har 4 seiere på 4 kamper med Casemiro og Mainoo fra start, uten at det forteller hele sannheten. Det var bedring å spore da Martinez var tilbake, men uten han (og Shaw) er vi ekstremt sårbare.

Vi trenger vel nye spillere hvis ikke manageren er villig til å gjøre taktiske grep...
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Jepp, det er for lett å spille seg til muligheter mot United. Det skal vel fort inn en back og stopper til sommeren. Keeperen vår har vært bedre enn ryktet. Men CL-innsatsen var jo som et åpent sår. Men også der slapp vi til 800 sjanser i mot...
Last edited by Blodfink on 15 Feb 2024, 21:24, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Jan Erik
LUHG!
Post Reply