André Onana

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

Ja, tålt motgangen godt, og raser opp på topp i netto positiv medvirkning for laget :thumb_up:
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2232
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10196
Liker mottatt: 9125

Keeperen vår ble selvfølgelig skadet i kveldens landskamp... Rykter om strekk i hamstringen, så da er det fort 4-6 uker på sidelinjen 💩 Da får vi i alle fall mulighet til å se hva Bayindir kan bidra med 💪
post liked by: Jan Erik, Cola2, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2611
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8301
Liker mottatt: 8614

@Rød Pølse, selvsagt ble han det. Akkurat begynt å finne litt form...jaja, Bayindir er sikkert MINST like god...

Men det skal vel spilles flere landskamper med nye muligheter for skader...? Tipper nestemann blir Maguire...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

Meldes klar til Everton, i hvert fall så godt som.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Cola2
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2232
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10196
Liker mottatt: 9125

Jeg er ikke blant dem som ønsker Onana ut. Han har, som de fleste andre, både styrker og svakheter. Jeg tror styrkene vil komme mer til sin rett når vi fremstår som en sterkere og bedre drillet enhet. Svakhetene er noe som bør være mulig å trene på for å bli bedre. Defensiv dødball bør være et fokusområde for trenerteamet vårt. Der er det mye å hente, men det gjelder ikke bare for keeperen.

Det er vel å forvente at Onana skal representere landet sitt i Afrikamesterskapet. Forhåpentligvis vil Bayindir gripe denne muligheten med begge keeperhanskene og gjøre det vanskelig for Onana å få tilbake plassen mellom stengene. For et godt fotballag vil det alltid være positivt med sterk konkurranse om alle posisjonene på banen. Der har United hatt et ganske stort handikap ift de fleste andre lag så langt denne sesongen. Det vil overraske meg veldig hvis det ikke blir en forbedring på dette området i vårsesongen.

Personlig synes jeg det er kjedelig å lete etter syndebukker. Hva andre liker å gjøre får jeg ikke gjort så mye med. Jeg tror at spillernes svakheter blir ekstra synlig når laget underpresterer og det samme gjelder for styrkene når laget fungerer. Å slakte spillere på bakgrunn av lønn og overgangssum blir på nivå med å skyte postmannen for å komme med dårlige nyheter.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

Rød Pølse wrote: 27 Dec 2023, 17:00 . Å slakte spillere på bakgrunn av lønn og overgangssum blir på nivå med å skyte postmannen for å komme med dårlige nyheter.
Mye enig i posten din. Onana må få litt mer tid synes jeg.

Men det jeg siterer deg på er jeg ikke enig i. Overgangssum, ja, kanskje enig, (om ikke spiller og agent har grabba til seg store mengder cash, det kan være en del klausuler i slike forhandlinger kanskje, der spiller krever ditt og datt. Det er jo ikke kanskje, men helt sikkert vel).
Lønn nei. Lønna burde vært prestasjonsbasert, "du gidder ikke nei, da blir det lite lønn denne mnd". Skal se alle hadde fått litt fart i rassen etterpå.

Slik lønn skulle alle i klubben hatt, når det går dårlig sportslig går alle ned i lønn.

Når det ikke blir CL går vel spillerne ned i lønn. Det er bra. Men det bør da gjelde adm. au. Kanskje det gjør det? Aner ikke.

Ratcliffe ser ut til å ville litt av det jeg vil. Her skal det effektiviseres.

Edit: Skrivefeil
Last edited by Blodfink on 28 Dec 2023, 12:13, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4482
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9686

Jeg er meget skeptisk til Onana. For min del så er hans fremste problem konsentrasjonen, og når den ikke er i orden i en alder av 27, da lover det egentlig ikke så godt. Konsentrasjon er også åpenbart ekstremt viktig for en keeper. At han plutselig ombestemmer seg i forhold til landslagsfotball setter han ikke i et bedre lys heller. Det er ganske håpløst å skulle være uten førstekeeperen i en måned.

Min spådom er at vi får en ny keeper til sesongen 25/26. Med mindre Onana blir drastisk bedre, noe jeg er svært skeptisk til.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2232
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10196
Liker mottatt: 9125

Jeg er enig i at lønna helst bør være prestasjonsbasert, @Blodfink. Det er likevel ikke spillernes skyld at klubben er villig til å betale høy lønn. Agenter forsøker å skaffe best mulig avtale for sine klienter. Spillernes prestasjoner på banen har ellers lite eller ingen sammenheng med lønna de får utbetalt.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

Da er vi nesten enige :hah: Bortsett fra at jeg ikke fritar spillerne oppe i dette. De har selvfølgelig en rolle. Kan ses på som utpressing av dumme forhandlere i klubbene i grunn. De utnytter fansens brøling etter forsterkninger etc.
Mange faktorer man kan dra inn i dette. Spillerne er 1 av disse.

Savner Scholes: "Why should I hire a agent?"
post liked by: RedTrafford, Pwint, 10Hag
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4814
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2720
Liker mottatt: 11120

Historikken til Onana viser jo ikke en tabbekeeper, så jeg håper og tror at han vil luke bort de verste blemmene når han blir tryggere i trøya.

Men det er noen rare greier han driver med rent keeperteknisk, virker litt uryddig og, tja, «selvlært». Og den greia han har med å rygge når motstanderne kommer mot ham, liker jeg definitivt ikke…
post liked by: red, RedTrafford, 10Hag, Pwint, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4482
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9686

Onana tatt ut til Afrikamesterskapet. Får håpe at Bayindir kan prestere underveis. Må ærlig innrømme at det frister stort å hente en ny keeper til sommeren allerede.
post liked by: Andtho01, 10Hag, Buchan, RedTrafford, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14794
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23843
Liker mottatt: 19913

Det er ingen knallgod sesong så langt av Onana nei. Men jeg har litt tålamod, og tror vi har en bra trio av keepere. Nå får Bayindir/Heaton sjansen til å spille, noe de kanskje burde fått sjansen til litt før. Jeg blir jo usikker på Onana jeg au. Han har laget litt mye hodebry. Ikke gjort seg selv noen tjenester liksom. Det som holder trua mi oppe er at han gjør bra ting også. Han har vært veldig bra i PL om man ser litt stort på det, men må luke vekk noen skavanker fortsatt.

Enkelte ting han har gjort har vært uforståelig dårlig. Det må da være mulig å heve seg og slutte med slike tabber tenker jeg i mitt enkle sinn.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pwint, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1574
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3714
Liker mottatt: 5145

Har lest og hørt litt rundt om Bayindir.

Har knapt sett ham spille. Av det lille jeg har sett, var det på landslaget, og det virket kurant.

Men, som nevnt før, landslaget er ikke noen god målestokk opp mot Premier League, hvor alt går betydelig raskere.

Har hørt at han ikke er noe utpreget briljant målvakt. Altså, ingen enorme styrker, men helt ok på det meste. Hvorvidt det stemmer eller ikke, vet jeg ikke.

Ten Hag uttalte ganske tidlig at han ikke var klar for å spille, fordi han trengte "tilpasning til engelsk fotball". Hvor ofte skjer det? Har jo kommet drøssevis av keepere til PL fra andre ligaer, som har fått spille uten noen særlig tilvenningsperiode, og gjort det bra.

Må innrømme at denne uttalelsen, kombinert med at han ikke har fått noen minutt, og ikke engang fikk spille i en reservepreget ligacupkamp mot Palace, er litt urovekkende.

Er Bayindir egentlig god nok? Det får vi snart vite. Jeg er spent, og håper det.

Selv om jeg synes Onana er en betydelig oppgradering på DDG, er jeg heller ikke overbevist hva gjelder ham. Følte hele tiden vi burde gått for Diogo Costa.

Ingenting vil glede mer enn om Bayindir tar nivået, og om Onana blir en langt mer autoritær skikkelse med mer selvtillit og bedre teknikk. Men jeg har mine tvil. Tiden vil vise.

Ikke umulig at vi trenger 2 nye målvakter etter hvert.

At vi lot Matej Kovar gå er fortsatt et lite mysterium. Han virket som han hadde ferdighetene vi søker, og kostet oss ingenting. Lønnen var og svært lav. Fremstår som nok et merkelig økonomisk og sportslig valg fra den sportslige ledelsen.
post liked by: RedTrafford, messilingard, alfen74, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2068
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7787
Liker mottatt: 4473

Synes ikke han har overbevist i PL heller. Virker som han reagerer sent i flere tilfeller. Gir returer i farlig område.
Han blir forhåpentligvis bra.
United har sluppet inn over 40 mål til nå i sesongen, det er i overkant mye etter mitt syn.
Man kan selvfølgelig ikke laste Onana alene for dette.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4482
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9686

Ny keeper med et svært skadepreget forsvar gjør det utfordrende bakover, ingen tvil om det. Det som derimot kan bli et enormt problem er dersom forsvarsspillerne begynner å tvile på Onana basert på tabber og billige mål. Det blir en ond sirkel til slutt hvor forsvaret blir urolige og Onana blir usikker på forsvaret igjen. Onana føler jeg er en løs kanon på dekk og det er ikke noe man vil ha bakover i banen. At han ombestemmer seg angående Afrikamesterskapet gjør at jeg blir veldig skeptisk i tillegg.

For min del så tror jeg Diogo Costa ville vært et betydelig bedre kjøp, hadde vi hatt en sportslig ledelse som bestemte spillere inn så tror jeg det hadde endt slik også. Ten Hag har hatt en lei tendens av å hente spillere han kjenner til fra før, noe som ikke er en spesiell god måte å drive fotballklubb på.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pwint, Buchan, 10Hag
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply