(PL) Tottenham Hotspur - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Kjedelig tap. Men lett å glemme at vi spilte 120 minutter + straffekonk på søndag. Brighton som var i samme situasjon gikk på en skikkelig smell mot Forest i går.

Edit: *Uavgjort, men føles som et tap.
Last edited by red on 27 Apr 2023, 23:16, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1879
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13071
Liker mottatt: 5006

Svak andreomgang gir bare ett poeng.
Synes det var flere av de jeg forventet skulle stå fram eller gå foran som sviktet mest.
Casemiro, Antony og til dels Bruno og Rash var ikke der de skal være for å vinne kampen.
Synes de virker slitne og dermed klarer de ikke å stå ut kampen.
Last edited by Belfastboy on 27 Apr 2023, 23:13, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7520
Liker mottatt: 4292

Jeg hadde ikke stor tro på seier i dag, men det er skuffende å rote vekk seieren når man leder med to mål.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, MektigeTHOR, Blodfink

Deleted User 430

Holy f... for en 2. omgang 😲 Snakk om å kollapse totalt..
Shaw gikk fra Beckenbauer til Prunier første halvdel der og Lindelöf er heldig som slipper unna sitt 2. gule. "Spennende" bytter av EtH gjorde ikke jobben enklere for de bak der, heller.

Enda godt det bare er 3 dager til neste kamp..
post liked by: Belfastboy, red, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Blir sikkert mye kritikk av byttene, men vi var like svake før byttene kom.

Litt ekko av hjemmekampen mot Sevilla, dette. Det er skuffende at vi liksom aldri klarer å holde trøkket oppe, og i stedet leter etter alle soveputene som finnes og legger oss godt til rette lenge før det er sengetid.

ETH har jo snakket om det, denne evnen til å snu motgang i kamper. Der har vi en lang vei å gå.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, MektigeTHOR
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16948
Liker mottatt: 10884

Vi slapp unna et flaut tap. Spurs er ute av CL plassen nå, 99,99 sikkert.

Jeg var ikke i mot kjøpet av Malacia, men det er noen kamper hvor han ikke bør reise seg fra benken heller da.
Denne andre omganger er det mange eksempler Ten Hag kan bruke til å vise hva vi IKKE skal gjøre.

Står mellom oss og Pool nå. De vinner nok de fleste kampene som er igjen, men de er ikke så overbevisende heller da.
Tenker at tre seire bør holde.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink

MektigeTHOR
Posts: 459
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 1241

Sa til kona før kamp. De må ligge kompakt, ha fokus på å spille uavgjort. Ta det som pluss om de vinner.
United går ut i 100. Setter backlinja på månen. United tar ledelsen. Øker ledelsen. Har full kontroll.
Andreomgang starter. United Zzz, zombie mode activated!

Ronan Keating - Life is a Rollercoaster. Den sangen må jo være skrevet med United i tankene.

Seriøst, noen forklar meg hva som skjer. Dette blei for mye for topplokket mitt.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Ryder, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18936

Mitt tips etter at de to neste kampene er spilt: United 62 poeng på 4.plass, Liverpool 59 poeng på 5.plass, (United 1 kamp til gode)

:yikes:
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1879
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13071
Liker mottatt: 5006

RedTrafford wrote: 27 Apr 2023, 23:16 Står mellom oss og Pool nå. De vinner nok de fleste kampene som er igjen, men de er ikke så overbevisende heller da.
Vi satser på at vi klarer å ro i land CL-plass nå.
Hadde vi tapt i dag så hadde jeg vært veldig urolig.
Liverpool kan gjerne få trua på at de skal klare det, men bare kapre en plass i EL neste sesong. Det er bedre enn om de ikke er i Europa i det hele tatt.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Typisk om City vinner CL og Liverpool kommer inn med 5. plass (for det er vel slik det fungere?)
Definisjonen på tap-tap-situasjon.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9228

Isolert sett så er U borte mot Tottenham greit. Måten det skjer på er alt annet enn akseptabelt.

Nå kommer det en mildt sagt solid rant mot noen spillere her, jeg vet at det er lite populært, men akkurat nå så har jeg et behov for en utblåsing. Kunne sikkert involvert fler, men tar de jeg syntes presterer verst.

Vi kan starte med Fred. Hadde jeg vært manager i dag så hadde jeg tatt han av banen igjen. Skrekkelig prestasjon. Usikker på om han fortjener å være med på benken mot Aston Villa til helgen. Dagens prestasjon er så elendig at den hadde blitt betraktet som elendig selv under Rangnick.

Nestemann ut er Aaron Wan-Bissaka. Jeg vet at han har spilt greit i det siste, men han har en så usedvanlig ræva uvane som er å jogge i situasjoner hvor han bør sprinte, i det minste få opp tempoet. Har sett han jogge hjemover når motstander har hatt kontringer i hele vinter, men har latt det være på grunn av at prestasjonene har vært i det minste OK i det defensive. I dag så gir han Perisic så ekstremt lang tid til å sikte på innleggene sine at det er helt hinsides. Er det virkelig ingenting i hodet hans som forteller han til å komme seg ut i en posisjon hvor han kan blokke legg? Spør du meg så fortjener han en så kraftig hårføner at han går ut av garderoben med mindre hår på hodet enn Mitchell van der Gaag.

Jeg fortsetter med Martial, som er så jævla nonchalant at det er helt pinlig å se på. Hvorfor han skal drible av en mann 2-3 ganger i midtsirkelen er for meg en gåte. Det blir for mye fiks og for lite produksjon i dag. Når det i tillegg er det gode gamle late steget i press så fortjener han lite skryt for min del. Han er samtidig en som truer motstanders boks alt for lite etter min mening.

Kunne sikkert nevnt fler, men hiver på en sistemann her. Rashford har en assist, han scorer et bra mål og han har et kroppsspråk som vi kritiserte Ronaldo for i hele fjor. Skjønner at man kan bli frustrert til tider, men det blir for mange situasjoner hvor han på død og liv skal slå ut med armene og klage for et eller annet. Rashford har ekstremt mye goodwill hos meg, men skal han fortsette slik som i dag så blir den kontoen brukt fort.

Helt til slutt. Vil Harry Kane komme så takker jeg mer enn gjerne ja.
post liked by: Ryder, RedTrafford, MektigeTHOR, Blodfink, andRED
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

selje
Posts: 136
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 391

Legg merke til hvor mange medspillere De Gea treffer med utspillene sine i dag. Vi taper kampen omtrent der alene. Målet i mot kommer også der han bare slår en lang ball opp som Rashford er dømt til å tape. Samt at Malacia ikke ligger der han skal siden han ikke forventer at den skal komme rett i retur etter utspillet der. Jeg har vært fan av De Gea lenge nå, men begynner å innse at vi trenger en keeper som klarer å spille fotball med beina også.

Ellers er det stryk på samtlige i andreomgang. Rash tror han kan gjøre alt selv, gjør omtrent alt feil hele omgangen. Fred en katastrofe på midten. Malacia byttet var for meg uforståelig. Han fikk ikke noe selvtillit etter Sevilla kampen sist, og neppe noe nå heller. Casemiro banens dårligste. Er så seig at det gjør vondt å se han tape den ene løpeduellen der han forsøkte i andre omgang.

Hva Ten Hag sa til gjengen i pausen kan vi lure på. Var vel neppe et sjokk at Spurs skulle gå all in for et mål og et håp de første 10 minuttene. Men ingen var påskrudd og alt raknet selvfølgelig. Stryk på nedelenderen i dag også.

Årets verste omgang. Samtlige spillere får bunnkarakter ibdag. Shaw var kanskje minst dårlig, men fremdeles svak. Helt ufattelig å rote vekk seieren etter den førsteomgangen. Men etter Sevilla sin snuoperasjon er tydeligvis ingenting umulig mot denne gjengen.
post liked by: MektigeTHOR
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16948
Liker mottatt: 10884

Ryder wrote: 27 Apr 2023, 23:22 Typisk om City vinner CL og Liverpool kommer inn med 5. plass (for det er vel slik det fungere?)
åååå Det hadde jeg helt glemt @Ryder

Ok, da ble kvelden bare litt værre :-|
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Alt annet til side: Om Bruno hadde scoret på den 100-prosentsjansen på 1-2, hadde vi cruiset dette i land. Små marginer osv.
post liked by: messilingard
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16948
Liker mottatt: 10884

Det er vel ikke noe mer enn en grei oppsummering @messilingard :thumb_up:
post liked by: messilingard
Post Reply