Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Dette er svakt og unnskyldninger på dette stadiet er tull. Det er nesten på stedet hvil og nå har Ole sittet ved roret i snart 3 år og sykdomstegnene er akkurat de samme...en total mangel på system, spesielt offensivt og et bunnivå de andre topplagene ikke har. Har brukt milliarder og enda er unnskyldningen om Ole rørende å lese. Igjen må jeg trekke frem at om Ole ikke var norsk og tidligere unitedspiller hadde alle krevd hans avgang. Og dessverre er vi langt etter de andre topplagene på offensivt kollektivt press på motstander. Å skylde dette "bare" på Nr7 blir den lettvinte løsningen og en mangler oversikt. Og Matic og Pogba i sammen er som spille russisk rulett...da har motstander motorvei og for mye dulling med ball gjør at Leicester ser ut som Bayern M på sitt beste offensivt. Svake kamper nå og store egoer i troppen begynner nok snart å viske i krokene. Ole sitter utrykt nå...så kan de si hva de vil i avisene om styrets tillit osv. Jeg er spent på hva januar bringer...
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23772
Liker mottatt: 19876

Ja, det er mye romantikk i forholdet OGS/United @Vidar Dale Fjeld , jeg er enig i det.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2062
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7763
Liker mottatt: 4449

Synes faktisk det ikke er så rart at Nordmenn har et romantisk forhold til OGS/United @Blodfink og @Vidar Dale Fjeld. Tror det gjelder flere enn bare nordmenn også.
OGS var en spiller som tjente klubben stort sett som benkesliter, men samtidig har stått for noen av de største øyeblikkene i hvert fall i mitt supporterliv. En barndomshelt for mange.
Tror også han bryr seg mer om Manchester United enn noen annen Manager som eventuelt tar over. Jeg mener også han har gjort alt det han kan for å ta klubben tilbake der de høre hjemme.
Så er det mulig at det er hit men ikke lenger for OGS, at han ikke evner å ta det siste steget. Jeg har sagt tidligere at jeg er usikker på akkurat den biten.
Men fotball er følelser begge veier, om man også skal ta vekk romantikken i fotball, så er der ikke mye igjen for min del. Selv om at jeg har blitt 60 år 👍
Men heldigvis er vi forskjellige 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Buchan wrote: 17 Oct 2021, 20:55 Synes faktisk det ikke er så rart at Nordmenn har et romantisk forhold til OGS/United @Blodfink og @Vidar Dale Fjeld. Tror det gjelder flere enn bare nordmenn også.
OGS var en spiller som tjente klubben stort sett som benkesliter, men samtidig har stått for noen av de største øyeblikkene i hvert fall i mitt supporterliv. En barndomshelt for mange.
Tror også han bryr seg mer om Manchester United enn noen annen Manager som eventuelt tar over. Jeg mener også han har gjort alt det han kan for å ta klubben tilbake der de høre hjemme.
Så er det mulig at det er hit men ikke lenger for OGS, at han ikke evner å ta det siste steget. Jeg har sagt tidligere at jeg er usikker på akkurat den biten.
Men fotball er følelser begge veier, om man også skal ta vekk romantikken i fotball, så er der ikke mye igjen for min del. Selv om at jeg har blitt 60 år 👍
Men heldigvis er vi forskjellige 😊
Er ikke uenig det du skriver...jeg synes også det er flott med OGS og har HAR tatt klubben fremover...men det er nå gått 3 år og sykdomstegnene er nesten akkurat like fremtredende i dag...etter 3 år og sikkert like mange milliarder. Jeg setter klubben foran Ole, legende eller ei. Fotballen er brutal og kynisk...det får Ole ikke gjort noe med...han må prestere på øverste hylle. Hadde det ikke vært for gode resultater mot andre topplag i viktige kamper hadde han vært ferdig for lenge siden...det setter også søkelyset på at han ikke har utviklet et eget spill mot de beste foruten å ligge lavt og vente på kontringssjansene...noen vil sikkert kalle det for et eget spill, for meg er det mangel på et godt nok grunnspill som skal ta laget videre...der har det stoppet ettertrykkelig opp etter min mening.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7716
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27860
Liker mottatt: 18428

