(EL) Manchester United - Sevilla (13-04-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ja, trur skinnet vart solgt litt tidleg. Samstundes er det jo ikkje feil i seg sjølv å gje relativt unge spelarar ansvar i kampar som betyr litt, men burde jo som du seier kanskje fordelt det litt betre (ikkje bytta ut så mange så tidleg).
Heilt einig med Lindelöf poenget. Har i grunnen ganske sansen for han og meiner an absolutt har ei framtid her som cup og rotasjons/backup spelar, noko som har stor eigenverd spør du meg! I dei glade 90 og tidleg 2000- tala hadde me jo svært god dekning på fleire plassar. Stam var jo første valet sånn sett, men både Jonsen, Berg og May var svært gode alternativ som roterte (og kanskje Neville og Brown også? I alle fall seinare) på stopper plass.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2621
Liker mottatt: 10671

Lett å være etterpåklok med byttene, men isolert sett er det lett å forsvare alle fem - noe også ETH gjør på logisk vis etter kampen. Vi skriker jo etter rotasjon, og var det en situasjon der det lot seg gjøre, så var det i teorien nå.

Så er det jo min mening at alle som sitter på benken for Manchester United i en kvartfinale skal være i stand til å forsvare en 2-0-ledelse på hjemmebane. Her var det først og fremst en spillerne som sviktet, en gjeng som ikke evnet å treffe noen i rød skjorte med pasningene sine.

Når det er sagt - vi hadde mistet grepet om kampen også før byttene, og vi burde nok prioritert å få tilbake kontrollen. Litt rart at Fred ikke kom innpå, der har det åpenbart skjedd et eller annet som gjør at ETH har mistet tilliten.
post liked by: Schmeichel, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg synes det var dårlig kampledelse av Ten Hag, og man kan sikkert skylde en del på han, men jeg synes også spillerne selv slapp Sevilla inn i kampen, en kamp hvor de lenge så ut til å ha stålkontroll. Virket som de gradvis mistet litt av energien. Det kan hende at Ten Hag hvertfall prøvde å bytte mer energi inn i spillerne heller enn at han bare byttet seg ut av kampen som mange ser ut til å spekulere i. Slik sett litt merkelig at hvertfall ikke Fred kom inn, det forstår jeg lite av. Og at Pellistri ikke kommer inn før Elanga.

Men etter å ha fått sove litt på dette er jeg en anelse mer positiv i dag: Martinez er nok ikke ute nesten et år slik vi kanskje kunne frykte, Shaw kan spille midtstopper når han kommer tilbake, og den sentrale midtbanen vår ser bedre ut enn på lenge. Martial er kommet inn for Rashford, i teorien bare en liten nedgradering, (så lenge franskmannen holder seg skadefri de neste par månedene) men han var faktisk ganske god i går.
Dette kan fortsatt gå! :-|
Last edited by Schmeichel on 14 Apr 2023, 10:59, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Når det er sagt - vi hadde mistet grepet om kampen også før byttene, og vi burde nok prioritert å få tilbake kontrollen. Litt rart at Fred ikke kom innpå, der har det åpenbart skjedd et eller annet som gjør at ETH har mistet tilliten.
[/quote]

Ten Hag ser nok det samme som de fleste av oss supportere har sett i alle årene Fred har vært her, en middels spiller på sitt beste og en elendig spiller på sitt verste.
Fred har aldri vært god nok synes jeg, verken som fast eller squadplayer.
Regner med at han blir solgt eller frigjort til sommeren.
Han er vel på utgående kontrakt og klubben har fortsatt ikke aktivert 1års ekstra.
Synes det er like greit å la han gå gratis til sommeren.
Forlenger man kontrakten med et år så sitter vi fort med han det året til pga ingen vil betale noe for han.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13362
Liker mottatt: 5122

Det er lett å være etterpåklok, men slik jeg så det så mistet vi midtbanen totalt mot slutten. Eriksen, Sabitzer og Casemiro var svake da. Fred burde helt klart blitt satt inn i stedet for byttene som ble gjort enda høyere på banen slik jeg ser det.
post liked by: Pink Final

Beta 2.0
Posts: 319
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Fikk sett siste halvtimen. Vi mister kampen litt, men har også maks uflaks med det meste som skjer fra og med stangskuddet til Antonio og til dommeren blåser av kampen.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Sunny
Posts: 4
Joined: 03 Feb 2023, 12:55
Liker gitt: 9
Liker mottatt: 13

Det vert sagt at ein gjer seg fortent til flaks. Det har vi nok ikkje gjort dei seinaste vekene. Men kan verkeleg ikkje forstå at vi har gjort oss fortent til all uflaksen.
post liked by: Belfastboy, Beta 2.0, RedTrafford, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Ser virkelig ut som ingen har trua på at MU kan vinne i Spania, og det klarer jeg ikke helt å forstå.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17205
Liker mottatt: 10997

Når skuffelsen fra igår har lagt seg er troen tilbake igjen i dag :D

Sevilla har flere gode spillere, men som lag virket det som det var noe rart ja. Noe tabell posisjonen deres kan sikkert forklares.

I går mener jeg den største favoritten min Ten Hag sin coaching utover andre omgangen sendte oss rett ut på jordet.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Mr H wrote: 13 Apr 2023, 23:47
FA-cupen tror jeg dessverre at vi bare kan glemme. Et heltent Brighton i medvind på fullsatt Wembley, et par dager etter en Spania-tur, kan fort bli en stygg smell. Og skulle det gå blir det City i finalen…
Nå er faktisk Brighton odds-favoritt for neste helg, og mtp omstendighetene er vel det egentlig helt fair. Må nok dessverre si at Brighton @ 2.40 ikke ville vært det dummeste bettet man kunne gjøre.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1905
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13362
Liker mottatt: 5122

pixma wrote: 14 Apr 2023, 15:59 Ser virkelig ut som ingen har trua på at MU kan vinne i Spania, og det klarer jeg ikke helt å forstå.
Trua er det siste de kan ta fra oss.
Vi kan allikevel stille et godt nok lag til å ta oss videre på bekostning av Sevilla.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og der kom det en nedslående melding angående Martinez sin skade.

- Det er forventet at han mister resten av sesongen, skriver avisa, og henviser til argentinske medier, som hevder at han skal opereres til uka.

Og som om det ikke var nok:
Raphael Varane ble også skadet torsdag. Det er ennå ikke sikkert hvor alvorlig skaden er, men Atheltic spekulerer i at også den franske midtstopperen kan miste store deler av sesongen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3938
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17205
Liker mottatt: 10997

Når jeg så Martinez i går, så tenker jeg at det er bra hvis han får med seg oppkjøringa og er 100% når første serie kamp spilles til høsten.

Synd for han, synd for laget og synd for oss.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14614
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23266
Liker mottatt: 19225

pixma wrote: 14 Apr 2023, 15:59 Ser virkelig ut som ingen har trua på at MU kan vinne i Spania, og det klarer jeg ikke helt å forstå.
Det er nok mye affekt og negativitet rett etter den totale katastrofen som skjedde i gårsdagens kamp. Katastrofalt fotballmessig vel og merke. Selvfølgelig kan United ta seg videre, men oddsen for det ble litt høyere med 2-2 i stedet for 2-0
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2580
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13394
Liker mottatt: 8589

Spelemessig synest eg kampen mot Sevilla var imponerande. Resultatet var sjølvsagt uheldig (og djupt urettferdig), men det blir feil å sable ned spelarar og manager etter det som best kan karakteriserast som eit landevegsrøveri.

Vi er fortsatt i Ten Hag sin første sesong som United-manager. Vi visste at det ville bli oppturar, nedturar og varierande prestasjonar langs vegen, men likevel verkar det som om mange går i panikkmodus ved den minste motgang. Spelarar vert allereie avskilta og kasserte og enkelte (rett nok ikkje veldig mange) begynner å stille spørsmål ved Erik ten Hag.

Vi må hugse på at vi har hatt eit hinsides kampprogram, flust med skader og suspensjonar og ikkje minst at Ten Hag har måtta takle svært vanskelege saker
med stjernespelarar som Ronaldo og Sancho. Usikkerheita rundt eigarskapet ligg også som ei tung sky over klubben.

Dersom vi tenker tilbake til sesongstarten - kva var dei realistiske forventningane våre? Personleg håpa eg på topp-4 og god ein cup-run. Vi har éin månad igjen av sesongen, har allereie eitt trofé i boks, er med i to andre cupturneringar og ligg i tillegg svært godt an med tanke på å hamne blant dei fire beste laga i ligaen. Dette trass i dei ulike negative faktorane eg har nemnt.

Kvar kamp fram mot sesongslutt vert eit veritabelt helvete, med mange av dei viktigaste spelarane våre ute. Likevel synest eg vi bør vere strålande fornøgde med sesongen sett under eitt. Både Ten Hag og spelarane vil lære enormt av dette maratonløpet. Tenk når manageren får styrke stallen, forme laget sitt endå meir og ikkje minst tid til å trene...

Dette utvikla seg kanskje til ein post i feil tråd😅
post liked by: Pink Final, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17750

Enig @Pancho P.
Vi gjorde en god match, utnyttet til fulle at Sevilla sto så høyt uten å være kollektive i presset.
Ga oss masse rom, rom vi utnyttet til fulle.
Der er vi gode, og har vært det mange år.

At vi ikke vant matchen skyldes selvsagt personlige feil av Malacia.
Samt at vi i etterpå klokskapens navn ser at byttene kunne vært gjort annerledes.
Men etterpåklokskap er ingen klokskap som @Buchan så fint skrev.

Sesongen har vært god, noen nedturer riktignok.
Hadde vi forventet å ikke gå på noen nedturer?
Rett nok har vi hatt tre stygge, Brentford, Man City og den 2 omgangen mot Liverpool.
Men vi har også spilt fantastisk fotball, Spurs, Barca og Leicester for å nevne tre.

Jeg ser på muligheten til å gå videre herfra som gode, minst 50/50.
De vil ha et vanvittig trøkk på tribunene.
Men vi kan ta dem på overgangspillet, og stilne fansen deres.
Vi slo Real Betis borte, vi kan slå Sevilla også.
Bare av å skrive dette så kjenner jeg optimismen sive inn, 60/40 til oss i mitt hode nå 😂
post liked by: Pancho P, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply