(EL) Manchester United - Sevilla (13-04-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Sevilla videre. Gratulerer til dem. United fortjente det ikke.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

Enig det@Buchan

Historikken han har tar overhånd når det koker litt over her. :angel:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14599
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23226
Liker mottatt: 19164

Buchan wrote: 13 Apr 2023, 23:20 I rettferdighetens navn, så blir det feil å skylde på Maguire angående selvmålet.
Det blir jo da også feil å skylde på Malacia? Han prøver jo ikke å score selvmål han heller.

Jeg tenker at Maguire kunne vært litt mer "alert", i likhet med Malacia.

De er jo uheldige, samtidig er det litt klønete. Men for all del, slikt skjer i fotball, men ikke så ofte med de beste spillerne er min teori.

Wes Brown var jo en god spiller, men sto på "feil" sted noen ggr, gikk noen baller i nettet via ham. Uheldig er det jo.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

Synes den er vanskelig @Blodfink mål ble det.

Men nå får Maguire garantert sjansen til å rette opp til returen. (hvis han ikke gjøre ting enda verre da)
Vi får se.
post liked by: Blodfink
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

RedTrafford wrote: 13 Apr 2023, 23:30 Synes den er vanskelig @Blodfink mål ble det.

Men nå får Maguire garantert sjansen til å rette opp til returen. (hvis han ikke gjøre ting enda verre da)
Vi får se.
Håper for guds skyld han IKKE får sjansen til det!

Her må Ten Hag bruke huet og starte med Lindeløf!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411

Blodfink wrote: 13 Apr 2023, 23:26
Buchan wrote: 13 Apr 2023, 23:20 I rettferdighetens navn, så blir det feil å skylde på Maguire angående selvmålet.
Det blir jo da også feil å skylde på Malacia? Han prøver jo ikke å score selvmål han heller.

Jeg tenker at Maguire kunne vært litt mer "alert", i likhet med Malacia.
Syntes det er 100% riktig å skylde på Malacia ved reduseringen, at han slipper den ballen til Navas er håpløst.

Men at Maguire får den ballen headet i hodet, med en ball som er på vei langt utenfor, så spretter den inn i mål forbi de Gea som er cm unna blir for tilfeldig for å skylde på noen. Jeg er absolutt ingen som vil bli lei meg om Maguire forsvinner til sommeren, men 2-2 målet her var på ingen måte noe jeg mener at Maguire bør få skylden for.
post liked by: Ryder, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2451
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7610
Liker mottatt: 7973

Lurer litt på hvorfor Fred ikke kom inn? Må jo være bedre når vi skal beskytte en ledelse enn Peliistri/Elanga? (Jeg vet de ikke spiller i samme posisjon, men...)
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

@Sir Alfie Rey
Med Varane og Shaw ute i tillegg til Martinez og sikkert McT også.
Da blir det radarparet Maguire/Lindelöf som blir stoppere. Og de får æren å ha Malacia på VB.

Kan jo i det minste krysse fingre at midtbanen sørger for at ballen aldri havner baki der da :-|
post liked by: Schmeichel, Blodfink, Cola2, Sir Alfie Rey

Mr H
Posts: 466
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Jeg tror fortsatt at det skal være mulig å pine seg gjennom 4 kamper for å ta El-gull. Og selv om Martinez-skaden ødelegger enormt tror jeg fortsatt det blir topp 4, men at det blir mer spenning enn jeg først trodde. Spurs og NUFC vil også tape poeng og skal blant annet møte hverandre.

FA-cupen tror jeg dessverre at vi bare kan glemme. Et heltent Brighton i medvind på fullsatt Wembley, et par dager etter en Spania-tur, kan fort bli en stygg smell. Og skulle det gå blir det City i finalen…
post liked by: red, RedTrafford, Schmeichel
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17186
Liker mottatt: 10995

Den støttes @Mr H

Hvis og dersom , men og kanskje vi skulle slå ut Brighton så venter City garantert i finalen.
Det er to tøffe kamper spart hvis vi ned prioriterer FA cupen.
Tror det funker dårlig med cup er cup og ballen er rund osv når City venter på Wembley .
post liked by: Blodfink, Schmeichel
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14599
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23226
Liker mottatt: 19164

@messilingard, ja, han slipper den ballen til Navas, jeg sammenligner ikke det med Maguire. Malacia prøver å blokkere pasningen in foran etter at han har surra det til. Det er klønete men også uheldig at han styrer den i mål. Det er jo ikke en bra inngripen uansett.

Jeg synes jo at Maguire er en klønete spiller til tider, ingen hemmelighet det. Og det er ikke sikkert at jeg er enig i at det er helt tilfeldig at det er nettopp ham som er på feil sted til feil tid.

Jeg klandrer ikke noen av dem for selvmålene, siden det ikke er med intensjon fra noen av dem. Men jeg synes det er klønete uansett.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 13 Apr 2023, 23:43 Lurer litt på hvorfor Fred ikke kom inn? Må jo være bedre når vi skal beskytte en ledelse enn Peliistri/Elanga? (Jeg vet de ikke spiller i samme posisjon, men...)
Må jo være noe disiplinært, brutt noen regler eller et eller annet.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg må innrømme at jeg sitter her med relativt negative og pessimistiske tanker om at dersom det ikke blir CL til neste år nå, så forstår jeg det faktisk. Makan til forbannet uflaks. Det som imidlertid er positivt her er jo at midtbanen ser sterkere ut enn på veldig lenge. Både McTominay og Sabitzer i form, og med både Eriksen og Casemiro inne igjen. Man burde slik sett kunne tillate seg å tenke at det kan lønne seg å hvile Fernandes litt nå.

Så er jeg sikkert ikke den eneste som undres litt på om det kommer skader på viktige spillere nå - nettopp på grunn av Ten Hags manglende vilje på å rotere litt mer på laget.
Isåfall er jo dette noe man legitimt kan og kanskje bør kritisere Ten Hag litt sterkere for. Men nå er ikke jeg fysioterapeut eller ekspert på fysisk slitasje over tid på fotballspillere som spiller veldig mange kamper på lite tid, og hvor stor innvirkning det faktisk har på skader. Men det virker jo logisk at det øker risikoen, uten at jeg kan spekulere hvorvidt det er direkte medskyldig i de skadene vi faktisk har fått eller om det bare er god gammeldags uflaks. Man kan jo faktisk ikke sikre seg mot skader generelt sett.
Kjenner bare at jeg er skikkelig sur og forbanna, og at det meste av sesongen føles ødelagt, og at hva vi nå enn ender opp med utover det vi allerede har fått blir en slags bonus. Fa Cup, Europa League eller topp 4 - alt dette kjennes som en stor bonus slik ståa er akkurat nå. Noen som kjenner seg igjen eller har dere oppriktig trua? :-|
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
En annen ting som irriterer meg er at dersom dommeren faktisk hadde gitt rødt hvertfall én av gangene, (En stygg stempling som jeg mener var verre enn Casemiro's forrige røde + et spark direkte i ansiktet) så hadde dette trolig vært tilstrekkelig til å drept kampen, kanskje vi hadde vunnet både 3 og 4-0. Vi var jo lenge mye nærmere 3-0 enn at de skulle redusere, derfor synes jeg dette føles ekstra urettferdig. Samtidig som det er vår egen feil at vi ikke klarer å få bedre uttelling, og gradvis slipper Sevilla mer inn i kampen. Det så virkelig ikke ut til å ende slik etter 2-0, jeg begynte å få litt tro på mulig storseier.
post liked by: RedTrafford, Elkey, JørgenT
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4426
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 9411



Fortsatt ukjent hva omfanget er, men dette er en lettelse.
post liked by: JørgenT
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Det er i det minste ein god nyheit på ein ellers trist dag. No skal det seiast at det er gledeleg at Sabitzer verkar ¨å vere i god form. Syns han gjorde ein god figur i dag saman med (til dels) Martial. Og no snakkar eg første omgong primært. Likar godt ¨å sjå at det er mykje energi og "futt" i våre brasilianarar også, men trur det blir litt i overkant om eg får vere ærleg. Var eit par sklitaklingar frå Casemiro som det lukta svidd av og som Scholes ville vore stolt over (eller ikkje). Og Antony har fått ny bestevenn også;)
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

KUN MINE FØLELSER:
1 )feil er at Manager IKKE skjønner at kampen er ferdig med 2-0 etter 1. omgang.
2) Byttene Manager gjør, burde IKKE gjøres det er 30min igjen
3) Hvorfor sette inn Maguire. Lindelöf har vist hele tiden at han er bedre

Skader kommer og går, vi vet aldri når de kommer og går

Men skal jeg legge skylda på noen. så er det vår egen Manager
Han burde vente med mange av byttene til det var 30 min igjen
Post Reply