Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Vidar Dale Fjeld wrote: 22 Sep 2020, 18:10 Hvem her inne tror virkelig på at vi vinner de gjeveste trofeene med Ole ved roret? Vel, ikke jeg. Og så frikjenner jeg ikke eiere og Ed.
Det er så klart legitimt poeng.
Jeg tenker uansett per nå, så er Solskjær rett man for oss, han har gjort en del viktige grep i klubben etter elendig styring og mye pengesløsing. Det kunne ikke fortsette på denne måten, det måtte komme en opprydding. Rundt juletider i fjor var jeg overbevist om at Solskjær var ferdig. Så snudde han det, selv med den troppen han hadde og dårlig napp på overgangsmarkedet. United tok en 3 plass. Det er en positiv utvikling i klubben, klubben har gjort de rette grepene, og det ligner mer på United DNA.

Tror ikke at det er noe løsning å fyke Solskjær, da føler jeg at alt det arbeidet som har blitt lagt ned blir bortkastet. Jeg er enig med de som sier at vi bør støtte manageren, og per nå er nok det, som er det mest fornuftige. Men på den andre siden, United er en stor klubb. Det er visse forventninger til United. Solskjær må finne seg i å leve med disse forventingene. Han har tatt klubben opp et hakk, og som jeg nevnte etter sesongslutt denne sesongen kan bli avgjørende for han. Hvor vil United bevege seg som klubb, vil utviklingen fortsette.... .Time will show, vi får heller ta denne diskusjonen i Januar tider når sesongen er halvspilt og hvordan vi ligger an.

Om Solskjær er mannen som skal få oss inn i toppsjiktet og utfordre om PL gull det vil tiden vise.

Deleted User 108

Jeg trodde kanskje en manager var med å styre løpet under forhandlingene om jobben. Kanskje Solskjær la føringer der om at han ønsker United tilbake der de var både på og utenfor banen, men hvis det ikke stemmer, så beklager jeg det [mention]Harry Greaves[/mention] . Da vet du bedre enn meg hva manageren kan ønske og "kreve" før han tar på seg en slik jobb.
Vet det svir for mange supportere at noen kan støtte manageren i motgang. Mange ble jo supportere fordi vi var best og trodde at det ville vare i evig tid.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Mcilroy wrote: 23 Sep 2020, 08:38 Jeg trodde kanskje en manager var med å styre løpet under forhandlingene om jobben.
Hovedtreneren går ikke inn og ber om at lønna til spillerne skal senkes eller økes. Det er veldig langt utenfor hans ansvarsområde.
Mcilroy wrote: 23 Sep 2020, 08:38 Vet det svir for mange supportere at noen kan støtte manageren i motgang. Mange ble jo supportere fordi vi var best og trodde at det ville vare i evig tid.
Jeg støtter gjerne en manager i motgang så lenge jeg mener at den er midlertidig, og at ting vil bli bedre. Jeg kan også ønske en manager i medgang bort fordi jeg tror det er midlertidig. Jeg ønsket Mourinho bort hvert eneste sekund av hans tid i klubben, og jeg ønsket Solskjær som caretaker og ingenting mer enn det. Det har ingenting med min lojalitet til klubben eller det å være medgangsfan å gjøre.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Støtter Solskjær enda men vist det er på denne måten MU skal spille på som vi har sett i 2 kamper nu, så er det nok ikke lenge før jeg skifter mening om han for makan til sirup fotball som dem driver med nu er jo tragisk å se på. Og så ser det nesten ut som Solskjær har gitt opp for han bare sitter å ser nesten tomt ut i lufta under kampene ingen tegn på aktivitet på linja under kampene, men en så lenge gir jeg 100% støtte til sjefen, men som fotball fans så skiter man fort mening vist det går den gale veien.

