(PL) Brighton & Hove Albion - Manchester United (04-05-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Pwint wrote: 04 May 2023, 23:16 Og så må jeg si: Sorry EtH ... Jeg vet du liker WW, og det gjør jeg også. Han virker som en fin fyr. Men han er sjelden løsningen. Det er ikke ofte han blir byttet inn og snur kampbildet. Ville det ikke vært bedre å fått inn Eriksen for eksempel?
Tror svaret på det nesten 100% sikkert er at Eriksen enten er småskadet/overbelastet eller veldig sliten etter å ha spilt nesten alt etter at han kom tilbake fra skaden sin. For vi vet jo hvor høyt Ten Hag setter han.

Krysser fingrene for at Ten Hag sin plan er at han spiller 90 minutter mot West Ham.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

red wrote: 04 May 2023, 23:15 Tøft å vinne kamper når hele angrepsrekka er ute av form
Ja, svake fremme der i dag, alle 3...

Rashford filmer au, flaut...
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

messilingard wrote: 04 May 2023, 23:16 hvorfor i alle dager rygger Wan-Bissaka inn i egen boks gang på gang på gang?
Enig i at han tidvis ga han litt for stor plass, men samtidig tror jeg det var en taktisk vurdering/instruks å ikke støte tett opp i han da venstrefoten til Mitoma er like farlig som høyrefoten til Antony. Han blokkerte for han innover i banen og han måtte derfor hele tiden gå ned og bruke venstre.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 04 May 2023, 23:23 Ellers så er jeg også der at jeg ikke trykker på den røde knappen helt enda.
Langt derifra. Tror Liverpool fint kan avgi poeng mot både Brentford og Villa, så jeg er langt unna å bekymre meg. Den siste hengekampen vår er jo mot Chelsea og det virker jo som den mest overkommelige kampen vi har igjen om dagen 😂
post liked by: Jan Erik, Blodfink, messilingard, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Steinar Stenseth wrote: 04 May 2023, 23:48
messilingard wrote: 04 May 2023, 23:16 hvorfor i alle dager rygger Wan-Bissaka inn i egen boks gang på gang på gang?
Enig i at han tidvis ga han litt for stor plass, men samtidig tror jeg det var en taktisk vurdering/instruks å ikke støte tett opp i han da venstrefoten til Mitoma er like farlig som høyrefoten til Antony. Han blokkerte for han innover i banen og han måtte derfor hele tiden gå ned og bruke venstre.
Ser argumentet, men det blir for passivt for min del. Skal så klart ikke selge seg, men han inviterte Mitoma langt inn i egen boks før han satte inn presset. Er noe med at det ikke er så mye som skal til før det går galt og marginene til å rydde opp er plutselig betraktelig mindre så nærme eget mål.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

For å se positivt på det da. Vinner Liverpool resten, er den eneste måten dette poenget hadde hatt noe å si vært om vi gjør to uavgjort kamper til også. (Nei, jeg tror ikke Brighton slår både Newcastle, City og Arsenal, samt Everton, Southampton og Villa - og ender på 73 poeng). 

Situasjonen er fremdeles den samme. Vi trenger maks 9 poeng til, 72 poeng totalt. West Ham, Wolves, Bournemouth, Chelsea, Fullham. Får vi ikke til det kan vi bare ha det så godt. 
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

Imponert over alle dere som ikke er litt bekymra en gang m.t.p CL neste sesong :hah:

Mye skal gå gæli for at United skal rote det vekk, men er United i stand til å rote det vekk? Ja, det er de.

Men heldigvis må Brighton og Liverpool prestere veldig godt selv med en del United-surr siste 5 matcher.
post liked by: red, RedTrafford
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Jeg er bekymret… Mest fordi vi ser så dårlige ut foran mål. Kombinerer du det med at vi mangler begge midtstopperne våre, er det mye som kan gå galt.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Enig i risikoen ved å være, tidvis, såpass passiv, @messilingard, men samtidig har han lykkes godt i 2 kamper på rad mot han nå. Tyder jo på en viss kontroll, selv om det ser skummelt ut 😅

Er jo ikke mange backer som har klart å kneble den lille tassen der i år, så jeg velger å tro det har vært en kontrollert risiko når det har lyktes såpass bra i disse kampene.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Har nok mistet trua på at det blir CL på MU til neste sesong, og kommer det ikke inn noen gode spillere i sommer så ser det vel ikke lyst ut vidre heller.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

@pixma

Vi trenger ikke ta sorgene på forskudd heller. Det er fortsatt kamper som skal spilles, og akkurat nå så er alt i våre hender.
post liked by: Pancho P, Buchan, red, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

4 poeng og en kamp mindre spilt ledelse på topp 4, med fem kamper igjen, der tre av de er på hjemmebane, alle mot nedre halvdel av tabellen.

Hadde lett tatt det før sesongen startet.
post liked by: Buchan, Ryder, Pink Final, messilingard
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Vi var ti sekunder fra å ta et - tross alt - sterkt poeng borte mot et veldig godt lag. Surt.

