Kommentarfeltet på united.no er blitt stengt!

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Larseno
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2022, 14:31
Liker mottatt: 11

For en som ofte er imot majoriteten når det kommer til hvor grensen på kritikk av spillere går så blir komm feltet ofte ganske toxic. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt angrepet fordi jeg står opp for retten til å kritisere spillere, men på en saklig måte. Jeg har blitt kalt plastikk og bortkjemt av mange selv om jeg begrunner mine innlegg etter beste evne. Generelt har vi lite toleranse for kritikk og det blir fort mange sure kommentarer. For eks, jeg er ikke ute etter likes, men man legger merke til det. En lengre begrunnet innlegg med forsøk på saklig argumentasjon blir slaktet og en kommentar som "du har feil" eller "hvilken kamp har du sett" får massivt med likes. Ingen motargumenter, bare konstantering av at dem er uenig.

Når det er sagt så er det en god neve folk som liker å ha ekstreme/sterke meninger om ting med dårlig argumentasjon. Man prøver å stille dem til veggs med motargumenter og blir fort beskyldt for personangrep. Vet det er flere ganger en bruker har fått fjernet trådstarteren sin fordi denne personen hevder han blir personangrepet uten at det er det fordi man peker på klare mangler i argumentasjonen i en mening som er bastant og oser av "jeg har rett og du har feil". Her synes jeg redaksjonen heller kan gi advarsler til personen det gjelder og si at dette ikke er personangrep. Jeg mener faktisk å bli beskyldt for persobangrep når det ikke er personangrep, er et personangrep.

Sist men ikke minst når det gjelder denne neven med folk jeg snakker om. Er utrolig frustrerende når folk med bastante meninger hvor de hevder et argument levner 0 tvil på at de tar feil, poster sin mening men forsvinner resten av uka og kommer tilbake neste uke og sier det samme. Mulig det er smålig av meg men noen ganger mener jeg ekstrene meninger gjør folk svarskyldige. Ta denne uken for eks. Javnes postet flere innlegg etter hverandre på ryktesiden hvor han hevder å ha bevis på at DeGea ikke er en god skuddstopper og at statistikken er vitenskapelig bevis på at han har korrekt i at 80% av GK i europa er bedre på dette. Så blir det stille. Ingen motsvar. Slik jeg tolker det svarer folk kun om dem har noe å si imot. Om det skal væte en teknikalitet med at man har formulert noe litt feil er ikke nøye. Poenget er, er det personangrep å spørre etter svar i andre artikler en der det gjelder? Jeg nevner blant annet Javnes i kamptråden i går anngående DeGea fordi jeg mener målene vi fikk mot oss er gode eksempler på hvordab statistikk kan gi et feil bilde. PSxG'en i går kan ikke ha passert 0.5(?) men DeGea slipper inn 2 mål. Ser utrolig stygt ut på statistikken men DeGea kan etter min mening ikke klandres for 2 mål som ikke hadde truffet mål om det ikke var for United-spillere. Er meg som nevner Javnes en faktor som stenger ned kommentarfeltet?

Uansett. Jeg tror vi hadde vært tjent med å tolerere andre type meninger litt mer, men jeg er sjeldent glad i bastante meninger. Vi kan alle tjene på å være rundere i kantene, inkludert meg. Jeg står for eks 100% på at Bruno hadde flere dårlige pasninger som kunne blitt farlig mot Everton og fikk for godt betalt selv om han selvfølgelig gjorde bra ting og ble kåret til MoM. Da vil jeg mye heller ha et argument som motsvar og ikke bare "du tar feil" eller et spydig svar om at "jeg tror premier league er uenig med deg når de gir MoM til Bruno🤣". Den siste var hypotetisk.

