[EL] Sevilla FC - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

ETH: «Uakseptabelt». «Vi er ikke klare».

For n’te gang i år.

Så hva gjør vi med det? Hvorfor er vi ikke klare til kamp og hvorfor er det uakseptabel innsats i altfor mange kamper?
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ja det høres litt platt og gjentagende ut @Ryder.
Vi hørte det samme under Solskjær også.
Men hva skal manager si?
Han kan jo forklare game plan og hva som gikk galt.
Men hvorfor gi bort info?
Eller gjøre som Rangnick.
Være ‘ærlig’ og fortelle alle hvor ræva spillerne er i media.

Jeg liker mer stilen til Ten Hag og Solskjær.

Men når vi først snakker om manager.
Jeg fatter ikke disse United.no podcastene som genierklærer manager etter 1/2 år.
Og forteller at vi nå endelig har truffet.
Litt mer nyanser kanskje?

Jeg har selv skrevet at vi har den beste manageren i PL, men jeg er jo bare en forumist 😅.

Også har vi hylekoret i komm feltet på United.no som nå vil bytte ut Ten Hag.
Hva skjer med verden?
Mer polarisert enn noensinne.
post liked by: Cola2, Blodfink, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skjønner at han ikke vil røpe taktiske finurligheter, men savner likevel litt mer enn "vi gjorde for mange feil", "feil mentalitet" osv. Håper spillerne får mer konkrete tilbakemeldinger på hvilke arbeidsoppgaver de forventes å løse og konkret hva de gjør feil.

Kjenner jeg har veldig lyst til å lese en grundig, faglig analyse av spillet vårt (ikke bare i denne kampen men et oversyn), både offensivt og defensivt. Hva har endret seg og hvordan, hva har blitt bedre, hva har blitt verre? For eksempel er frispilling bakfra et åpenbart problemområde - handler det kun om individuell kvalitet/ballbehandling, eller er det noe med struktur og hvordan spillerne plasserer seg i forhold til hverandre? Klarer vi å skape overtall i disse situasjonene og eventuelt hvorfor ikke? Press-spill er en annen ting. Vi er ikke et pressende lag, vi gjør det i alle fall ikke spesielt bra eller effektivt. Hvorfor ikke? Fordi ETH ikke ønsker det, fordi spillerne utfører det feil eller fordi strukturen i presset er feil?

Hvem er vi egentlig? Hvordan spiller vi egentlig? Ideelt sett burde vi sett mer og mer gjenkjennelige ut, men føler nesten at det er motsatt. Hver kamp er totalt forskjellig fra den forrige, og du kan aldri stole på hvilket lag som møter opp til kamp.

Så beklager - men jeg ser ikke den utviklingen i spillet vårt som jeg skulle ønske og som jeg strengt tatt også trodde jeg så for to-tre måneder siden. Vi har fått bedre spillere enn i fjor og ser derfor hakket bedre ut på gode dager. Men måten vi kollapser på igjen og igjen, forteller også at vi mangler et eller annet grunnleggende -både når det gjelder det mentale (åpenbart) men også en trygg struktur og organisering som kan fungere som et sikkerhetsnett. Synes ikke vi er blitt bedre enn summen av enkeltspillere.

Slakter ikke ETH her, det er åpenbart at spillerstallen har store mangler og at vi ikke har spillerne vi trenger for å spille slik han ønsker. Men det handler også om å skape en soliditet, noen grunnprinsipper som må følges selv om ikke alle har dagen, som i alle fall sikrer oss mot disse shitshow-kampene vi har stadig vekk.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Problemet til ETH er at han ikke klarer å omstille seg etter hvilke spillere vi har på banen. Når laget ikke klarer å spille seg ut med det høye presset til Sevilla, så må det komme noen beskjeder ut på banen. Den samme tabben har skjedd hver eneste gang vi har møtt lag som presser med høy intensitet. Må da for faen være mulig å gi spillerne beskjed om å heller slå langt om de ikke klarer å finne medspillere.

Samme skjedde i går med 9-er laget til sønnen min på 12 år. Jeg ga de beskjed om å spille ballen høyt opp på sidene om de ikke hadde andre alternativer, og det klarte tilogmed 12åringene å forstå. Fatter ikke at det er mulig å holde på slik de gjør.

Vi kan bare innse at det må komme en ny målvakt inn i sommer. De Gea holder ikke mål lenger, alle de beste klubbene har en spillende målvakt, og det er det en grunn til. Spesielt når man har verdens treigeste stoppere som Loffen og Maguire, så må målvakten være sweeper så laget kan stå høyere i banen. Kampen i går er noe av det verste jeg har sett, så stor avstand mellom leddene, en fraværende midtbane. Eriksen og Casemiro fullstendig katastrofe. Sabitzer er helt borte. Sancho er så ufattelig veik, de 10 første minuttene er noe av det verste jeg har sett av han. Martial svak. Nei denne kampen er det bare å glemme.

Kan med gru se fremover til de siste kampene i sesongen med dette forsvaret. Bare å få hevet inn Shaw som stopper asap, og be til høyere makter. Bye bye Maguire.
post liked by: Ryder, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

En ting om Shaw, han er jo genierklært denne sesongen, og ja, han har vært ganske solid. Men når intensiteten blir høy fra motstander så imploderer han som han alltid har gjort. Dette er et stort problem i hele troppen vel og merke. Som flere nevner her.
post liked by: JørgenT
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Blodfink wrote: 20 Apr 2023, 18:01 @RedTrafford Det er et himla press å holde deg det ene poenget bak i tippekonk. ! :hah:
Ser vi har ulike lag i kveld, her kan det skje drastiske ting i bunnstriden!

Luka oppover på tab. er litt drøy nå
2 poeng forbi nå :D

Jeg kommer som en rakett fra bunnen nå, stigningen er langt fra ferdig enda.
Medalje i sikte her nå :D
post liked by: Pink Final, Blodfink, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg takler ikke presset, må ansette en mental trener :yikes: :D
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
LUHG!
Post Reply