Vidar Dale Fjeld

Det koker kanskje ned til hvor lenge den enkelte supporter vil vente på det gjeveste trofeet, men Ole har et "dårlig" utgangspunkt all den tid klubben har dominert siden tidlig 90-tall og utover til ca 2010...en blir alltid målt mot dette. Faren er at vi blir en klubb i sjiktet under de beste og blir fornøyd med det. "Jeg" lar Ole sitte ut sesongen, men det må være progresjon i kvaliteten på spillet mot etablert og vi må minst halvere avstanden poengmessig til seriemesteren. Kravet er større til en klubb med tradisjoner.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4337

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Buchan wrote: 23 Sep 2020, 19:16 https://scontent.fsvg2-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F8FF446
Ja, vi vinner da kamper med OGS, men vi må faktisk vinne flere, og så må vi vinne semifinaler og finaler, og minst 30 av 38 kamper pr. PL-sesong.

Høye krav, men de står jeg på. Solskjær kan nok få det til, time will show.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Statistikken sier vel egentlig mindre enn man skulle tro - de 18 seierne United tok i fjorårssesongen var faktisk det laveste antallet seiere de har tatt i en PL-sesong noensinne. Til sammenligning vant de 19 kamper i Moyes' sesong, som ble betegnet som en katastrofe.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4337

Harry Greaves wrote: 23 Sep 2020, 20:57 Statistikken sier vel egentlig mindre enn man skulle tro - de 18 seierne United tok i fjorårssesongen var faktisk det laveste antallet seiere de har tatt i en PL-sesong noensinne. Til sammenligning vant de 19 kamper i Moyes' sesong, som ble betegnet som en katastrofe.
Man kan alltid slå i hel noe positivt med noe negativt om man ønsker det. Det gjelder for det meste all statistikk, jeg synes denne var litt kul da. Også Mourinho på andre plass :D Så det var derfor jeg postet den. United sin sesong frem til slutten av Januar var på langt nær bra nok.
Jeg for min del foretrekker å se på sesongen fra februar og ut sesongen, da var poeng messig United vel et av de beste lagene. De hadde vel 19 kamper i serie og cup uten tap i en periode. Det er det jeg håper og tror de skal bygge videre på. Men OGS har uten tvil en stor oppgave forand seg. United må helt klart bli mer stabile, og vinne flere kamper. Selv om at det etter kampen mot CP virket sånn.
Men i sin første hele sesong som Manager for United så synes jeg det er godkjent å komme på 3 plass i PL, selv om at poeng messig er United alt for langt bak vinneren, men det er United ikke alene om. På 3 sesonger så har vel Guardiola tapt ca 40 poeng til Klopp.
Det er heller ikke bra å tape 3 semifinaler.
Jeg tror Solskjær har hatt en finger med i spillet, at en viss Chilener har forsvunnet ut dørene.
Det som taler i mot Solskjær er at tålmodigheten til supporterne etter noen magre år begynner å ta slutt.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Harry Greaves wrote: 23 Sep 2020, 20:57 Statistikken sier vel egentlig mindre enn man skulle tro - de 18 seierne United tok i fjorårssesongen var faktisk det laveste antallet seiere de har tatt i en PL-sesong noensinne. Til sammenligning vant de 19 kamper i Moyes' sesong, som ble betegnet som en katastrofe.
Sant (selv om Moyes-sesongen kom rett etter en ligaseier), samtidig var avslutningen knallsterk, og åpenbart et bevis på at både manager og spillere er i stand til å snu skuta og på at moralen er god. Kan knapt huske å ha lest et eneste rykte om dårlig stemning på feltet, at OGS har "mista garderoben" eller andre ting som vanligvis er helt uunngåelig med såpass dårlige resultater som United hadde første halvdel av sesongen.

Jeg hadde mista trua helt selv, men ble motbevist. Sesongen som helhet var ikke bra, men - igjen - en kurve som pekte riktig vei. Ikke superbratt oppover og ikke uten fall, men likevel oppover.