Mvh A.Larsen
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, RedTrafford, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7518
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26828
Liker mottatt: 17332

Bra innlegg @Larseno.
Har ikke tid til å kommentere i detalj.
Men det er noe med supporterkulturen vår du sjeldent finner hos Leeds, Liverpool etc.
Bastante meninger uten begrunnelser.
Og enkelt spillere som nærmest er lagt for hat.
Se hvor saklig de responderer på Leeds forumet etter deres 1-5 nederlag for Crystal P.
De diskuterer sak - og begrunner.
Vi har mye å lære.
post liked by: Belfastboy, Sir Alfie Rey, RedTrafford, urjan, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Thess
Posts: 2
Joined: 20 Apr 2022, 20:09
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 4

Selv følger jeg kun med på forumet her under kamper. Jeg er jo med i "United.no" gruppen på facebook som jeg tror var ment for å kunne diskutere saklig, men det er jo like ille som kommentarfeltet på nettsiden. Kanskje enda verre, siden terskelen for å kommentere på facebook antakelig er mye lavere. Og de få som prøver seg på konstruktiv kritikk får alle samme svar: Du er ikke en ekte supporter osv... Man ser jo at det er mange av de samme som går igjen med kritikk til enkeltspillere spesielt.
Selv tenker jeg ofte under kamper at det jeg ser er bra, at enkeltspillere gjør det godt. Men så titter jeg innom kommentarfeltene og finner jo raskt ut at der tar jeg skammelig feil, og da begynner jeg jo nesten å tvile litt på meg selv og mine vurderinger.
Klart jeg er skuffet etter gårdsdagens kamp, men jeg ser det jo likevel slik at at det var en fin førsteomgang med stort sett full kontroll og flott fotball i deler av omgangen. Andre omgang: skader på umistelige spillere og redusert til 10 mann, selvmål, store deler av omgangen virket som lite fotball og mest spanske spillere som rullet og bar seg. En katastrofe av en omgang og ikke kun pga spillerprestasjoner.
Et problem er vel at mange kommenterer etter hva de føler der og da, som ofte er sinne og frustrasjon, og da er rabalderet i gang. Det er kanskje best og kjefte til tv-en istedet og kjøle seg ned før man skriver så mye.
post liked by: Belfastboy, Sir Alfie Rey, Pink Final, Can2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1878
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13044
Liker mottatt: 5000

Thess wrote: 14 Apr 2023, 13:28 Et problem er vel at mange kommenterer etter hva de føler der og da, som ofte er sinne og frustrasjon, og da er rabalderet i gang. Det er kanskje best og kjefte til tv-en istedet og kjøle seg ned før man skriver så mye.
Jeg tror det beste for United.no er å ikke åpne kommentarfeltet på la oss si ett døgn etter sånne kamper som i går. Det er så mange som går av hengslene og ikke klarer å tenke klart, ei heller komme med noe konstruktivt. Blir mye aggresjon og skylddeling i øst og vest.

Men for min del kan de bare stenge kommentarfeltet permanent.

Sjelden jeg er innom facebook-gruppen, men det tror jeg er pga det du sier om hva som blir servert der. Der er det nok hakket verre enn kommentarfeltet på United.no.
post liked by: Thess, Pink Final, Can2
User avatar

Jan Erik
Posts: 2353
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7209
Liker mottatt: 7544

Jeg tror de ødelegger for seg selv ved å ikke gjøre noe med kommentarfeltet, ved å gjøre det om til et fungerende, moderert forum. Innholdet på siden er ikke så bra at det er uunnværlig, men det å kunne kommentere og diskutere med andre supportere du vanligvis ikke ville møtt, er ihvertfall for min del avgjørende for å være medlem der eller ikke. Jeg fikk en kommentar slettet der i går der Langerød ga børsen. Jeg skrev noe sånt som 'Min reaksjon til denne børsen er - så du hele kampen? 🤔'. Jeg regner ikke med at det var hovedgrunnen til at kommentarfeltet ble stengt, men de har ikke noe system for å stenge folk ute, gi tilbakemelding om hvorfor kommentarer blir slettet, eller slette enkeltkommentarer. De sletter hele tråden om noen har svart på en kommentar.

