[PL] Manchester United -Aston Villa

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

MANCHESTER UNITED - Aston Villa

Premier League
Søndag 30.04.2023 kl. 15.00.
Old Trafford, Manchester


Innbyrdes

United: 103
Uavgjort: 41
Aston Villa: 51


Skader United
Martínez, Varane, Van de Beek, Garnacho og McTominay er definitivt ute. Maguire og Heaton er usikre.


Squeaky bum time - part 1

Nedtellinga har begynt. Det er berre å førebu gluteus maximus og tilstøytande område på mykje gnikking, gnissing, piping, rugging og andre meir eller mindre sømmelege lydar og aktivitetar i månaden som kjem. Vi treng 12 poeng på dei siste sju kampane (eg går ut frå at Brighton ikkje kjem til å vinne alle sine kampar i avslutninga) for å sikre oss Sjæmpion Liigs til hausten, noko dei fleste av oss hadde som mål før sesongen starta. Slitasjen i spelartroppen er tydeleg, og spørsmåla rundt den mentale styrken til laget har begynt å melde seg etter tidvis svake prestasjonar og resultat i det siste.

Heimeformen til Ten Hags menn har imidlertid vore stabilt god gjennom heile sesongen og den bør helst halde fram mot ein Villa-lag som seglar i medvind for fulle segl under fotball-professoren Unai Emery. Laget frå Birmingham har ei rekke med ti kampar utan tap i serien og 3-0 sigeren mot Newcastle var særleg imponerande. The Villans har klatra til ein sterk sjetteplass på tabellen, noko som ikkje var særleg sannsynleg då Emery overtok sjefsstolen på Villa Park i oktober i fjor.

Spelartroppen er så godt som identisk med den som Steven Gerrard etterlot seg nær botnen av tabellen sist haust. VM-helt Emiliano Martínez, som forklarte Villa si forvandling med følgande gullkorn: " Vi har ein god manager no", ser ut til å ha funne tilbake til sitt vanlege toppnivå. Konsa og Mings er blant Premier Leagues beste og mest stabile stopparpar, mens gode, gamle Ashley Young har briljert i Matty Cash sitt skadefråvær på høgrebacken. På venstrebacken har Emerys eige kjøp Alex Moreno etterkvart spelt seg varm i trøya og vert nemnt som éin av sesongens beste signeringar.

På midtbana har Douglas Luiz vore stabiliteten sjølv, mens Dendoncker har komme inn og gjort saknet etter Boubacar Kamara minimalt. Ramsey, McGinn og Buendía utgjer den offensive, men hardarbeidande trioen på midtbana, mens Ollie Watkins plutseleg ser ut som den komplette Premier League-spissen enkelte aldri trudde han kom til å bli. Etter VM har han vore i fyr og flamme, blant anna p.g.a. at han har studert avslutningsteknikken til Edinson Cavani, som Emery jobba med i PSG.

Det er ikkje ofte eg gruar meg til kamp, men bataljen mot Villa på søndag kjem til å bli knallhard. Både for nervane og rumpemuskulaturen.
post liked by: messilingard, red, Blodfink, Ryder, Pink Final, RedTrafford, Can2, Buchan, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

United har 50% seiere, 20% U og 30% tap mot Villa siste 10 i alle turneringer/treningskamper. 3-1-1 på hjemmebane, det tapet kom i forrige sesong i PL.

Så dette kan bli tøft som @Pancho P skisserer fint opp i TS, hvis United holder laget sammen i 90 min. så er sjansen god for seier. Men så var det nettopp det med å holde laget sammen i 90 min da.
Definitivt Squeaky Bum Time! :ghost: :hah:
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Can2, Pink Final, Buchan, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Håper Sabitzer spiller fra start. Han er uthvilt og gjør som regel en solid jobb, så kan heller Eriksen komme inn etter pause.
Villa er i kjempeform, så her har jeg ingen tro på seier. 1-1 er mitt tips.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Flott og humoristisk som alltid @Pancho P 😁👏.

Jeg er ingen beundrer av Emiliano Martinez, men det sitatet var beundringsverdig 😂.
Unai Emery har gjort en formidabel jobb, en mann som vet hva han driver med.

Dette blir nok tett og jevnt.
Villa er flinke til å lokke motstander ut av posisjon, så her må vi ikke gå i fella å tømme oss for spillere og etterlate rom.
Litt redd for backene våre i dag, selv om Villa vel foretrekker å spille smalt.
Som jeg ser det blir Fernandes og Rashford viktige når vi angriper, som vanlig.
Vi har alle muligheter til å utnytte rom når de er så aggressive i presset sitt som de er under Emery.

Med seier har vi kontroll på 3 plassen, selv om Newcastle skulle slå Southampton.
Tar vi tre poeng tar vi et godt steg mot CL plass neste sesong.
Ser for meg, eller håper vel mer på en 2-1 gevinst.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Travle tider her, ikke hatt tid til å lese meg opp enda.
Så spørs om denne kampen ryker her.

Vet i hvert fall at dette blir en vrien kamp. Tror på U her.
De har veldig tro på det Emery driver med.
Er vi på og holder to omganger er det jo muligheter.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Blodfink, Can2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



Sabitzer og Malacia fra start. Wan-Bissaka, Antony og Martial på benk.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

Noen som fikk full pott på denne? Skjønner ikke helt Malicia, men kanskje det ikke er noe annet valg.
post liked by: red
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Malacia starter ?? Herregud...... Bissaka må da vel være skadet da. Hvis ikke så gambler Ten Hag STORT!
Last edited by Sir Alfie Rey on 30 Apr 2023, 14:12, edited 1 time in total.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@Sir Alfie Rey

Dalot spiller høyreback...
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Tror nok de fleste hadde likt lag som forrige match, @Pwint.
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

messilingard wrote: 30 Apr 2023, 14:10 @Sir Alfie Rey

Dalot spiller høyreback...
Jeg skrev feil. Mente Bissaka.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Pwint wrote: 30 Apr 2023, 14:08 Noen som fikk full pott på denne? Skjønner ikke helt Malicia, men kanskje det ikke er noe annet valg.
Synes det så ut som om nesten (?) alle tippet: Dalot, Shaw, Lindelof, AWB, Casemiro, Eriksen, Rashford, Bruno, Antony, Martial

Likte ikke helt det jeg så av Malacia sist kamp nei. Men samtidig så er Ten Hag helt nødt til å rullere, da det ikke holder å toppe laget med omtrent bare tre dager mellom hver kamp ut sesongen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Malacia fra start betyr ofte seier faktisk.
post liked by: Pink Final, Pwint, Can2
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

Har troen i dag. Vinner vi i dag tror jeg det blir tøft for de bak å ta oss igjen.
post liked by: Pink Final, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vet at mange var uenig meg meg, men syntes AWB var fryktelig svak mot Spurs. Plasseringsmessig var han «all over the shop», og vi vet jo hvor lite glad ETH blir når spillere ikke følger rules & principles.

Kan så klart også være en smell.
post liked by: Pink Final, messilingard
Post Reply