Preseason 23/24

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Da er sesongoppkjøringen i gang, morro å se Mount på Carrington, og ikke minst Martinez tilbake skadefri. Isak Hansen-Aarøen er med på førstelags-oppkjøringen foreløpig. Kan bli å se på Ullevaal neste uke.

Treningskamper før alvoret starter mot Wolves mandag 14 august:

Leeds
Lyon
Arsenal
Wrexham
Real Madrid
Borussia Dortmund
Lens
Athletic Bilbao
post liked by: RedTrafford, Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Spillere som returnerer etter ferie denne uka:

Harry Maguire, Luke Shaw, Marcus Rashford, Bruno Fernandes, Diogo Dalot, Victor Lindelof, Anthony Elanga, Casemiro, Christian Eriksen, Scott McTominay, Alejandro Garnacho, Tyrell Malacia, Facundo Pellistri, Alex Telles og Eric Bailly.

Ingen av disse kommer til Oslo...

Varane, Martinez, Martial, Sancho og Antony starter på Ullevaal da muligens. Heaton eller Hendo i mål? Williams får sjansen på backen?
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Å betale en tusenlapp per plass i svingen på Ullevål begynner å føles som et lite ran når jeg ser den listen der 🙄
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Man skjønte jo allerede når landskampene i sommer ble annonsert og Leeds-datoen ble klar, at det ville bli et reservepreget United-lag på Ullevaal.

De fleste som følger United tett i media fikk nok med seg dette, og hadde det i baktankene når (de svindyre) billettene ble lagt ut for salg.

Men tror og at veldig mange "normale/casual" supportere ikke har fått dette med seg, og bestilt billetter, fly og hotell for hele familien, for 20-30 000,-. Det er klart at da blir det en del skuffa voksne, og ikke minst barn, som hadde gledet seg til Rashford, Fernandes & co.

Så blir det jo uansett en fin opplevelse å se United, uavhengig hvem som spiller! Men for den prisen, forventer man å se de største stjernene. Så synes det er litt trasig.

Supporterklubben kunne vært litt tydeligere på dette når billettene ble lagt ut. Men har og forståelse for at de ikke fokuserer for mye på det "negative" rundt det som skal bli en folkefest.

Til syvende og sist er det prisen som gjør det usmakelig for min del. Føler ikke at den stive prisen helt matcher produktet denne gangen. Produktet er på ingen måte dårlig, men prisen står ikke i stil.
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Nei det er det som er poenget mitt, prisene for denne kampen tilsvarer ikke at United kommer med så og si junior- og reservelaget til Ullevål..
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Jeg skal på kamp sammen med et barnebarn. I en tid der Haaland dominerer på alle kanter, så ser jeg på dette som en sunn investering, å ta de med på United og Viking kamper. Det blir forøvrig min første United kamp i Norge.
Angående billett priser, så er de høye, men tror ikke vi i Norge betaler noe mer enn andre land. Heller mindre.
Forhåpentligvis så er både Mount og Martinez med.
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27297
Liker mottatt: 17813

Kos deg og dere @Buchan.
Høres trivelig ut.

Klart, sikkert mange barn som blir skuffet over ingen Fernandes og Rashford.
Men noen stjerner er det.
Så må jeg si at vi som er vel etablert trolig tenker annerledes enn en nyetablert småbarnsfamilie ifht økonomi.
En sånn match gjør dypt innhugg i lommeboka i en tid der alt koster dyrt.
post liked by: Buchan, Pwint, Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Takk for det @Pink Final, vi blir fire stk i familien som møtes i Oslo for å gå på kamp. Så det er mest for det sosiale for min del.
Jeg kunne tenkt meg å gått på Scotsman i dag, men kommer ikke land fra Nordsjøen før i morgen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og ja det er stive priser, ingen tvil om det.
post liked by: Pink Final, Pwint, Cola2, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13614
Liker mottatt: 8766

Jeg valgte å prioritere annerledes denne gangen. Det blir rett og slett for dyrt. Ønsker meg heller en tur til Manchester i løpet av 23/24 sesongen.
post liked by: Buchan, Jan Erik, Blodfink, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

For oss sofaslitere starter Via Play sendingen fra Ullevål kl 16:30 med Roar Stokke som kommentator
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13614
Liker mottatt: 8766

Går kampen på MUTV også? Noen som vet?
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Pwint: Det gjør den 😄 I alle fall på den britiske versjonen av MUTV. Av og til er sendeskjemaet ulikt i den versjonen av MUTV som er lisensiert til norske distributører, pga bilderettigheter.

Men tror den går live på MUTV over hele verden. Og hvis ikke, vil den vises flere ganger de påfølgende dagene.
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Boikotten røyk her, begge sønner ville på matchen. Alt for dyrt, men bra at begge sønner har landa på United. Så da kaster jeg penger i det bunnløse sluket fotball…
post liked by: Buchan, Pwint, Cola2, RedTrafford, messilingard, Pink Final, Pancho P, Can2
LUHG!

Deleted User 661

Jeg synes det er spennende med slike kamper. Se unggutter vi ikke ser ofte.
Jeg reiste land og strand rundt i England for å se FA-youth cup kamper før i tiden. Være med supporterbuss langt fra Manchester og satt av utenfor Old Trafford midt på natten etter kamper var herlig. Sitte og prate om hvem som slår til, hvem kommer i første 11'eren med tiden. Paul Scholes, elendig spiss, kommer aldri å slå til. Chris Casper stjerne, og mye bedre enn midtstopper makker Gary Neville. Ben Thornley, får frysninger over å tenke på hvor god han var.
post liked by: Buchan, Pwint, Blodfink, Cola2, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11025

Blodfink wrote: 11 Jul 2023, 16:12 bra at begge sønner har landa på United.
Da har du gjort en bedre jobb enn meg. :thumb_up:

En sønn og en datter her. Sønnen sier han liker City best, men kan si han liker United best så lenge han kan dra fordeler av det.
Datteren driter i fotball, men sier hu liksom liker Liverpool, bare for å irritere meg :-|

Tilltak : Null godis i helga og null ukepenger :D
post liked by: 10Hag, Pancho P, Blodfink, Can2
Post Reply