Ingen er fornøyd med et United som ikke kjemper om ligagullet. Men vi har ligget så langt bak så lenge, at det vil kreve både tid og ressurser - antagelig mer av begge deler enn de fleste fans liker å tenke på. OGS har gjort nok til å få et forsøk på å ta oss et steg videre. Men alt dette blir jo meningsløst uten backing fra klubben. Uansett hva man mener om OGS' evner, må alle være enige i at vi ikke har gode nok spillere bak de 12-13 beste. Men en så fortettet sesong vil det bli mye skader og formsvikt, og vi er ikke rustet til å møte utfordringene som garantert kommer i løpet av 20/21.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Uavhengig av manager så er ikke United det det en gang var...Noe som er komplett idiotisk mtp. størrelsen, økonomien, historien og de mulighetene MUFC bygde opp etter flere tiår uten å vinne ligaen.

Utenfra så virker denne rebooten og tilbake til MUFC-DNA og alt det der helt riktig. Så spørs det bare om de viktigste personene i klubben virkelig forstår hva de eier...

Jeg er pessimist,, og jeg vet heller ikke om OGS er rett mann. Om man sammenligner med Klopp så er det jo bittelitt lik utvikling. Klopp kom inn i oktober 2015, ble nr 8 i ligaen, tapte to finaler, ligacupen for City og EL for Sevilla.. Dette var første sesong. I sin andre tok han laget inn i topp 4,, i sin tredje ble de igjen nr 4, men gikk da til finalen i CL og tapte den mot Real.

I sin fjerde sesong tapte de ligatittelen med knapp margin for City, men vant da CL, etter å ha såvidt tatt seg videre fra gruppespillet. Før de jaggu vant PL i hans femte sesong.

Klopp har ikke vunnet ligacupen eller FA-cupen, men klubb-VM og UEFA-supercupen. Vant altså ingen titler i sin andre sesong, i likhet med OGS. Klopp vant ingenting i sin tredje heller. Har da vunnet titler i sin fjerde og femte sesong. Og har bygget et nytt lag frem til det. Gode signeringer ligger bak suksessen, sammen med Klopps autoritet og spillemåte selvsagt.

Liverpool ble jo solide når et nytt forsvar kom på plass, med Robertson, Dijk, Lovren og Trent-Arnold, og seinere Matip/Gomez.

Ole G bør få muligheten til det samme, men organiseringen i United er jo ikke helt lik den i Liverpool. Det ser i hvert fall ut som om Liverpool er et tog med eiere, administrasjon, spillere, trenere og fans samlet ombord. Sånn ser jeg foreløpig ikke United.
Så har ikke helt troen på at United/OGS får samme suksess...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2630
Liker mottatt: 10739

Liverpools fortrinn over United er

1. En veldig tydelig spillestil med tydelige roller, noe som gjør det lettere for alle i klubben som jobber med rekruttering. De vet at en spiller som skal inn i rolle X, må ha de og de egenskapene.
2. En moderne analyse- og rekrutteringsavdeling, som jobber smart, langsiktig og mye mer i det stille enn vår.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27339
Liker mottatt: 17827

Hadde tenkt å skrive et lengre innlegg, men orker ikke.

Nøyer meg med noen stikkord.

MUFC INFRASTRUKTUR

Det er en dårlig skjult hemmelighet at United drives elendig, både økonomisk (ja) og sportslig.
Noe flere av dere påpeker over her.

Virker ikke som det er plan på noe som helst, utenom at eierne og Woody skal ha utbytte.

Det hjelper ikke å være den største klubben (omsetning, antall fans m.m) når det ikke finnes sportslig strategi.
Derfor kan man heller ikke ‘forlange’ at United skal kjempe om gullet.

Det er en grunn til at verken Klopp eller Guardiola ville til United.
Klopp fikk tilbudet, Guardiola tror jeg har fått det.
De vil ikke til en klubb med en ledelse uten sportslige ambisjoner.

SPORTSDIREKTØR

Kommer aldri til å skje med dagens eiere og Woodward til rors.
Uansett hvor riktig og moderne en slik modell er.

MANAGER

Hvem bør lede United?
Mange mener Solskjær ikke holder mål.
Noen av oss støtter ham.
Ingen sitter på fasiten - enda.
Det finnes likvide argumenter i begge ‘leiere’.

SOLSKJÆR

Ole Gunnar Solskjær er mannen som leder United nå.
Som beskrevet over, han omgis ikke akkurat av kompetanse på det sportslige plan i ledelsen.

Ville en taktisk tydeligere/sterkere manager lykkes bedre?
Vi vet ikke.
Den mest tydelige på eget spill United har hatt - Louis van Gaal lykkes ikke.
Jeg er uenig i at han holdt på å få det til våren 2016, men det er en annen diskusjon.
Kan allikevel skyte inn at jeg neppe hadde vært fullt så kritisk til ham på forrige forum, hadde jeg da visst mer om hvordan Woodward styrer skuta.

Jeg synes United framstod stadig mer tydelig utover i 2019/20.
Om det kun var pga Fernandes vet jeg ikke.
Har vondt for å tro det.

Det som er sikkert er at om United skal kjempe i toppen - må man ha et tydelig grunnspill.

La gå, la oss si at på dette feltet holder ikke Solskjær toppnivå.
Kanskje må han få inn hjelp her?

Jeg mener at en manager kan lykkes uten selv å være et taktisk geni.

Manageroppgaven er først og fremst å være en leder.
Lede mennesker.
Som [mention]Ryder[/mention] og [mention]Mcilroy[/mention] påpeker - gleden og harmonien i gruppa virker bra.
Slik har det vært i snart 2 år.
Var det slik under NAVNENE van Gaal og Mourinho?
Njet.

Om jeg skal synse mer, så er det tydelig at Solskjær ønsker å bygge en sunn kultur.
Noen kaller det romanse og tomme ord.
Javel, jeg tror Solskjær bygger samhold, stolthet og lagånd.

I tillegg til å bygge kultur bygger Solskjær et lag, en stall
Der må han skynde seg sakte.
Med styret i klubben vil denne biten ta tid.
Det virker som Solskjær er villig til å bruke tid.
Vente på de riktige spillerne, og ikke bare kjøpe for å kjøpe.
Akkurat den biten oser det respekt av.
Solskjær setter faktisk sitt eget omdømme på spill her.

Noen sier at de beste managerne utvikler et lag uten å behøve mange kjøp.
Vis meg den manageren som har gjort det?
Klopp - nei.
Guardiola - nei.

Hva med de som kunne vært aktuelle for United?
‘Gamlingen’ Bielsa?
Neida, i Leeds feks har han kjøpt og lånt inn mer enn det dobbelte av hva Solskjær har gjort.

Pochettino?
Nope, han kjøpte og feilet flere ganger før han lykkes i Spurs.
Og i Soton hadde han Les Reed i ryggen.

Ancelotti?
Non.
Han kjøper spillere.
Dessuten er han en nomade, blir ‘aldri’ lenge på ett sted.
(Ett unntak, Ac Milan).

De unge managerne i Bündesliga?
Nei, de har kjøpt flere spillere enn Solskjær de også.

Jeg stopper her.
Klarte ikke å holde meg til kun stikkord :P .

Jeg tror på Solskjær :heart: .
Selv om det er upopulært.
Og kanskje jeg framstår både naiv og fotballromantisk?

Tror Solskjær har vel så stor sjanse til å lykkes som en med et større navn.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Skal komme med noen innsigelser på ditt innlegg Pink, men jeg har stor respekt for dine meninger og kunnskap. Alltid godt begrunnet og engasjementet ditt for klubben(uansett) er prisverdig. Dårlig tid nå...kommer senere!! :-)
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Pink Final wrote: 27 Sep 2020, 11:21 Noen sier at de beste managerne utvikler et lag uten å behøve mange kjøp.
Vis meg den manageren som har gjort det?
Nå vet ikke jeg om denne var siktet på meg, men muligens (ettersom det sitatet mitt ble litt mistolket sist gang det var ute).

Det handler vel ikke så mye om å unngå kjøp, men heller å gjøre et 10-millionerskjøp om til et 40-millionersspiller. Altså, utvikle spilleren til det bedre. Slik det har vært i United, og dette går helt tilbake til den siste tiden med SAF, så har spillerne kommet til United for å dø. Jeg kan ikke se at dette skyldes annet enn klubbens sportslige infrastruktur: Forskjellige trenere (ustabilitet) og for dårlige trenere.
Post Reply