Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

GBailey wrote: 27 Mar 2022, 10:02 @Sir Alfie Rey: Hehe, forsåvidt enig. Van Gaal er nok en smule "gaal", eller eksentrisk. Det er mange som syntes han var et friskt pust på pressekonferanser og sidelinja. Personlig virket han mer som en klovn. Men han var jo fan av Mike Smalling, i det minste!
Hehe joda Mike Smalling og når han kastet seg ned på sidelinja. En gal klovn kan man jo kalle han :P

Den sesongen han vant BL med Bayern holdt han tale når man feiret i gatene. Da sto han og skrek som en galing. Ble store oppslag i tyske aviser. Ingen hadde stått sånn å skreket siden Hitler!
Å DET sier sitt om Van Gaal.

Personlig synes jeg hver dag med han som manager var en lidelse.

Å når han ble konfrontert med at han var kjedelig og at folk ønsket han vekk. Da svarte han med : Louie Van Gaal`s Army! Louie Van Gaal`s Army som en stein gal mann!

Nei. Gal eller klovn eller hva man skal kalle han. En stor fiasko og helt feil type for klubben vår.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Ukonvensjonell mann van Gaal.
Og han undervurderte nok intensiteten i PL.
Ellers hadde han rett i en god del av hva han sa.
Og han har hatt den tydeligste filosofien post Fergie.
Og kanskje post 2010.
Men det var dørgende kjedelig fotball.

Enig i hva dere skriver @GBailey og @Pangaea.
Det var mye bra med Solskjær.
Men tydeligvis ikke bra nok.
Og nå som han er borte blir det viktig å få inn en mann som har en tydelig spillestil.
For det var vel der Solskjær kom mest til kort.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Skal vi ha inn en manager med tydelig spillestil må Ten Hag inn. Synes ikke Pochettino har det. I Tottenham var det å få ballen til Kane og la han ordne opp. I Psg er det lange baller mot Mbappe og håpe på magi fra han. Pochettino blir en bare en litt mer strukturert Solskjær. Tror ikke Pochettino vil fryde oss med fantastisk underholdende fotball. Det håper jeg Ten Hag kan gi oss mer av.
post liked by: Pangaea, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

post liked by: Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Herrene Haugstad og Holth er blant de det refereres til i en sak fra NRK i dag. De hevder at Solskjær sin æra som manager er bedre i retrospekt, enn hva tilfellet var da det brant under føttene hans. Jeg er tilbøyelig til å være enig. Nå har jeg riktignok ikke vært av hans krasseste kritikere uansett. Det antydes i saken at det kan være andre hovedgrunner til at nedturen kom, enn Solskjær's udyktighet.

https://www.nrk.no/sport/meiner-manches ... 1.16074196
post liked by: Pink Final, Pangaea, Cola2
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Fint å lese dette, liker at han får kred.
Har hele tiden ment Solskjær gjorde en god jobb, vår beste manager post Fergie imo.
post liked by: Pangaea, Cola2, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Liten tvil om at det er en haug andre omstendigheter som ødelegger klubben. Managere har jo ikke en sjanse, men supportere er supportere, vi har jo våre egne favoritter blant managere og spillere.

Skylda bør gis konsekvent til eierne og adm. Managere og spillere har selvfølgelig en rolle i dette. Egentlig har det gått koldbrann fra topp til tå...

OGS gjorde jo det han kunne han, i likhet med de andre som fikk prøve seg.
En annen ting er jo det Eide nevner på United.no, Eggen og Wenger sa begge at det tar 6 mnd å implementere en spillestil, det klarte ikke OGS på 3 år.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pangaea, Can2
LUHG!

Deleted User 595

Solskjær fortjener kred. Andre beste etter Fergie i min bok.

Mourinho tar førsteplassen imo. Der var flere troféer (enn ingen), og jevnere resultat. Solskjær hadde lengre rekker med færre tap, og klarte å ta noen imponerende seire mot bedre lag med kontringsball. Men det var mye uavgjort og kjedelige, svake kamper der og.

Det raknet under Mourinho, og det raknet under Solskjær.

Personlig synes jeg begge managerne spilte veldig kjedelig fotball. Det var gøy å se at United kunne kontre i senk City under Solskjær, men det er ikke spesielt underholdende eller bærekraftig fotball for min del. Solskjær skal ha for at han tidvis hadde rekker med skikkelig underholdende kamper. Men det var mer unntaket. Det var tre blytunge år under Solskjær for min del. Og 3 nesten like tunge under Mourinho.

På pressekonferansene synes jeg begge skuffet. Mourinho var ikke den morsomme, underholdende kynikeren som han var kjent som tidligere. Han var enten grinebiter, eller oppgitt. Solskjær virket taktisk avkledd, og gav meg ingenting av substans. Han kunne gjerne finne på å smile og le etter vi hadde tapt 4-0. Det var bare irriterende.

På sidelinja syns jeg Mourinho var involvert og animert, selv mot slutten når det gikk ad undas. Har derimot aldri sett en mer tafatt og resignert manager på sidelinja enn Solskjær. Satt som regel og så på iPaden sin.

Er ikke imponert over spillerne som ble hentet inn under verken Mourinho eller Solskjær. Bruno hadde en god førstesesong, men har vært skuffende siden. Men her kan man nok fordele skyld lenger opp i systemet.

Summa summarum er det ikke all verden som skiller de rent sportslig. Flere likheter i spillestilen og lagoppsett. Tidvis var det vanskelig å skille mellom de to, både på laget som ble sendt ut, og hvordan de spilte. Troféene til Mourinho må naturligvis gi uttelling, samt hans jevnere resultat. Solskjær var himmel og helvete, mens Mourinho var et sted midt mellom, med noen imponerende troféer her og der.

Synes begge dessverre fortjente fyken, og at de fikk den begge for sent.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote: 21 Aug 2022, 17:33 Har hele tiden ment Solskjær gjorde en god jobb, vår beste manager post Fergie imo.
Helt enig, vertfall inntil Ten Hag. Godt å se at noen begynner å få opp øynene for at kanskje ikke alt Solskjær gjorde var hjernedødt og inkompetent og at alle trenerne var like hjernedøde osv. McKenna viser bl.a. at han er en meget talentfull trener, bare 36 år gammel. Synd han forsvant. Klart Solskjær hadde sine problemer også, og det gikk dårlig når han prøvde å løfte laget, men så er det jaggu meg andre som har hatt trøbbel med det i klubben også.

Problemene i klubben er og har vært
1) Eierne
2) Spillerne og deres mangel på kvalitet og mentalitet
3) Managerne

Det har blitt tydeligere og tydeligere, og det er kanskje det beste som kom ut av Rangnick sin periode i klubben. Og for så vidt nå i starten under Ten Hag. Mange må sendes på dør før United har kjangs til å vinne noe som helst av verdi. Det starter med eierne selvsagt, men også mesteparten av spillerne.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Cola2, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Synes United spilte gode hjemmekamper under Mourinho i 2016/17.
Ble merkbart feigere utover i 2017/18, og det handlet ofte om å sikre seieren.
Var bl.a selv på United mot lille Afc Bournemouth der vi lå bakpå og sikret inn 1-0.

Under Solskjær handlet det om å score neste mål, score flere mål.
Det var en vesens forskjell mellom Mou og Sunny fotball.
Ellers helt enig i at vi ikke lykkes i å bygge et eget grunnspill.
Der vi lå bakpå under Mou, lå vi ofte å stanget under Solskjær.

Som sagt, synes artikkelen er fin, og gir Solskjær kred.
For han fikk mye dritt på tv og i aviser her hjemme.
post liked by: RedTrafford, Pangaea, Cola2, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pangaea wrote: 21 Aug 2022, 18:58 Problemene i klubben er og har vært
1) Eierne
2) Spillerne og deres mangel på kvalitet og mentalitet
3) Managerne
Du bør ha med et punkt til som tar over 2. plassen synes jeg: Adm. de er jo lakeiene til eierne
post liked by: Pink Final, Can2
LUHG!

Deleted User 595

@Pink Final: Sant det du sier. Var innom det og. United var oftere i "himmelen" med mange mål under Solskjær. Så gikk man og oftere på stygge tap, eller sto og stanget.

Det er som nevnt lite som skiller de i min bok. Og hovedproblemet var som nevnt av flere, aldri de to. Det var styret og eierne over, og en dårlig sammensatt spillergruppe under.

Så mener jeg vi nå under både Rangnick og ten Hag har sett ytterligere bevis på at spillergruppa er et større problem enn først antatt. Og at det er ett av mange symptom på problem rundt rekruttering, kontrakter, lønninger, mentalitet og ferdigheter, som delvis kan spores helt tilbake til Fergies siste sesong, samt Moyes og van Gaal.
Last edited by Deleted User 595 on 21 Aug 2022, 19:35, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 21 Aug 2022, 19:16
Pangaea wrote: 21 Aug 2022, 18:58 Problemene i klubben er og har vært
1) Eierne
2) Spillerne og deres mangel på kvalitet og mentalitet
3) Managerne
Du bør ha med et punkt til som tar over 2. plassen synes jeg: Adm. de er jo lakeiene til eierne
Ser egentlig på det som en del av eierne, men ja kunne alltids skrevet "eierne og øvrig ledelse" (tenkte på det, men landet på bare eierne). Virker jo fortsatt som vi ikke har en reell sportslig ledelse, bortsett fra Murtough. Selv om han har en imponerende CV og har gjort en god jobb tidligere, så har han kanskje fått for mye vann over hodet nå. Det er et problem som gjennomsyrer klubben: at det ikke finnes en skikkelig støttestruktur til manager, og vi kan sikkert legge til sportslig ledelse også.

Manchester United er nesten som de gamle Azteker-byene osv, som en gang i tiden var imponerende og dominerende, men nå er overgrodd av skog. Råtnet på rot, og det krever en helsikes innsats for å få oss tilbake til gammel høyde.
post liked by: Pink Final, Cola2, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

VG formidler Bruno Fernandes’ tanker rundt Ole Gunnar Solskjær med vekt på Ole’s avskjed med Manchester United https://www.vg.no/sport/fotball/i/eJP54 ... 6-f63a2c84
post liked by: Pancho P, Can2, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Intervjuet med Bruno er heilt fantastisk, @Pink Final. Bruno nemner også at Solskjær fortsatt sender han meldingar med gratulasjonar o.l. og at han sa til Ole Gunnar at han gjerne ville halde kontakten med han. Trur ikkje det var tomme fakter det Bruno viste på Vicarage Road.

Les/sjå gjerne heile intervjuet på The Athletic.
post liked by: messilingard, Pink Final, red, Can2, RedTrafford, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply