Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Solskjær kaster ingen under bussen.
Han gir imidlertid uttrykk for hvem han satte høyt.
Sakset fra United dott no.
«Nordmannen forteller også om andre tilfeller der han ble overrasket over enkelte av spillerne.
– Det er rart, for det er flere spillere som sa nei til å gjøre intervjuene før kamp, og svare på de tre spørsmålene.
– Du hadde de vanlige; Bruno gjorde det alltid, Maguire gjorde det alltid, Lindelöf gjorde det, McTominay gjorde det, De Gea gjorde det, Shaw gjorde det. De andre var bekymret for spørsmålene, så de foretrakk å ikke gjøre det.
Forklaringen til det tror Solskjær handler både om spillerne som individer, men også i frykt for hva som kan bli sagt og skrevet om dem i sosiale medier.
De er redd for hele reaksjonen kanskje.
De lytter og tenker på det mer enn dere kanskje tror, sier Solskjær».
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Jan Erik, Cola2, Belfastboy, RedTrafford, Spirograf1
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

En ting som skuffet meg er at han spurte om det var noen som ikke ville spille andre omgang mot Watford, hans siste kamp. Det var to bytter i pausen.
McTominay og Rashford gikk ut. Nå kan det ha vært andre ting som lå bak, men mistenksomt at to som er oppfostret i klubben er de to eneste som velger å gå av i pausen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 06 Mar 2024, 21:23 Sekvensen der det med at Ronaldo ville spille 3 av 4 kamper, men ble grinete når han ble benka var artig. "Mange var ikke glade, Ronaldo var ikke glad, Ferguson var ikke glad". Everton, 1-1 kampen, Ferguson med "U should always play your best team" til Khabib.
At Fergie fikk så lite kritikk som han gjorde i offentlig media der, er enkelt og greit en skandale.

Han burde vært slaktet etter å ha blitt filmet der. Mener på jeg har hørt/lest at han beklaget hendelsen til Solskjær, men siden det var Fergie og media hadde en heksejakt mot Solskjær, så lot de det gå som "bra noen sier fra" med noen hederlige unntak, da stortsett på SoMe.
Det var en gigantisk skrape i lakken på Fergie. Han som manager i så mange år, og som på INGEN måte ALLTID startet sitt beste mannskap burde vist det var taktiske disponeringer bak et uttak. Og det var jo heller ikke sånn at Ronaldo var så fantastisk god at det gjorde noe.. Snarere tvert i mot.

Det var meget skuffende av Sir Alex. Han var med på å kaste Solskjær under bussen der.
post liked by: Blodfink, Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2903
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13505
Liker mottatt: 8675

Får følelsen av at mange har endret oppfatning av Solskjær etter denne sesongen. Jeg lurer på, hvis han hadde vunnet et trofé eller to, om han fremdeles hadde vært manager. Og selv om jeg følte det var på tide å bytte da, så tror jeg vi hadde hatt det bedre om vi hadde beholdt ham. We will never know. Men det er litt den følelsen jeg har nå med Erik ten Hag. Vi vurderer nok en gang å bytte, og vi kan ende opp med å slite minst like mye med nestemann.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, Andtho01, Pancho P, Ryder, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Mitt kanskje mest skuffede øyeblikk som middelaldrende supporter var semifinale tapet for Sevilla i EL 2020.
Det tapet føltes så unødvendig.
Vi var klart best.
7 store sjanser misbrukte vi, husker det tallet fremdeles.
Også slapp vinn to fislemål på slutten.
Hadde vi nådd den finalen og vunnet, ville vi fått momentum tror jeg.

Sesongen etter ble god, 2 plass i PL.
Qf i FA, sf i LC og finale i EL.
Ble skuffa over det finale tapet også.
Men semitapet året før var så unødvendig.
Hadde vi vunnet EL i 2020 kunne mye vært annerledes.

Jeg har også ofte tenkt på hvor vi hadde vært med Solskjær uten et Ronaldo comeback?
Men slik ting ble, var det riktig å sparke Ole høsten 2021.
Uansett, for meg er han vår beste manager post Fergie.
Selv om det ikke ble noen pokaler.
post liked by: Pwint, Andtho01, Pancho P, Ryder, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8011

@Pwint, @Pink Final, jeg må innrømme at jeg delvis har endret mening om sparkingen av Solskjær. Jeg tror det fins bedre trenere i fotballen, jeg tror det fins bedre ledere sett fra et disiplinært ståsted, men det fins ikke veldig mange klart bedre hvis man tar med hele pakken. Mulig det bare er i United han har den standingen, men med et bedre apparat rundt seg kunne han fint blitt sittende, og levert bra. Sannsynligvis ikke tatt oss hele veien til topps, vi ser jo hvor vanskelig det er for alle å slå City.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint

Alf banan
Posts: 327
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

Bakenga hadde blitt utsatt for et grep Solskjær hadde lært av sin mentor, den legendariske Manchester United-manageren Sir Alex Ferguson.

«Ferguson hadde også vært opptatt av at spillerne skulle vise at de ville spille. Han vil ha sultne folk, og han ville se det. Dette ble for meg nok et eksempel på Solskjærs lederstil, hele tiden på jakt etter å øke prestasjonen og hele tiden et hestehode foran», forteller Bakenga.
post liked by: Pwint, Andtho01, Belfastboy, Pink Final
Post Reply