Så skylder de på at det er vanskelig å få til, det koster mye osv. Joda, det gjør det sikkert, jeg vet lite om det. Men det er egentlig den eneste måten medlemmene kan bidra til siden på. Så det burde vært prioritert. De bruker en god del penger på de nye videoseriene sine. Jon Martin Henriksen jobber ikke gratis, og bidrar vel egentlig ikke med noe mer enn hva Filtvedt og Brennhovd Holth kunne gjort?

Så er det sikkert mange som kunne brukt hodet sitt litt mer før de skriver, men man må ta hensyn til hva dette er. En supporterside for en fotballklubb i England.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Can2

Alf banan
Posts: 271
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 20
Liker mottatt: 545

Thomas Sushi wrote: 14 Apr 2023, 11:22 Meg du snakker til ? Ja jeg er ny bruker. Du da Banan. Vært her lenge el ?
Som man kan se ved å trykke på brukeren, så har jeg vært her siden 2020. 🤷🏻‍♂️
post liked by: Belfastboy

Deleted User 661

Synes united.no har blitt dårligere. Redaksjonen vil vise seg mer fram. Før kom det flere gode leserbrev i uken. Nå kommer det vel ikke ett i måneden en gang? De saklige diskusjonen på kommentarfeltet er borte. Nå er det enten sort eller hvitt.
Jeg er en voksen mann med relativt voksne barn, som fortsatt bor hjemme. Vi ser kampene sammen og gjør oss ferdig med den i godstolen. Dermed trenger jeg ikke å dra inn på sosiale medier å kjefte på De Gea, Fred og Wan Bissaka.
Venner er også en god ting. Diskuter fotball og kamper med dem.
post liked by: Belfastboy, Sir Alfie Rey, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Slik jeg ser det så er dette en gylden mulighet for å få til enda bedre samarbeid mellom united.no og dette forumet.
Få mere reklame fra united.no om dette forumet og et enda tettere samarbeid.
La kommentarfeltet på united.no være stengt og kun ha dette forumet hvor vi diskuterer.
Pinky og co drifter dette forumet på høyt nivå. Slik det skal være. I ekte United klasse!

Å la oss være ærlige her, er ikke bare noen brukere som ødelegger kommentarfeltet på united.no
Er flere av de som modererer som ikke er objektive og nøytrale. Sletter saklige innlegg fra mange, mens de lar drittkommentarer fra andre brukere får stå nesten uansett hvor mye dritt de spyr ut.
Er tydelig at redaksjonen har sine favoritter som ikke deres regler gjelder for.
Har vært sånn i mange år at det ikke er rettferdig behandling man får av redaksjonen.
Slik som skjedde med Jan Erik i går, at Langerød slettet kommentaren hans som ikke var i nærheten ufin.
Ikke rart i at Jan Erik spurte om det han gjorde, en så svak kamp og så høye karakterer hører ikke sammen. Enkelt og greit.

Men tilbake til forslaget mitt. Her inne driftes det på en bra måte og også rettferdig av moderatorer på en proff og nøytral måte.
Ta f.eks Pink Final. Er flere ting han og jeg er uenig om, men han er ikke barnslig og sletter kommentarene mine for det.
Å det er slik en proff moderator gjør.

Hva synes dere andre ?
post liked by: Thess, Jan Erik, Pink Final
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Nå er jeg nok historieløs her, og sikkert også litt uviten, men:

Hva er grunnen til at dette ikke kan være det offisielle United-forumet? Er det fordi united.no ikke ønsker det? Er vel frivillige moderatorer her inne? Er det det at forumet her ikke ønsker det "ekstra trykket"? Eller at unitedforum.no ønsker å være uavhengig av united.no av en eller annen grunn?

Syns det er merkelig at liverpool-forumet kan drives i 25 år uten å bli stengt, men at det til stadighet blir stengte kommentarfelt på united.no, der de ikke vurderer å gjøre noen lik løsning som det? Burde jo være en bedre løsning med et ordentlig forum med frivillige brukere som modererer, enn oppstykket skitkasting på kommentarfelt slik det er nå (og for alltid kommer til å bli?) Så kanskje unitedforum.no ville sluppet å be om donasjoner for å overleve også?

Denne kommunikasjonsformen her, med et forum og moderatorer er mange ganger så bra som det tullet jeg mener det kommentarfeltet er. Så kan man jo linke artikkel opp mot en forumpost feks, så er man der.
post liked by: Jan Erik, Sir Alfie Rey, RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

Topic author
Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Jeg mener det er fordi united.no ikke ville ha eksterne folk til å styre. Man må være ansatt på united.no for å drifte kommentarfeltet.
Etter hva jeg husker så fikk united.no tilbud om at moderatoren her inne kunne være med å drifte kommentarfeltet på united.no
De takket nei til dette pga de vil kun ha sine egne ansatte.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

Det der høres bare helt håpløst ut. Hvorfor i alle dager skal de måtte være ansatte for å drifte det? Dette er jo en av bærebjelkene i et supportermiljø, nemlig frivillighet og fellesskap.

Om de er redde for det ene eller andre, så kan de da lage en liten kontrakt slik at alt er på det rene. De klarer jo ikke drifte en dritt der selv, ser det ut som. I mellomtiden driftes det godt her inne, slik jeg oppfatter det iallefall.

En annen ting er jo at de kan jo være med å bestemme retningslinjer for modereringen også, så alt er greit å forholde seg til og er mulig å justere på underveis. Virker jo ikke som det er noen konsekvent linje på modereringen der inne pdd heller med slikt som Jan Erik beskriver.
User avatar

Topic author
Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

andRED wrote: 14 Apr 2023, 15:42 Det der høres bare helt håpløst ut. Hvorfor i alle dager skal de måtte være ansatte for å drifte det? Dette er jo en av bærebjelkene i et supportermiljø, nemlig frivillighet og fellesskap.

Om de er redde for det ene eller andre, så kan de da lage en liten kontrakt slik at alt er på det rene. De klarer jo ikke drifte en dritt der selv, ser det ut som. I mellomtiden driftes det godt her inne, slik jeg oppfatter det iallefall.

En annen ting er jo at de kan jo være med å bestemme retningslinjer for modereringen også, så alt er greit å forholde seg til og er mulig å justere på underveis. Virker jo ikke som det er noen konsekvent linje på modereringen der inne pdd heller med slikt som Jan Erik beskriver.

Helt enig med deg og gode poenger.

Nei den modereringa der inne er gutteklubben grei. Kapper hodet av mange for ingen grunn, mens man samtidig stryker hånden over håret på visse andre som er dems favoritter.
Er dessverre få der inne som er skikket til å være moderator. Det har mange der dessverre bevisst over flere år.
Når man er moderator er det visse ting man må klare å være proff på for å fremstå som seriøs og rettferdig.
post liked by: Jan Erik
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16938
Liker mottatt: 10879

Har i grunnen ikke så mye å komme med angående det kommentarfeltet på United.no.
Har aldri skrevet noe der, har vel svært sjelden lest noe der heller. Men registerer her på forumet at det kan være ille til tider der. Det er jo for såvidt synd for de som ønsker å bruke det fornuftig.

Jeg liker dette forumet kjempegodt og håper det forblir som det er.

Det er viktig å huske på at det er noen frivillige her som bruker fritiden sin på å holde forumet gående også.
I det store og hele har det jo vært en veldig fin tone her synes jeg.

Kommentarfeltet på United.no kan legges ned for min del.
post liked by: Pink Final, Can2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Leste det viktigaste på kommentarfeltet der og det var vår venn Pinks invitasjon til å bli med her;)
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2

Thomas Sushi
Posts: 16
Joined: 14 Apr 2023, 11:00
Liker gitt: 6
Liker mottatt: 10

Spennendes å se hva som skjer fremover.
Post Reply