André Onana

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

André Onana Onana

Født 2 april 1996 i Nkol Ngog i Kamerun

Posisjon Keeper

Landslag Kamerun (34 kamper pr 17-7-23)

Ungdomsklubber
Samuel Eto’o akademiet før 2010
Barcelona akademiet 2010-2015
Her var han utlånt til Cornellá 2012/13 og Vista Alegre 2013/14

Seniorklubber

Jong Ajax 2015/2016 - 39 ligamatcher

Ajax 2016-2022 - 148 ligamatcher

Internazionale 2022/23 - 24 ligamatcher

Manchester United 2023 -

Meritter
Eresdivise 2018/2019, 2020/21, 2021/22
KNVB Cup 2018/19, 2020/21
EL runner up 2016/17

Coppa Italia 2022/23
CL runner up 2022/23
post liked by: Pancho P, Ryder, 10Hag, Belfastboy, Cola2, Pwint, Blodfink, Can2, RedTrafford, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8647

Det er bra du er "på jobb" og gir André Onana Onana sin eigen tråd, @Pink Final. Kva er det forresten med kamerunarar og dobbelnamn? Først The Djemba Twins og no The Onana Brothers.

Eg snakka forresten med ein italiensk venn som er Inter-fan. Han meiner vi kan glede oss enormt og at Inter vil slite utan Onana. Uansett, velkommen til De Kat van Kameroen!
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Pwint, Blodfink, Can2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Ikke på lista mi over de jeg ville valgt selv, men tror han er en oppgradering av De Gea.
Håper han blir bra for oss!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

10Hag
Posts: 1499
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3609
Liker mottatt: 4883

Her tror jeg vi over tid ender opp med en av ligaens beste keepere. Det største forbedringspotensialet til Onana er feltarbeidet. Ellers er det helt i toppen.

Det kommer til å ta tid før det klaffer mellom ham og utespillerne, da det er en ekstrem forvandling som nå skal påbegynnes. Nå skal United formes som et Ten Hag-lag, noe som nok vil kreve enda et overgangsvindu neste sommer. Etter det, tror jeg laget knapt blir å kjenne igjen fra Solskjær-æraen, med to-tre unntak. (Ingen knock på Solskjær, han presterte tidvis veldig bra med laget han hadde).

Det kommer til å bli en del misforståelser og tabber. Men etter hvert har jeg tro på at det vil forsterke oss betydelig.
En slik keeper forbedrer ikke laget kun defensivt, men og offensivt. Med en ballspillende keeper øker vi ballbesittelsen og tempokontroll i matchen, som bør føre til større sjanser for mål. Slenger man på en kvalitetsspiss blir det fort giftig. Derfor tror jeg det er viktig å bygge laget bak fra, slik mange eksperter og managere sier. Da øker man muligheten for å skape sjanser for sine angrepsspillere. Om man heller bygger forfra, vil det bli noen ekstra mål, men spissen vil ofte bli isolert fra ball pga mindre ballinnehav lenger bak i laget. Et såkalt "graveyard shift" på topp, noe vi har slitt en del med.

Om vi i tillegg lander Zion Suzuki, som relativt koster en slikk og ingenting, så har vi og en back-up med lignende ferdigheter til Onana. Har ikke sett noen kamper med ham, så det er kun basert på samlevideoer og andres uttalelser. Fra det bittelille jeg har sett, minner han meg om Onana. Uredd og dyktig med ball i beina, og en god skuddstopper. Det vil kunne hjelpe med å bruke samme spillestil i diverse cuper, samt hvis Onana blir skadet.

Litt på siden: Så synes jeg også at de som nå snapper opp Diogo Costa og gjør en god deal. Gleder meg og til å se Bart Verbruggen i Brighton.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Ryder, Belfastboy, Cola2, red, Pwint, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Slutter meg til det @10Hag skriver, tror dette i beste fall kan transformere måten vi spiller på.

Skulle veldig gjerne også hatt inn en ballsikker DM som ville gjort oss enda tryggere i den første oppspillsfasen, men vi er på vei mot noe. En spillende keeper vil også frigjøre feks Martinez og Shaw og tillate at de ligger høyere i banen og deltar mer i neste fase. Om vi får Højlund, vil vi med ham og Rashford ha en ganske ekstrem gjennombruddshissighet og -evne på topp. Dersom vi klarer å spille av mostanderpress bedre enn i dag, vil de få mange sjanser.

