(PL) Tottenham Hotspur - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209

TOTTENHAM vs MANCHESTER UNITED

Premier League
Torsdag 27.04.2023 kl. 21.15
Tottenham Hotspur Stadium, London
Dommer: Anthony Taylor


Innbyrdes
Tottenham: 53
Uavgjorte: 49
Man United: 96

Liga 86 -43-42
FA cup 6-5-5
Liga cup 2-1-5
Cup vinner cup 1-0-1
C Shield 0-1-0

Siste fem
PL 2022 Man United - Spurs 2-0
PL 2022 Man United - Spurs 3-2
PL 2021 Spurs - Man United 0-3
PL 2021 Spurs - Man United 1-3
PL 2020 Man United - Spurs 1-6

Skader United:
Raphaël Varane, Scott McTominay, Tom Heaton, Alejandro Garnacho, Lisandro Martinez, Donny van de Beek, Bruno Fernandes (usikker)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Selv om at vi er ute av Europa League så spiller vi fortsatt på torsdags kveld. Forhåpentligvis så blir det en bedre kamp enn hva vi gjorde forrige torsdag, og kanskje klarer vi å få til en fin rekke mot Tottenham med 5 på rad? Siden forrige gang vi møtte Tottenham i høst så har de byttet to managere og torsdagens manager heter Ryan Mason. 31 åringen som er oppvokst i Spursakadamiet er nå inne i sin andre periode som interim manager for de hvite fra Nord-London. For Tottenham så er Bentancur og Bissouma ute med skade, i tillegg så gikk Hugo Lloris av banen etter 6-1 tapet mot Newcastle. Med andre ord så kan vi møte en skadeskutt gjeng, med en ny manager. Jeg blir ikke overrasket om Tottenham vil møte oss med en ny energi og det kan hende at vi betaler en pris for å ha spilt 120 minutter mot Brighton i helgen.

For vår del så er det spesielt en nyhet som kan skape usikkerhet inn mot en ny kamp, nemlig at det kom rapporter på at Bruno har problemer med en ankel etter helgens kamp. I tillegg så mangler vi et stopperpar, løpssterke ben i McTominay og en lynving i Garnacho. For min del så regner jeg med at stopperparet som holdt nullen i 120 minutter mot Brighton vil få fornyet tillit, men jeg blir samtidig ikke overrasket dersom Maguire er tilbake i laget. For min del så er liten tvil om at dette blir en tøff kamp mot en motstander som har mye å bevise. Vi skal uansett snu en borteform som har vært mildt sagt svak mot topplagene og vi har fortsatt en tøff kamp borte mot Brighton til helgen. Får vi 3 poeng her så vil vi samtidig ta et enormt steg mot spikre topp 4.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Cola2, Blodfink, Ryder, Buchan, Can2, Pwint, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7514
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26823
Liker mottatt: 17319

Bra jobba med tråd @messilingard.

I hjemmematchen spilte vi vår beste kamp på årevis.
Vi ‘eide’ Tottenham for å gjøre et forsøk på å uttrykke meg litt nymotens 😉.
Vinner vi denne har vi hektet av Hotspurs ifht CL plass.

Håper stopperparet Lindelöf/Shaw får spille sammen igjen, og at Fred får starte.
Han var helt enorm i det omvendte oppgjøret.
post liked by: messilingard, red, RedTrafford, Belfastboy, Cola2, Blodfink, Buchan, Can2, Pwint, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209

Som jeg nevnte angående Bruno. Ser ikke bra ut.

post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Buchan, Can2, Pwint, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1878
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13032
Liker mottatt: 5000

Huff, det var ikke oppløftende det bildet av Bruno både med tanke på matchen mot Spurs allerede om tre dager, men også det tette kampprogrammet som er framover.
Så hvor sårt han var savnet på midten mot Sevilla i forrige uke.
Får bare krysse fingre og tær for at han er raskt tilbake.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink, Buchan, Can2, Pwint, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16935
Liker mottatt: 10878

Det bildet er et resultat av at alle andre lag har lov til å kveste og overfalle United spillere.

Noe dommerne synes er tilfredstillende tydeligvis😬
post liked by: Blodfink, Buchan, JørgenT, messilingard, Pink Final, Can2, Pwint, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18838

Jepp, 3 points her så er det pusterom, 50/50 hvordan det går vel. Bruno-skade er ikke ideelt nei. Men da får noen andre jaggu brette opp erma evt.

Bortekamp mot et ok godt hjemmelag er vel ikke Uniteds styrke denne sesongen akkurat. Spurs står med 15-3-5 hjemme i alle turneringer inkl. to treningskamper siden seriestart, men de tapte nylig 2-3 for Bournemouth, men som oss slo de City. De har også tap hjemme for Arsenal, Liverpool, Newcastle og Aston Villa.

Skal man våge seg på 0-1 her :celebrate:
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pink Final, Can2, Pwint, Pancho P
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Bra tråd, @messilingard!

Det var et stygt bilde, ja. Jfr en annen aktiv tråd om favoritter, så er jeg veldig defensiv på vegne av Bruno. Han har sine sider, definitivt, samtidig mener jeg han er vår mest stabile leverandør av kvalitet og kreativitet. Selv når han ikke har dagen. I arrogante øyeblikk mener jeg bestemt at de som ikke setter pris på Bruno og mener han er oppskrytt, ikke kan fotball… 😁


Har en følelse av at han ikke kommer til å bli vurdert som Årets Spiller hos oss, noe jeg mener er feil. Rashford og Casemiro har vært bedre i perioder, men spesielt sistnevnte har adskillig færre gode kamper.

Er veldig skeptisk til hva vi vil få til offensivt uten Bruno (og hva med Rashford og Martial?) , men har blitt positivt overrasket før.

Hjemmekampen mot Spurs var desidert årsbeste for min del, sammen med braktapet deres sist er det lett å tro at vi har kontroll på denne. Tror ikke det blir så lett, de har MYE å revansjere. Samtidig: De har en midlertidig manager, og vi så jo hva det gjorde med mentaliteten vår for ett år siden. Ikke helt usannsynlig at de langt på vei har gitt opp topp 4 og sesongen. Mener også at de er et høyst middelmådig lag i utgangspunktet - uten Harry Kane hadde de ligget midt på tabellen.
post liked by: Buchan, messilingard, Pink Final, Pwint, Blodfink, Pancho P, Can2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

RedTrafford wrote: 24 Apr 2023, 22:38 Det bildet er et resultat av at alle andre lag har lov til å kveste og overfalle United spillere.

Noe dommerne synes er tilfredstillende tydeligvis😬
Som ein med korttidsminne kjem kampane mot både Birghton og Sevilla fram som eksempel, men veit det er fleire.
Syns at Sevilla er heilt på kanten i dei oppgjera mot oss og som fan av fair play (og med ein del styrke på Unitedbrillene) syns eg det skulle vore me som gjekk vidare og ikkje dei, men er "fair nok" sidan me totalkollapsa i første kampen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Can2, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411



Tottenham refunderer billetten til alle som reiste til Newcastle. Vært fint om vi kunne gitt dem en ny ekstrautgift…
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2, Pink Final, Pwint, Cola2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13290
Liker mottatt: 8497

Flott kamptråd, @messilingard. Typisk Spurs å sparke manageren like før dei skal møte oss. Men no er vel Mason for så vidt ikkje "ny" i den forstand, så vi får håpe at skiftet ikkje gir den store effekten. Det burde vere nok å nemne følgande jungelord for spelarane før kampen: "Lads, it's Spurs".
post liked by: messilingard, Can2, Pink Final, Pwint, Blodfink, Cola2, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209



Må nok mer til en vond ankel for å stoppe Bruno!
post liked by: Ryder, red, Pwint, Can2, Pancho P, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2259
Liker mottatt: 4106

19 min for sent til å endre. Ville vært utrolig om han spiller... Ila hele karrieren har han ifølge transfermarkt bare misset 2 kamper... 1 for oss, og 1 for Sampdoria. Vanvittig når han knapt hviles i tillegg.
post liked by: Pwint, Can2, Pancho P, RedTrafford, Ryder, Buchan, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2805
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12928
Liker mottatt: 8300

Bruno er rå. Håper selvsagt han er klar for kamp, men samtidig så er jeg redd for å sjanse med helsen hans.
post liked by: Can2, Pancho P, RedTrafford, Buchan, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2805
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12928
Liker mottatt: 8300

Må si jeg liker pressekonferansene med EtH. Han er så rolig og fremstår veldig kunnskapsrik. Han ser også ut til å forstå veldig godt hva som skal til for å lykkes.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Buchan, Blodfink, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

De Gea
Wan-Bissaka, Lindelöf, Shaw, Dalot
Casemiro, Eriksen
Antony, Fernandes, Sancho
Rashford

Bruno fortsatt ikke mistet en United-kamp pga skade.

Tror det kan bli bra med Rashford på topp. Fintene sitter ikke helt om dagen, en fordel å få ham nærmere mål.

Maguire «skadet».
post liked by: Pwint, Buchan, Blodfink, Pink Final
Post Reply