Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Enig @Jan Erik.
Er der at Solskjær gjorde en grei jobb, og at Mourinho og Ten Hag har gjort en grei+ jobb. Allikevel ikke spesielt overbegeistret med noen av de.

Synes allikevel at Ten Hag i sin beste perioder har vist seg som den beste og mest "vakre" taktikeren. Selv om vi scorte flere mål i flere kamper under Solskjær, synes jeg vi har spilt våre beste og vakreste fotballkamper under Ten Hag. Har aldri sett oss så gode som mot f.eks Spurs i fjor, siden Fergie. Men da legger jeg jo og mer vekt på selve fotballen, fremfor antall mål. For meg er en 2-0 seier med imponerende, friflytende kombinasjonsspill langt mer imponerende enn en 5-0 seier med kontringsfotball. Men det er veldig subjektivt. Helt legitimt å synes det motsatte.

Problemet til Ten Hag er allikevel det samme som med Mourinho og Solskjær; det blir for lite stabilt. Gode perioder etterfulges konsekvent av lange, svake perioder.

Samtlige managere har hatt elendige arbeidsforhold, så jeg likestiller de mer eller mindre på det punktet. Skal man unnskylde Solskjær for utenomsportslige faktorer, mener jeg våre øvrige managere og må unnskyldes på samme måte.

Ten Hag blir kanskje den første som får en hel sesong under ny sportslig ledelse. Så hans andel unnskyldninger vil svinne hen ganske fort om det ikke blir markant forbedring neste sesong. Forbeholdt at han faktisk beholder jobben, noe jeg tror han gjør.

Håper han er "The One", men det håpet testes foreløpig ukentlig, og ganske kraftig 😅
Last edited by 10Hag on 08 Feb 2024, 16:53, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Tringe, RedTrafford, Jan Erik
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2900
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13488
Liker mottatt: 8650

Ikke sikker på om du spøkte med David Moyes @10Hag, men jeg har lest at han ikke er spesielt godt likt av en stor del av West Ham supporterne. De mener han spiller kjedelig fotball og selv om han har brakt dem et trofé så er det visstnok stor uenighet om ham blant supporterne. Jeg er redd han (på det tidspunktet) var for svak og brakte usikkerhet med seg til en jobb som var for stor for ham på det tidspunktet.

Sir Alex tok ikke så ofte feil, men her burde noen med kompetanse sagt nei til ham. 😆
post liked by: 10Hag, Tringe, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2900
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13488
Liker mottatt: 8650

Jeg mener også det var riktig å la Solskjær gå. Fansen var i ferd med å snu seg mot ham og både med tanke på hans gode navn og rykte og på grunn av hvordan vi kollapset på banen, så var det nok lurt. Men kunne kanskje vært bedre å latt han få resten av sesongen istedet for å få inn Ragnick (ikke sikker på hvordan det skrives). Men igjen ... Kunne gjort mange fans mer ufin enn de allerede hadde begynt å bli.
post liked by: 10Hag, Tringe, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

@Pwint: Jeg spøkte så det rant ut ørene, både om Moyes og Fellaini 😄
post liked by: Pwint, Tringe, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2900
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13488
Liker mottatt: 8650

10Hag wrote: 08 Feb 2024, 16:55 @Pwint: Jeg spøkte så det rant ut ørene, både om Moyes og Fellaini 😄
Jeg trodde det, men ville ikke "assume" 😂
post liked by: 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

When we assume...
we make an ass out of u and me 😄
post liked by: Pwint, Tringe, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2900
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13488
Liker mottatt: 8650

My thoughts exactly! 😂
post liked by: 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Slik det utviklet seg var det umulig for Solskjær å fortsette.

Er uansett veldig takknemlig for de årene med Solskjær. Den artigste tiden etter Ferguson "by a mile", synes jeg.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint, RedTrafford, Cola2, Rød Pølse
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17774

Vi har hatt gode enkeltkamper under alle våre managerer ja.
Den Spurs matchen i fjor er kanskje den beste kampen vi har spilt siden vi slo Spurs 3-0 og Arsenal 8-2 i august 2011.

Jeg husker tre svært gode matcher under van Gaal våren 2015, Spurs igjen (3-0), Villa 3-1 og ikke minst 4-2 over City.

Vi spilte også flere gode hjemmekamper under Mourinho - der jeg synes den 2-0 seieren over Watford i februar 2017 var den spillemessig beste.

Men de morsomste kampene post 8-2 mot Arsenal var 6-2 over Leeds, 9-0 over Soton og 6-2 over Roma under Solskjær.
Ja Bielsa var naiv som bare det, men det tar ikke bort at vi kom til 14 målsjanser mener jeg det var.
Ja, Soton fikk til slutt to mann utvist, men det tar ikke bort at vi bare fortsatte å jakte mål.
Og ikke minst 6-2.over Roma, første gang på 57 år et lag scoret 6 mål i en Europacup semifinale!
Vi slapp oss tidvis virkelig løs under Solskjær.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag, Andtho01, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Hva tenker du var grunnen til at det ble noen perioder med svakere resultater, @Pink Final ? For liten bredde i troppen, og dermed for mye ansvar til 'noen' få spillere? Eller mangel på plan B og evt C? Eller rett og slett mangel på kvalitet?
post liked by: RedTrafford, Pink Final, 10Hag, Andtho01, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17774

Mest det @10Hag er inne på.
(Ja vi kan være enige vi også 😂😂.
Men for egen del har jeg bare ikke fått helt dreisen på den ydmykheten du og @Rød Pølse besitter i bøtter og spann.
Ikke er jeg intelligent heller, og ikke bergenser og ikke nordlending 😆😂.
Men på tross av det - jeg er enig med @10Hag denne gang 😉).

Vi hadde ikke et bra nok grunnspill.
I en del matcher så stanget vi uten å klare å skape åpninger.
Pluss at vi gjorde de sedvanlige personlige feila i forsvar som vi har gjort siden han derre Alex Ferguson slutta som mænæsjær.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Belfastboy, Tringe, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Mænæsjær....skulle det være bergensk...? 🤣🤣
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17774

Neida, bare et forsøk på å leke Noam Chomsky og øve meg på kulturell lingvistikk 😉.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, 10Hag, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Du må fortsette å øve da, @Pink Final...vet ikke hvor imponert Chomsky hadde blitt av den der...?
post liked by: Pink Final

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Siden SAF så er det nok Solskjær som har levert periodene jeg har kost meg mest med. Under interim-perioden, og en god stund i løpet av lockdown synes jeg vibbene var upåklagelige. Jeg var også meget positiv forrige vinter under EtH, august 2017 med Mourinho, og til og med under visse enkeltkamper med LvG. Noen av disse managerene kunne kanskje, med litt mer flaks/uflaks og marginer for og imot, hatt et trofé mer eller mindre også. Men alt i alt var prestasjonene under hver og en av dem mer eller mindre en refleksjon av klubben rundt dem, strukturen, og spillermaterialet de hadde til rådighet.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint
Post Reply