Og ja, med Onana kommer vi til å sitte med hjertet i halsen og det kommer til å bli en og annen tabbe. Men håper og tror gevinsten er større enn risikoen.
post liked by: 10Hag, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Cola2, Pwint
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Blir garantert noen tabber, hvilken keeper eller spiller er det som ikke gjør tabber?
Har kun lest om Onana (har sett ham i to matcher, CL finalen i år, og EL finalen i 2017 kom jeg på).
Må bare basere meg på hva andre mener, og jeg stoler på at dette blir bra.
Vi vil få en annen type verktøy bakerst, som kan hjelpe oss å spille fotball slik ten Hag ønsker.
Synes Dag Langerød skrev så fint, «Med André Onana snakker vi egentlig ikke en om en direkte «oppgradering», men i stedet noe helt annet enn David de Gea, en signering som er ekstremt spennende».
Det er en formulering som er god og respektfull.

Jeg håper vi blir et ballsikkert lag, samtidig som vi beholder evnen til å spille direkte og hurtig.
Synes det typisk raske United angrepsillet er den mest underholdende fotballen som finnes å se på.
Onana kan bidra her, så vidt jeg skjønner.
post liked by: Ryder, Pancho P, 10Hag, Belfastboy, Cola2, Pwint, Blodfink, Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1499
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3609
Liker mottatt: 4883

Ingen kommentar nødvendig, videoen snakker for seg selv... :-|


Deleted User 661

Første touchen er ikke like imponerende hver gang ser jeg😂
post liked by: Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1499
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3609
Liker mottatt: 4883

Hehe, nei. Det er blanda drops. Fra utrolig imponerende, til direkte skummelt. Det positive er at det er ikke mange av disse som har ført til mål imot, så det er en kalkulert risiko. Men det er jo hinsides å se en målvakt som spiller slik. Han er tidvis en ren defensiv midtbanespiller. Spent på om han drar den så langt i Premier League. Men jeg tror det blir hakket mer konservativt, da han møter motstandere av høyere kvalitet.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19270

Det er helt fantastisk, keepere med en smule teknikk og smartness har en enorm fordel. Sjeldent motstander forventer slikt spill fra han med hansker på hendene. Selv om taktikerne i klubbene nok gjør sin research om dagen.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1499
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3609
Liker mottatt: 4883

Enig @Blodfink. Det beste er at vi får en "ekstra" midtstopper i bakre firer, som gir oss overtall og veldig vanskelig å presse. Og med en pasningsfot som matcher våre beste, vil vi enklere få ballen til midtbanen, og oftere slippe å måke den høyt og vekk til motstanderne.

Tror vi får mer ballinnehav denne sesongen, som er avgjørende for å diktere tempo. Ligningen er jo enkel: Man kan ikke skape sjanser uten ball, og man kan ikke slippe inn mål med ball. Da forbedrer en slik målvakt laget offensivt, så vel som defensivt. (Selvmål er unntaket).

Legg til at han er en av de beste skuddstopperne i Europa (Topp 12 %), og det ser riktig bra ut. Han har forbedringspotensial på å plukke baller i feltet, men er allikevel enn oppgradering på DDG der også.

Synes det er vår mest spennende signering på lenge.
Alt dette forklares og veldig bra i denne analysen:
post liked by: Ryder, Blodfink, messilingard, RedTrafford

Deleted User 430

Får bruk for backupen i vinter...

User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Tenkte at Onana var en god investering forutsatt at han ikke spilte på landslaget. Men skal han ned til Afrika og kaste bort en mnd på Afrikamesterskapet så kunne er jeg der at det er en dårlig handel. En ting er om man har en utespiller, men førstekeeperen må nesten være tilgjengelig hele året. Sett i lys av at han hadde lagt opp på landslaget når vi kjøpte han så må jeg innrømme at han faller LANGT i min bok.

Kort oppsummert så burde vi ha kjøpt en annen keeper.
post liked by: RedTrafford, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19270

Bayindir skal jo være midt i blinken for hvordan EriktH vil spille, går sikkert fint. Men ideelt er det jo ikke å miste nr.1 i uker...
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8011

Slapp av, Onana ryker sikker uklar med landslagsledelsen i god tid før det afrikanske mesterskapet...
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Blodfink, Cola2
Post Reply