Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19261

Solskjær, i likhet med sin forgjenger Mourinho, og sine etterkommere RR og EtH hadde problemer med disse oppblåste sutrepavene. med sine agenter og familie i ryggen.

Spent på Tampa-iglene nå, vil de nok en gang la spillerne kjøre showet?
post liked by: Cola2, Buchan, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17782

Fint intervju, takk for at du delte @red.
Synes Solskjær framstår ærlig, et respektabelt intervju synes jeg.
Kan ikke se at det er så mye kritikk av mentaliteten i gruppa:

Mitten:Ralf Rangnick came in after you were sacked and was critical of the club he found. Was that a slight against you?

Solskjær:The club he found in November 2021 was different from September 2021. I told him when I gave my opinion on every player. Things had soured, the collective had been lost and that’s not Man United, where teams are built on the collective.
Some players felt they should’ve played more and weren’t constructive to the environment. That’s a huge sin for me. When I didn’t start games I wanted to prove to the manager he’d made the wrong decision.
Now, a lot of players aren’t like that. Agents and family members get into their heads and tell them they’re better than they are because they have a vested interest. It’s a disease of modern football.
We had a great group to work with by the end of the 2020-21 season. We got to the FA Cup semi-final in 2020 and the Europa League final in 2021
.

Mitten: Did you feel the players threw you under the bus, as some of your former team-mates have stated?

Solskjær: No. Not really. Some weren’t as good as their own perception of themselves. I won’t name names, but I was very disappointed when a couple turned down the chance to be captain. I was also disappointed when others said they wouldn’t play or train because they wanted to force their way out.
There was stuff in the media after I left about how I treated some players, which were complete lies, but I had a solid, honest relationship with most of them.


Ut i fra hva han sier, kan det se ut som noen av de som ikke fikk spille så ofte laget vanskeligheter.
Var jo det som ryktes den gang også.
post liked by: Buchan, Cola2, Rød Pølse, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Pink Final er det ikke akkurat det som er 'mentaliteten'? De skal ha, men ikke yte? Når de da ikke får, lager de et 'helvete'? Bortskjemte driitunger...
post liked by: Cola2, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19261

Når jeg skriver at det er elendig kultur i garderoben, så er det ikke ment slik at samtlige spillere er med på å dra ned lagånden @Pink Final, om det var det du siktet til.

Som du sier så var det rykter den gangen om at noen ikke var fornøyde med spilletid. Det var jo ganske mange som ikke spilte "fast" den siste høsten til Solskjær, han bytta en del på laget, så det kan ha vært 2-3 , men det kan ha vært 6-8 au. En garderobe har ikke godt av sutrepaver, det tar fokus vekk fra laget.

Det må jo da ha forverret seg kraftig over kort tid, over sommeren 2021 og frem til oktober. I følge OGS selv var han altså fornøyd på slutten av 20/21. Men det surnet jo da kraftig på noen mnd.

Jeg tror det var større konflikter enn det som kommer frem, og kanskje fra spillere som ingen mistenker for noe sånt.

Kun spekulasjoner selvfølgelig.
post liked by: Cola2, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17782

Tenkte ikke spesifikt på deg @Blodfink.
Ser bare overskriftene i dagsavisene i dag.
Får det ikke helt til å rime med hovedinnholdet i intervjuet.
Hadde ikke @red lagt ut hele artikkelen hadde jeg ikke fått tatt min egen vurdering.
Skal sies at United.no hadde en edruelig gjengivelse.

Ikke så mye kritikk av mentaliteten @Jan Erik.
Altså, ikke mye kritikk 😊

Skal jeg gjette så tipper jeg det dreier seg om Henderson, de Beek og noen til av de som ikke fikk spille.
Solskjær sier at majoriteten var gode å jobbe med.
Velger å tro på ham, da han kjenner dem bedre enn de fleste, i hvert fall bedre enn meg 😅
post liked by: Cola2, RedTrafford, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Pink Final Jeg tolker det litt annerledes. 'Mange spillere' bruker han om mentaliteten når de ikke får spille fast. Jeg tviler på at DvdB, Henderson og evt Bailly hadde nok pondus i den troppen til å rote det til for alle. Jeg tror det stakk dypere enn som så, spillere som mistet innflytelse når Ronaldo kom, og Rashford har til og med sagt om egen innstilling at den var ikke god nok. Han var nok ikke alene om det.
post liked by: Blodfink, 10Hag
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Interessant å lese Solskjær sin analyse av PSG - AC Milan nå på tirsdag. Fremstår, ikke overraskende, langt mer kompetent enn hans rykte som en gymlærer med flaks tilsier. De involverte managernes umiddelbare tanker om kampen nederst i artikkelen. Liker at Ole er tilbake i fotballen, om enn i en annen og mer tilbaketrukket rolle enn tidligere.

In the Zone: Paris 3-0 Milan performance analysis https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... -analysis/
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Cola2, red
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19261

Warren-Zaïre Emery, 17 år. Der har PSG litt av et talent. Bra analyse av OGS
post liked by: Cola2, Rød Pølse, Pink Final, JørgenT
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17782

Etter hvert som Erik ten Hag uttaler seg om Unitedlaget (overpresterte i 22/23 er siste), så settes Ole Gunnars manager prestasjoner i et stadig bedre lys.
post liked by: Rød Pølse, Pangaea, Belfastboy, Pwint, 28FPellistri, King Eric, Buchan, Tringe
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Har ofte stilt meg selv spørsmålet om hvor vi ville vært i dag om Fergie ikke "tvang" gjennom hjemkomsten av Ronaldo og Solskjær fikk fortsette sitt prosjekt. En overgang jeg var mildt sagt veldig i mot.

Liten tvil om at han var langt bedre enn media og journalister gav han kredit for.
post liked by: Pwint, King Eric, Buchan, Pink Final, Tringe, Rød Pølse, JørgenT
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Når det nå diskuteres både i tråden for dagens manager og den neste manageren synes jeg det er interessant å se hvordan flere i trenerteamet til vår egen Ole Gunnar Solskjær gjør det i ulike klubber. Etter at Carrick kom inn som manager for Middlesbrough har han stort sett gjort sakene sine bra. Litt mer motgang denne sesongen, men det meste tyder på at de kan være med å kjempe om play-off også i år. McKenna fremstår som noe i nærheten av et geni med opprykk i første sesong og på direkte opprykksplass i Championship i skrivende stund.

Det er mye som tyder på at Ole var dyktig på flere områder, ikke minst på å ha flinke folk i teamet rundt seg. Man kan bare spekulere i hvordan han ville gjort det dersom United hadde hatt en organisasjon som var satt opp for sportslig suksess. Jeg tror han kunne blitt manageren som hentet PL-troféet hjem igjen. Det får vi aldri vite, dessverre...

Håpet er at man ikke kapper hodet av enda en mann som forsøker å gjøre sitt beste for klubben uten å optimalisere forutsetningene for å lykkes. Med INEOS på plass er troen litt styrket mtp at det kan skje.
post liked by: Buchan, Tringe, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Cola2
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17782

Litt lek med tall.
Har hatt dette oppe før.
Vi har ikke scoret fem mål i en match siden 5-1 mot Leeds 14-08-21.
United har jo historie for å score mye mål, men dette har tørket inn post Fergie.
Unntaket var da vi hadde Solskjær som sjef.

5 mål eller mer i enkeltkamper liga

71 ganger under Busby.
2 ganger under McGuinness
1 gang under O’ Farrell
1 gang under Docherty
3 ganger under Sexton
8 ganger under Atkinson
47 ganger under Ferguson
0 under Moyes
0 under van Gaal
0 under Mourinho
5 ganger under Solskjær
O under Rangnick
0 under Ten Hag

Kun cupkamper hvor Man United har scoret fem eller mer:

23 ganger under Busby
1 gang under McGuinness
0 under O’Farrell
3 ganger under Docherty
1 gang under Sexton
1 gang under Atkinson
21 ganger under Ferguson
1 gang under Moyes
1 gang under van Gaal
0 under Mourinho
5 ganger under Solskjær
O under Rangnick
0 under Ten Hag
post liked by: Andtho01, Cola2, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Ikke så verst av en gymlærer med flaks 😆

post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Tringe, Pink Final, Spirograf1
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17782

På den tiden ble det sagt at med Pep som manager ville vi vunnet ligaen.
Vi hadde jo så gode spillere, men Sunny fikk ikke nok ut av dem.
Så kom Rangnick og kunngjorde at vi måtte ha åpen hjertetransplantasjon.
Plutselig var spillerne problemet.

Så med en håpløs manager - egentlig en gymlærer, og en bråte svake spillere - egentlig et sykt organ - så slo vi allikevel The GOAT hele fire ganger.
Selvsagt var det flaks, kun ren og skjær flaks 😉😆
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Er det én manager etter Sir Alex jeg kunne tenke meg tilbake under en skikkelig sportslig struktur, så er det Ole Gunnar Solskjær. Jeg tror ikke det vil skje, men jeg håper å se legenden i en eller annen rolle for klubben i fremtiden.

Det var rykter om at SJR ønsket Solskjær som manager i Nice for en stund siden. Den nye eieren har også vist at han forstår og respekterer klubbens historie.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Cola2
Football, bloody hell!
Post Reply