Men fortsetter å mase om at vi er ekstremt avhengig av å få inn minst én midtbanespiller i sommer. Både Casemiro og Eriksen er (veldig) gode på det de er gode til, men:

a) Begge er aldrende - og jeg synes det begynner å vises litt hos begge. Vi må regne med at kurven i alle fall ikke vil peke oppover for noen av dem i de neste to sesongene.
b) Begge mangler tempo og dynamikk. De har ikke fysikk til å henge med på tempo i 90 minutter to ganger i uka, rett og slett. Vi blir lett overspilt på midten, og det skyldes delvis mangel på forflytningsevne. Se på Mac Allister og Caicedo i går, de løper oss i fillebiter.
c) Vi må ha inn noen som er ball- og pasningssikker under press, noe ingen av dem er. Casemiro fordi han slurver - treffprosent på 67 i går er altfor svakt for et midtbaneanker, men det er ikke Casemiros feil, han er bare nødt til å ta en rolle som ikke passer ham som første oppspillspunkt. Eriksen fordi han ikke er sterk nok. Dette med pasningssikkerhet går for øvrig igjen i hele laget. 75 prosent i går, sesongen under ett ligger vi rundt 80. Det er altfor lavt om vi skal bli et topplag som har ambisjon om å kontrollere kamper. Det har litt med spillestil å gjøre, men minst like mye å gjøre med ren kvalitet.
d) Erstatterne for Casemiro og Eriksen er rett og slett langt fra gode nok.
Last edited by Ryder on 05 May 2023, 09:53, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Pink Final, messilingard, red
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Enig @red , hadde i grunnen ikke sett for meg at vi skulle være i en posisjon til topp fire, før sesong start.
Når det er sagt så må jeg innrømme at om det skulle ryke nå, så blir det en nedtur for å si det mildt.
post liked by: Pink Final, red, RedTrafford, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Ryder wrote: 05 May 2023, 09:52 Men fortsetter å mase om at vi er ekstremt avhengig av å få inn minst én midtbanespiller i sommer. Både Casemiro og Eriksen er (veldig) gode på det de er gode til, men:
Jepp, veldig liten tvil om at vi trenger minst én inn sentralt til sommeren. Men skal jeg være helt ærlig så er jeg samtidig der at en spiss må være prioritet nr 1. Gårsdagen var et veldig bra eksempel på at Martial ikke er helt til å stole på, hverken i press, med ball eller foran mål. Skjønner at det kan være en formdupp på grunn av skader osv, men det betyr egentlig kun at han ikke løser utfordringene som vi har på topp. Og når man at vet at det må en spiss inn, og at gode spisser koster skjorta, så får det meg til å tenke på om det er mulig å forsterke midtbanen i samme vindu. Ifølge The Athletic så kan United bruke rundt 100 millioner pund på grunn av FFP, noe som betyr at den eneste måten for United og hente inn midler på er via salg. Hvis vi forutsetter at en spiss vil koste rundt 100 millioner pund, kanskje opp mot 120 millioner pund, så må det selges dersom det skal forsterkes.

I en tidligere post fra tråden "Hvem vil dere selge?" så kom jeg med et forslag til salg av spillere. Og da tenkte ikke jeg på at vi er nødt til å ha et visst antall "homegrown" for å få en full tropp, nemlig 8 spillere må være utviklet i en engelsk/walisisk klubb. Det gjør at for eksempel en spiller vi kunne fått en fin pris for i McTominay kanskje ikke blir like aktuell å selge? I tillegg til dette så er det et spørsmål om hvem som skal selges osv. Så er spørsmålet om hvor mye man kan få totalt sett for en gruppe som Henderson (regner med at han blir solgt), Bailly, Telles, Williams, Fred, Donny van de Beek, Pellestri/Amad, Elanga osv. Vet at mange vil inkludere Maguire på den listen der også, men det vil i såfall åpne opp et helt nytt behov som skal erstattes på stopperplass.

For å komme til poenget, jeg er usikker på om vi får forsterket både spissplassen og den sentrale midtbanen i sommer. Må jeg velge så tenker jeg at en spiss vil løse flere problemer, enn hva en midtbanespiller vil per dags dato. Per dags dato så har vi kun en spiller med over 15 mål og det er Rashford, han har riktignok vært i en formdupp de siste kampene og kun scoret 2 mål siden landslagspausen i slutten av februar. Vi er helt avhengig av å ha flere målscorere i laget. Bruno bidrar selvsagt med noen mål her og der, Antony kunne sikkert ha produsert betraktelig mer, men vi trenger en spiss som er en garantist for minst 20-25 mål og det har vi ikke i Martial og Weghorst. Realiteten er uansett at vi har blitt en "one-trick-pony" når vi legger nesten alt det offensive ansvaret på Rashford sine skuldre.

Så det kan hende at man blir stående igjen med Sabitzer inn, samt at enten Mainoo eller Iqbal får en større rolle neste sesong. Et scenario hvor vi for eksempel henter både Kane og Rice er derimot nesten utenkelig i mine øyne, jeg ser ikke hvor vi skal hente de pengene samtidig som at de kan brukes i forhold til FFP. Så kan det hende at klubben for eksempel går etter en løsning som Tielemans som vil stå uten kontrakt til sommeren, men det er et spørsmål om han vil være en soleklar forsterkning i forhold til de som vi allerede har.
post liked by: Ryder, RedTrafford, Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Betimelige innvendinger, @messilingard, ingen har sagt det skal være enkelt.. :hah:

Har likevel en følelse av at vi kan få mye utav en ny spiss som ikke nødvendigvis er på aller dyreste eller øverste hylle (Kane/Osimhen etc), så lenge vedkommende er kompetent (ser på deg, Weghorst) og ikke laget av papir (ser på deg, Martial). Da tenker jeg mer mot hylla der vi finner folk som Ivan Toney, Ollie Watkins eller Tammy Abraham eller Lautaro Martinez for den saks skyld. Noen som gjør en bunnsolid jobb, gjør som de får beskjed om og som potensielt kan levere 15-20 mål på en sesong og som vil koste 40-70 mill.

Det er ikke ønskesituasjonen, men om den økonomiske situasjonen krever det så vil det i mine øyne være bedre enn å bruke ALLE pengene på én stjernespiss og ikke ha råd til å forsterke noen andre posisjoner.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Blodfink, Pink Final
Post Reply