[FAC] Brighton & Hove Albion - Manchester United (23-04-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

Buchan wrote: 23 Apr 2023, 21:26 Blir litt forvirret jeg nå, tapte United straffekonken i dag, i følge statistikken. Eller vant United på tross av statistikken 😅
Jeg er også litt der @Buchan 👍
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7592
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27190
Liker mottatt: 17715

Blodfink wrote: 23 Apr 2023, 20:41
Pink Final wrote: 23 Apr 2023, 20:38 Beklager, men han gikk jo etter straffa til March og det bidro muligens til at han løftet over.
:hah: Pink+DDG= Sant
Joda, ingen hemmelighet at jeg er svak for keeper’n vår.
I går gjorde han flere gode redninger, og var en matchvinner.
Men når han gjør slike er det ikke mer enn vi kan forvente, javel.
Begynner det å bli in å kritisere ham igjen? 😉

Han har aldri vært, og kommer aldri til å bli en komplett keeper.
Men all den kritikken han får….den er vond å forstå synes jeg.

Våre tre beste i semifinalen var Lindelöf, de Gea og Wan-Bissaka - i den rekkefølgen.
Det er min mening 😊😁
post liked by: RedTrafford, Buchan, Ryder, Can2, Belfastboy, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

Dette støttes @Pink Final 👍
post liked by: Buchan, Pink Final, Can2, Pwint, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2040
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7544
Liker mottatt: 4313

Brighton er en mønster klubb i måten den drives på, og de spiller bra fotball, og er et vanskelig lag å møte.
Det de har fått til er imponerende.
Før kampen så var det ikke måte på hvor nederlagsdømt United var.
At lille United klarte å slå mektige Brighton synes jeg er bra. Spesielt med tanke på at mens Brighton hadde åtte dagers hvile, så spilte United to kamper. Og når United vinner så er fokuset på DeGea, som ikke reddet et straffe. Her handler det om å gå til en finale, så da er jeg fornøyd.
Jeg både tror og håper at etter straffene, så kan dette hjelpe på selvtilliten til spesielt Sancho, etter straffe missen i VM. Rashford også muligens, selv om han har scoret på straffe i ettertid.
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, Pwint
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Pink Final wrote: 23 Apr 2023, 20:38 lager, men han gikk jo etter straffa til March og det bidro muligens til at han løftet over.
Jeg klarer ikke å la denne stå ubesvart.
Det sies at Wout Weghorst kysset ballen før han gav den vekk til han som misset straffen.
Jeg gir kred til Wout Weghorst.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7592
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27190
Liker mottatt: 17715

Wout Weghorst skal ha masse kreditt der @offside, så absolutt.

David de Gea på sin side gikk etter skuddet, og Brighton spilleren kan ha løftet skuddet av den grunn.
At vi kunne skutt straffer hele kvelden uten at de Gea ville ha reddet?
Han har en redningsprosent på rundt 18.
Så han tar i snitt hver femte straffe.
(Jeg lå ut en stats bak her et sted, for rundt 1,5 år siden.
Bl.a før str redningene hans i 21/22).

Jeg har muligens lett for å ta spillere som blir kritisert i forsvar.
Da dette forumet var nytt var det Lindelöf.
I går ble han helten, og få husker lenger matchen mot Huddersfield i 2017, eller Afc Bomo i 2019.

Uansett er det LAGET som teller, ikke enkelt spillere.
Vi er i nok en finale, det er stas synes vi vel alle 🥳
post liked by: Belfastboy, Buchan, RedTrafford, Can2, Pancho P, Pwint, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Jeg synes laget skal ha ros for å vise sterk karakter og evne til å slå tilbake. Vi møtte et relativt uthvilt lag i god form mens vi har, som vanlig, spilt kamper i hytt og pine.
Vi har spillere som står frem og en manager som åpenbart vet å trykke på de rette knappene.
Så vet vi ikke hvordan sesongen ender. Det kan bli topp 4 og to trofeer eller det kan bli med ligacupen.
Min mening er at vi er på rett vei selv om tilbakeslagene litt for ofte er av den pinlige og vonde sorten...
post liked by: Ryder, Buchan, RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, Pwint, messilingard, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7592
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27190
Liker mottatt: 17715

Geir Jordet la merke til noe jeg ikke så.
Mens Weghorst ga den nykyssede ballen til March var de Gea ved straffemerket og sparket litt rundt det.
Noe March fikk med seg ifølge Jordet.
Jordet mener at både kysset og sparkingen påvirket Brighton’s eksekutør.
Så kanskje skal faktisk David de Gea få dele litt ære med Wout da?
Og ikke bare fordi han trolig fikk ham til å skyte høyt.
——————

Enig med deg i hva du skriver om laget og manager @Jan Anders
post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford, Belfastboy, Pwint, Blodfink, messilingard, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Svært viktige poeng, @Jan Anders. Det er lett å kritisere Ten Hag for å spele Mourinho-ball og at Brighton dominerte banespelet i periodar. Sanninga er at kampbelastninga etter jul har vore på grensa til uforsvarleg og at vi i tillegg har fleire spelarar som hanglar.