Vidar Dale Fjeld wrote:17 Oct 2021, 19:56 Igjen må jeg trekke frem at om Ole ikke var norsk og tidligere unitedspiller hadde alle krevd hans avgang. Og dessverre er vi langt etter de andre topplagene på offensivt kollektivt press på motstander. Å skylde dette "bare" på Nr7 blir den lettvinte løsningen og en mangler oversikt. Og Matic og Pogba i sammen er som spille russisk rulett...da har motstander motorvei og for mye dulling med ball
Skrevet før, men for meg har hans nasjonalitet null å si.
At han er en United legende..ja jeg innrømmer at det betyr noe.
Hadde det vært Benitez eller Rodgers hadde jeg vært mer kritisk.
Gidder ikke sitte her å late som jeg ikke lar meg påvirke av Solskjærs historie i United.
Så du har et poeng der, på meg i hvert fall.
Så er det som @Buchan skriver over her, fotball er romantikk for noen av oss.
Skjønner at noen vil mene at en slik romanse hindrer en i å se realitetene.
Kjærlighet gjør blind osv.

Helt stokk blind er jeg ikke.
For jeg er enig i hva du skriver både om mangel på kollektivt press og treg ballbehandling.
(Se feks tidligere poster i dag og i går).
Men, jeg vil ikke ha bort Solskjær nå.
Da må vi begynne helt på nytt enda en gang.
Jeg vil vente og se hvordan sesongen utvikler seg.
For de som var på forrige forum husker at jeg ikke var så glad i fotballen til van Gaal.
Men, jeg ville ikke at han skulle sparkes midt i sesongen.
«Alle» krevde ikke van Gaal’s avgang umiddelbart.
Selv ikke kritikere som meg.
Jeg tror heller ikke «alle» ville krevd Solskjær avgang nå.
Trolig bruker du ikke ordet «alle» i absolutt forstand.
Som at alle ville hatt ham bort om han var født i Sverige og hadde spilt for Tottenham.
Gjør meg litt vanskelig her 😜
post liked by: Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23772
Liker mottatt: 19876

neida, slett ikke rart at det er romantikk med OGS @Buchan , det er ikke noe galt i det, og det er ikke bare nordmenn som har det forholdet til ham. I Sky Bet`s siste Overlap (Youtube), snakker Neville, Scholes og Carragher med fans fra diverse klubber, United-fan og Stretford Paddocks McKola snakker nettopp om OGS på den måten, alle ønsker at han skal lykkes. Men som mange her inne så tviles det også i Manchester på om han er rett mann lengre. Ellers oppsummerer @Vidar Dale Fjeld mine tanker om dette over her.
post liked by: Buchan
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg meiner vi ikkje er der endå, der diskusjonen er. At vi her inne diskuterer kven OGS skal byttes ut med. Vi er ikkje langt nok bak endå. De fleste lag får ein dupp i løpet av sesongen. 2-3-4 kamper med god innsats og gode resultater so er vi oppe igjen.

Det som er bekymringsverdig er at det er so kort ifra suksess til fiasko som manager i United. 4-5 dårlige kamper so diskuteres sparking av manager. Også OGS da, som har gjort so mykje bra for United. Eg meiner vi må ha trua no, og so gjøre opp status etter sesongslutt.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23772
Liker mottatt: 19876

Pink Final wrote:17 Oct 2021, 21:21 Da må vi begynne helt på nytt enda en gang.
Det er vel ikke helt selvsagt at man må begynne på nytt om OGS skulle bli sendt på dør, om klubben har forstått og står bak dette med DNA og scoring av mål osv, kan de jo gå for en som passer dette. Troppen mangler to gode defensive midtbanespillere, det må inn og to må ut.
Det bør være en ok start for evt. ny manager med den troppen som er der nå. Men først får vi se hva troppen og OGS med team er laget av. Trøbbel nå, håper på opptur og glede til uka.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2062
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7763
Liker mottatt: 4449

Som jeg skrev så er det mulig at det er hit men ikke lenger med OGS, og ja slik United fremstår nå er ikke bra det ser jo alle.
Men enig med @Orac her, det er enda tidlig, og det har snudd før. Men vi United supporter har jo vært rimelig raske med å trykke på panikk knappen etter SAF 😊
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14782
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23772
Liker mottatt: 19876

Ja, fornuftig nok det @Otac skriver. Angående panikk-knappen @Buchan så får jeg snakke for meg selv, jeg trodde kanskje Moyes kunne få det til, tok feil, selv om han ikke fikk tid i det hele tatt. LvG likte jeg godt, uenig i sparkingen av ham, Mourinho ville jeg ikke ha inn. OGS var lyn fra klar himmel, og veldig romantisk, hehe.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4772
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2706
Liker mottatt: 11006

Det eneste som bør tilsi snarlig sparken, er om laget går i full oppløsning mentalt, med «spilleropprør» eller lignende. Noe sånt ville overraske meg veldig, da det har vært null antydning til det tidligere - samtidig virker spillerne mer rådville på banen enn noen gang. Jeg kan ikke se for meg at de fortsetter like ille, til det er spillerne for gode.

Om de svake resultatene bare fortsetter, bør heller klubben bruke resten av sesongen på å sondere markedet svært grundig. Heller et svakt sluttresultat i år og en topp manager vi VET vi vil ha, enn en hastesparking og uheldig nødløsning.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Jeg ser for meg at Pochettino kommer til å få sparken i løpet av sesongen. De spiller dårlig fotball og der i gården er det nok bare champions league som betyr noe. Tror ikke PSG tar det trofeet i år heller. Da spørs hvor stor 'standing' Posh fortsatt har i England da.

Vidar Dale Fjeld

Det som er så jævlig bra med dette forumet er at nesten alle går på ballen og ikke mannen. Det er en fryd å lese de fleste innlegg her inne, og egentlig er det "små" nyanser som skiller de fleste av oss angående Ole...jeg tror han får sitte ut sesongen uansett, og jeg mener han bør det, men da bør han ha fått nok tid til til å vise at han kan få laget til å stabilisere seg på et høyere nivå generelt sett og at han kan vise til stor progresjon i storkampene der han går mer i "strupen" på de ikke ikke ligger og venter. Og alltid er det en fryd å lese innleggene dine Pink...selv om du er "forelsket" i Ole ;-)
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4772
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2706
Liker mottatt: 11006

Mcilroy wrote: 18 Oct 2021, 08:28 Jeg ser for meg at Pochettino kommer til å få sparken i løpet av sesongen. De spiller dårlig fotball og der i gården er det nok bare champions league som betyr noe. Tror ikke PSG tar det trofeet i år heller. Da spørs hvor stor 'standing' Posh fortsatt har i England da.
Ja, hvorfor skal vi ligge langflate etter Poch om han ikke engang klarer å prestere med PSG?
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7716
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27860
Liker mottatt: 18428

Vidar Dale Fjeld wrote: 18 Oct 2021, 09:18 …..dette forumet er at nesten alle går på ballen og ikke mannen. Det er en fryd å lese de fleste innlegg her inne,…..Og alltid er det en fryd å lese innleggene dine Pink...selv om du er "forelsket" i Ole ;-)
Takk @Vidar Dale Fjeld.
Hehe, ja jeg liker Solskjær.
Men irriterer meg selvsagt når matchene er som mot Leicester og første timen mot Villarreal.
Enig angående forumet.
Flott at man tar ball og ikke mann.
Ser på det som en svakhet å gå på person.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply