(PL) Brighton & Hove Albion - Manchester United (04-05-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Når vi ikkje klarer å putte på alle sjansane vi hadde i 1.omgang er det jo nesten umogleg å vinne kampar. Vi må ha inn ein notorisk målscorar i sommar i tillegg til ein skitsekk som t.d. Caicedo. Dessutan klarer vi Champions League-plass ganske greit. Dette var den desidert verste kampen vi hadde igjen.
post liked by: Belfastboy, Pwint, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12525
Liker mottatt: 4886

Ett poeng her hadde vært gull for oss, men ut i fra spill (ikke sjanser) så var Brighton et hakk bedre i dag. Nå blir det et intenst race helt inn er jeg redd.

Jeg skulle til å takke de Gea for sine matchvinner redninger, og samtidig spørre hvor vi hadde vært på tabellen om vi ikke hadde hatt han som sisteskanse denne sesongen.
post liked by: Pancho P, messilingard, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jan Erik wrote: 04 May 2023, 22:56
Ryder wrote: 04 May 2023, 22:55

Enig, skjønner ikke hvorfor vi jager i press og etterlater oss så store rom.
Det er det ten Hag vil. Uansett motstander, hjemme/borte osv. Blir det straffe nå?
Mulig det, det er i så fall i beste fall naivt. Når de spiller av det usammenhengende presset vårt gang på gang, må vi bare slutte med det. Gir dem mange muligheter de ikke trenger å få.

Igjen håndterer vi kampen dårlig - om det skyldes spillere, manager eller bare slitne bein, aner jeg ikke. Av og til må selv vi først og fremst ødelegge i stedet for å legge til rette for at de kan spille på sine styrker. I andre omgang spiller vi nøyaktig slik Brighton ønsker at vi skal gjøre. Og vi går rett i fella.
Last edited by Ryder on 04 May 2023, 23:11, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Lingard wrote: 04 May 2023, 23:07 Startet ikke sjansene til Brighton på slutten med det billige frisparket som Shaw fikk mot seg? Eller var det noen minutter tidligere? Voondt
Stemmer det. Hårreisande frispark, om du samanliknar det med resten Marriner lot passere i dag.
post liked by: messilingard, Belfastboy, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Blodfink wrote: 04 May 2023, 23:06 Brighton lukter blod au selvfølgelig. Om United skulle gi fra seg topp 4 så håper jeg det blir Brighton og ikke Liverpool som overtar CL...
Nå er det heldigvis bare en kamp i uka frem til Chelsea kommer til Old Trafford. Det kan hjelpe noe på dette laget her som åpenbart trenger den energien de kan få i avslutningen av sesongen. Det viktigste nå er at vi ikke roter oss bort mot West Ham. Regner også med at Eriksen er tilbake der, det gir oss bedre kontroll sentralt.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Vi kommer til å kapitulere. Jeg ser det på laget de er altfor slitne. West Ham borte, der kan du sette pengene på west ham
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

messilingard wrote: 04 May 2023, 23:03 Syntes det er en litt dårlig kampledelse av ten Hag i dag. Vi ble tatt i ubalanse gang på gang mot slutten her.
Veldig enig. Skulle satt innpå Maguire for Martial if Eriksen for Bruno siste 5 der. Batteriet til Bruno var helt flatt på slutten der, noe som gjorde at det ble store hull sentralt med en Casemiro som ikke kunne ta en professional foul osv. Sånne ting han lese. Ikke første gangen det skjer at noen går tomme mot slutten de siste ukene..

Om noe så har heldigvis Brighton igjen topp 3, så det er ikke krise riktig enda.
Tidligere år kunne man sagt at vi ville ledet 2-0 til pause med en dårlig dag foran kassa, men nå taper vi istedet pga en normal dag på bortebane. Ikkje bra...
post liked by: messilingard
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Tøft å vinne kamper når hele angrepsrekka er ute av form / Rashford ikke redder oss slik han gjorde utallige ganger etter nyttår.

Og må si jeg sliter å forstår hvorfor Ten Hag venter så lenge med byttene sine. Når Brighton bare blir bedre og bedre utover omgangen, og vi knapt skaper noe, tenker jeg det er naturlig at det kommer noen endringer etter 60-65 minutter. Og ikke først når det er under 15 minutter igjen.
post liked by: messilingard, Pwint, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Hiver ut en brannfakkel på kvelden her. Og her tror jeg det er flere som er uenig med meg, men hvorfor i alle dager rygger Wan-Bissaka inn i egen boks gang på gang på gang? Er det ikke bedre å sette linja utenfor boksen og stole på egne ferdigheter? Han er absolutt god nok 1v1 til at han kan skru opp aggressiviteten 1v1 tre-fire hakk.

Risikoen for taklinger øker drastisk hver gang man skal gjøre det i egen boks kontra utenfor, samt at Mitoma kunne ha dratt av Wan-Bissaka opp til flere ganger om han hadde forsøkt seg på å komme mot linja i stedet for å gå inn.
post liked by: Ryder
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2590
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11854
Liker mottatt: 7606

Og så må jeg si: Sorry EtH ... Jeg vet du liker WW, og det gjør jeg også. Han virker som en fin fyr. Men han er sjelden løsningen. Det er ikke ofte han blir byttet inn og snur kampbildet. Ville det ikke vært bedre å fått inn Eriksen for eksempel?
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6596
Liker mottatt: 6960

Ryder wrote: 04 May 2023, 23:10
Jan Erik wrote: 04 May 2023, 22:56

Det er det ten Hag vil. Uansett motstander, hjemme/borte osv. Blir det straffe nå?
Mulig det, det er i så fall i beste fall naivt. Når de spiller av det usammenhengende presset vårt gang på gang, må vi bare slutte med det. Gir dem mange muligheter de ikke trenger å få.

Igjen håndterer vi kampen dårlig - om det skyldes spillere, manager eller bare slitne bein, aner jeg ikke. Av og til må selv vi først og fremst ødelegge i stedet for å legge til rette for at de kan spille på sine styrker. I andre omgang spiller vi nøyaktig slik Brighton ønsker at vi skal gjøre. Og vi går rett i fella.
Jeg er helt enig. Vi må ha mer enn en klart definert spillestil. Men dette er etter min mening svakheten til moderne topptrenere. De skal gjennomføre 'filosofien' sin nesten uansett situasjon.
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pancho P wrote: 04 May 2023, 23:07 . Dette var den desidert verste kampen vi hadde igjen.
Det vet vi ikke enda :hah:
post liked by: Jan Erik
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

Steinar Stenseth wrote: 04 May 2023, 23:14
messilingard wrote: 04 May 2023, 23:03 Syntes det er en litt dårlig kampledelse av ten Hag i dag. Vi ble tatt i ubalanse gang på gang mot slutten her.
Veldig enig. Skulle satt innpå Maguire for Martial if Eriksen for Bruno siste 5 der. Batteriet til Bruno var helt flatt på slutten der, noe som gjorde at det ble store hull sentralt med en Casemiro som ikke kunne ta en professional foul osv. Sånne ting han lese. Ikke første gangen det skjer at noen går tomme mot slutten de siste ukene..

Om noe så har heldigvis Brighton igjen topp 3, så det er ikke krise riktig enda.
Tidligere år kunne man sagt at vi ville ledet 2-0 til pause med en dårlig dag foran kassa, men nå taper vi istedet pga en normal dag på bortebane. Ikkje bra...
Er veldig enig. Man kan mene mye om Maguire, men akkurat det å forsvare egen boks på dødball i mot så er han faktisk knall god. Har veldig mye annet å ta han på, men akkurat det er absolutt hans sterkeste område som fotballspiller. Ville også ha inn Eriksen for å få inn et kaldt hode sentralt som kan slå den avgjørende pasningen, samt hjelpe Casemiro med å balansere på midten. Syntes forøvrig at det er sløvt av de andre gutta og ikke ta en professional når de hadde muligheten til det på kontra i mot. Både Sabitzer og Weghorst kunne fint ha revet ned hver sin mann og stoppet hver sin overgang. Det er en kynisme som er nødvendig nå mot slutten av sesongen.

Ellers så er jeg også der at jeg ikke trykker på den røde knappen helt enda. Jeg tror Liverpool vinner alle sine kamper, men tviler sterkt på at Brighton vil gjøre det. Samtidig så har vi nå en del kamper hvor vi absolutt bør vinne. Men det er klart at det skal ikke mye til før det kan bli svært spennende her, det er det liten tvil om.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

VG har ikke troen på United, slår til med Gavepakke til Liverpool 😃
post liked by: Jan Erik
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Dette var i overkant surt tap.
Var kanskje ikke helt ufortjent, men de skapte heller ikke all verden av de store sjansene heller.
Shaw var solid og god i 90 minutter, men dessverre varte kampen litt lenger.
Synd ikke VAR hadde en av de mange røykepausene sine i den straffe situasjonen😬

Uten å nevne navn er jeg enda mer sikker på noen jeg ikke ønsker med neste sesong.

Gea holder i hvert fall nivå. Flere gode redninger.

Ellers var det det vanlige, mye bra og mye dårlig.
post liked by: Blodfink, messilingard, Buchan, red
Post Reply