Brighton er dessutan eit grisegodt lag som har utspelt både Chelsea og Liverpool eit par gongar denne sesongen. I går var dei også langt meir utkvilde enn United.

Kor langt hadde Klopp eller Arteta komme med sine prosjekt etter ti månader? Begge måtte gjennom ei nesten total utskifting av troppen før prinsippa og spelestilen hadde sett seg skikkeleg. Pep sleit også i sin første sesong, sjølv om han kom til eit langt betre dekka bord enn kollegaen sin i den rette delen av Manchester.

PS. Eg håpar Weghorst si rolle i March sin straffebom vert nemnt med ein viss grad av tunge i kjake. Sannsynligvis var det berre eit svinedårleg treff av Brighton-spelaren. Då trur eg meir på teorien om at De Gea hadde kødda til straffemerket 😉
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Buchan, Pink Final, Pwint, Blodfink, messilingard, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

Syntes egentlig at vi var veldig langt unna noe Mourinho-ball. Så spørs det hva man mener med det, men for min del så blir Mourinho-ball en form for spillestil hvor man er svært godt organisert og tillater mye rom. I store perioder i går, spesielt i første omgangen så var vi alt annet enn nettopp det. Kan forsøke å skrive hva jeg så på en oversiktlig måte:

1. Vi spilte mann-mann sentralt på banen.
Bruno og Eriksen hadde hver sin mannsmarkering på Caicedo og Mac Allister, som etterlot Casemiro alene for å dekke store rom sentralt i det defensive. Kommer litt tilbake med dette med press, men etter min mening så bør man kun spille mann-mann dersom man presser høyt. Spesielt når resultatet blir at man etterlater rom enten på backen eller i mellomrommet fordi backen får et dilemma om hvor de skal markere.

2. Vingene jukset defensivt.
Rashford og Antony har ikke sine styrker defensivt. Og spesielt i første omgangen så ble det MYE rom for backene til Brighton som ble enkelt spilt frem av en god Sánchez. Dette henger litt sammen med det neste punktet, nemlig at backene ble stående mann-mann mot Mitoma og March.

3. Backene fulgte ikke etter når angrepsrekken presset
Dette skapte mye rom for nettopp backene til Brighton. Med Sánchez bak der så fant han også Groß og Estupiñán enkelt når våre angrepsspillere presset høyt. AWB og Dalot ble heller stående i forsvarsfireren fremfor å presse backene lenger opp. Det kan ha noe med at vi ikke spilte med våre faste stoppere, men resultatet ble at Brighton fikk en veldig enkel jobb med å spille seg ut bakfra.

4a. Vi er fortsatt ikke et lag som er gode på høyt press.
Angrepsrekken varierer for mye med når de presser. Jeg klarer i alle fall ikke å finne et mønster om hvilke triggere som aktiveres for når det skal settes inn press. Det blir for variabel mengde med høyt press fra spesielt angrepsrekken som for ofte blir stående på halvdistanse fremfor å presse høyt eller falle tilbake.

4b. Vi står ikke etter når vi presser høyt.
Det skjer for ofte etter min mening at angrepsspillerne setter inn et press og resten av laget blir stående. Det åpnet mye rom spesielt på backene i går, men det åpnet også rom for Brighton i mellomrommet på den andre siden av Casemiro som stort sett fulgte en mann i det rommet.

Skal nevnes at de observasjonene jeg så i går var mest gjeldende i første omgangen. Våre kanter ble mer disiplinerte i å følge backen sin etterhvert. Presset ble også noe bedre med Fred på banen da han dekker mye rom og har stor kapasitet sentralt. Jeg sier heller ikke at det er direkte feil med mann-mann sentralt, men mislykkes vi med et høyt press så åpner det seg ofte rom lenger frem i banen for motstander. En løsning for dette vil etter min mening å spille med to defensive midtbanespillere i soneforsvar. Får vi fikset det høye presset så kan vi heller gå tilbake etter min mening.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, Ryder, Pwint, Belfastboy, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Weghorst har kampens aller beste involvering.

post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14599
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23226
Liker mottatt: 19164

At fokuset lå på DDG er vel ikke helt korrekt, jeg for min del skreiv noe sånt som , "hiv deg til høyre en gang også DDG", det ble skrevet i affekt i en straffekonk, fordi jeg ønsket å vinne, det er også skrevet uten at DDG hadde fått skylda om Brighton hadde scora 5 og vi 4. Så ble det en utveksling om straffe-statistikk blant meg og noen, det er ikke det samme som at DDG blir kritisert eller får alt fokus. Brightons keeper ble jo også skrevet om. At keepere får litt fokus i en straffekonk. er jo mer normalen enn unntaket tenker jeg.

DDG var jo umulig å score på i 120 min. God kamp.

Ellers så går jo ofte debattene rundt spillere i en evig sirkel, man mener det man mener liksom.

Som nevnt en haug ganger før her - Litt tull og tøys bør være lov. Alt trenger ikke å være blodig seriøst til enhver tid for min del. Jeg liker at folk er seriøse her, og så liker jeg når folk byr på litt humor samtidig.

Et forum for en fotballklubb er jo ikke alltid like objektivt, her inne er dommere og kampprogram i fokus veldig ofte. Jeg klager selv mye på dommerne, men sjeldent på kampprogrammet. Manager EtH mener jo at United trenger og drar nytte av det heftige kampprogrammet, alle spillerne vil spille kamper, de kjører jo kun restitusjon i mellom, og alle spillerne synes kamper er mye morsommere enn treninger. Det har blitt uttalt flere ggr. denne sesongen.
Men at mange mener kamp-frekvensen er et problem er jo helt greit, enhver mening noen har her inne er jo helt ok.

Ikke vet jeg om United hadde ligget bedre an i PL uten cupspill. Det får vi aldri svaret på. Om jeg skulle gjetta så tenker jeg at forskjellen ville vært minimal. Arsenal har jo tatt mindre poeng etter at cupspillet tok slutt f.eks. City holder koken greit.

Jeg ser jo selvfølgelig at det kan bli slitne spillere jeg også. Men det tror jeg går fint. Nå er det mange skader, men det har United hatt før, med færre kamper. Skader oppstår på mange måter og av flere grunner, uflaks bl.a. Nå får flere spillere prøve seg i match, det er jo fint for troppen.

Samtidig liker jeg at vi er med i alle turneringer, en ny treble er jo drømmen. Og alle verdens beste lag spiller mye oftere enn mindre gode lag. Nå er vi i finale nr.2 og det ser ut til å bli CL neste sesong. Man skulle jo helst slått ut Sevilla og, men sesongen ser pr. nå ganske bra ut.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 24 Apr 2023, 04:52 Han har aldri vært, og kommer aldri til å bli en komplett keeper.
Men all den kritikken han får….den er vond å forstå synes jeg.
Han får jo skryt for det han er god på, og så får han kritikk for det han ikke er god på. Er vel ikke verre enn det?

Om det er "in" å kritisere ham aner jeg ikke :hah:

Edit, rydda litt i rettskrivingen
post liked by: Pink Final, Mr H, Pancho P, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Ryder, messilingard, Can2
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

@Blodfink Eit forum skal ikkje vere objektivt og djupt analytisk heile tida. Utan humor og sleivspark vil mykje av moroa bli borte. Eg surmuler på dommarane i nesten kvar kamp, sikkert til det kjedsommelige for mange. Eg har også mine favorittar blant spelarane, akkurat som alle andre og det har vore enkelte spelarar denne sesongen som eg har ønskt dit pepparen gror (veit ikkje om forholda i Saudi-Arabia er gode for slikt...). Eg blir sjølv sur når folk klagar på Fred for alt frå tap (sjølv om han sit på benken) til finanskrisa og avskoginga av Amazonas, og eg gir beskjed om det.

Det eg personleg slit mest med å forstå, er enkelte folk sin tendens til å henge seg opp i det negative, i tillegg til å konstant plukke ut enkeltspelarar, uansett korleis dei gjer det. På dette forumet er det eit minimalt problem og eg synest det i så fall det blir gjort på ein humoristisk og uhøgtideleg måte.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Ryder, messilingard, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

Hadde jeg hatt litt forfatter egenskapar, kunne jeg sikkert ha skrevet noe sånt @Blodfink :-|

Deler de tankene der :thumb_up: :thumb_up:
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Pancho P, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7592
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27190
Liker mottatt: 17715

Hehe, vi er noen pusekatter på dette forumet @Blodfink - god stemning.
Jeg tenkte mest på komm feltet, men klart at det kom ett par kommentarer om keeper’n vår som ga litt utslag på adrenalin barometeret her i gården 😉😂.
Bare sånn jeg er skrudd sammen, kunne sikkert vært gjort et bedre håndverk med meg 😁.

Men at Andreas Pereira ikke holder færøysk liga nivå, at Lindelöf aldri har vunnet en duell, og at 12 åringer gjør redninger som månedens redning fra de Gea er utsagn som får det til å koke hos en vanligvis ganske lugn kar 🥃
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Blodfink, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply