Ole Gunnar Solskjær

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Underforum: Ex-Spillere
Brukeravatar

offside
Poeng: 83 145,00 
Tråder: 4
Fan siden: 1996

23 mai 2020, 14:58

Mcilroy skrev:
23 mai 2020, 11:25
Det jeg er overrasket og litt skuffet over @offside er at vi legger alt for ofte opp taktikken etter motstanderen.
Forsåvidt veldig sant, vi har ofte lagt oss litt bak og satset på kontringer. Vi har kanskje ikke materiale til å spille ut motstandere enda. Jeg vet ikke, men forhåpentligvis nå med Bruno så kan vi ha andre strenger å spille på.

Vi får tilbake Pogba og Rashford. Kan bety veldig mye i denne fasen. De siste kampene før Coroaen syntes jeg vi fremsto mye mer solid. Syntes uansett deg begynt å bedre seg fra nyåret, hvis vi kan fortsette med det. 4 plassen er innenfor rekkevidde enda.
Brukeravatar

Pink Final
Old Stretford End
Poeng: 208 055,00 
Tråder: 42
Fan siden: 1974/75

23 mai 2020, 19:28

Enig med dere @Mcilroy og @offside , Solskjær’s United har vært best som kontringslag.
Han er god på å ta ut motstanders spillepunkter, for så å kontre lynkjapt.

Rask angrepsfotball ligger i United’s DNA, helt fra Busby introduserte og skapte United’s image.

Men enig.
United må bli bedre til å styre matchene.
Synes den biten bedret seg i februar og mars som @offside skriver.

Den største usikkerheten min rundt Solskjær er den taktiske biten.
Klarer han å innprente et eget grunnspill?
Det United ha for å nå toppen.

Jeg tror det vil bedre seg med de rette spillerne.
Fernandes har vært et godt kjøp, og har tilført kreativitet.
Fred har vokst mye denne sesongen.
En skadefri og forhåpentlig spillesugen Pogba tilbyr kreative pasninger, og han har evnen til å ta med seg ballen fram, forbi ledd.

Så må det sies at å basere eget spill kun på gode nok spillere trolig ikke holder lenger.
Det må være struktur og innøvde relasjoner.

Ellers er spillegleden tilbake hos spillerne.
Og fansen koser seg, stemningen har tatt seg betraktelig opp på Old Trafford.
The beauty of the old Stretford End
Brukeravatar

Blodfink
20 times, 20 times!
Poeng: 27 975,00 
Tråder: 63
Fan siden: 1980

24 mai 2020, 01:07

OGS er bra nok oppsummert av alle gode innlegg over her, har bare lyst til å nevne: Når det har fungert under OGS, og United fremstår som en enhet hvor alle 11 kriger sammen, så kan vi slå hvem som helst tror jeg.

Men: For å ta opp kampen på øverste verdens-nivå og vinne PL/CL må det lukes bort tabber og feil i avgjørende situasjoner, man må ha spillere som i grunn aldri gjør grove feil. I toppkamper kan en eneste feil være nok til at det blir tap i stedet for seier. Man kan selvfølgelig slippe unna med noe, men kritiske feil ødelegger ofte momentum og "driven" i laget.

Om det allikevel skulle skje, er det superviktig å ha krigere på banen som aldri gir opp, og det ser ut til at laget skal bygges litt etter disse prinsippene, samtidig skal de få lov til å spille med høy risiko har OGS uttalt. Det er der jeg blir litt usikker, jeg liker at det tas risiko, men "hederlige" tap er ikke gøy.

Et begrep Drillo brukte: "gå i dusjen-pasning" forklarer litt hva jeg er ute etter, han uttalte det etter at en av de norske spillerne slo en på tvers som ble brutt.

Men om de 11 som går ut på banen er stolte og glade for å ta på seg drakta, samtidig som innbytterne også er det, da vinnes det store ting i løpet av 2-3 år tror jeg.

Mcilroy
Poeng: 19 945,00 
Tråder: 0
Fan siden: 1976

24 mai 2020, 11:20

Fred må kjæle litt mindre med ballen.
Troy Deeney sa i et intervju at når de møtte United hadde de bestemt seg på forhånd og være over Fred med en gang han mottok ballen, fordi de visste at han ville bruke 3-4 touch på ballen hver eneste gang.
Brukeravatar

offside
Poeng: 83 145,00 
Tråder: 4
Fan siden: 1996

25 mai 2020, 08:07

Blodfink skrev:
24 mai 2020, 01:07
Men: For å ta opp kampen på øverste verdens-nivå og vinne PL/CL må det lukes bort tabber og feil i avgjørende situasjoner, man må ha spillere som i grunn aldri gjør grove feil. I
Joda det er helt klart, må luke vekk unødige tabber og unødige baklengs. Syntes vi har sluppet inn et par billige mål i år. Men jeg tenker også at det viktigste er å ha stabilitet og kontinuitet. Altså det vi manglet tidligere i år var "winning-streaks" 5-6-7 seire på rad. Da snakker vi når man kan vinne hver helg så og si. Da må du ha kvalitet i troppen, følger forsatt vi mangler et par 3 spillere til av den kvaliteten. Du må også ha bredde i stallen.
Brukeravatar

Ryder
Poeng: 52 045,00 
Tråder: 0
Sted: Trondheim
Fan siden: 1981

28 mai 2020, 10:29

Mcilroy skrev:
23 mai 2020, 11:25
Det jeg er overrasket og litt skuffet over @offside er at vi legger alt for ofte opp taktikken etter motstanderen. Borte mot Barcelona i champions league er greit, men i premier league skal vi styre og motstanderen ta hensyn til oss, spesielt på Old Trafford.
Solskjær sa selv dette i et intervju da Mourinho var manager. United skal styre. Når de leder 1-0 skal de alltid jage 2-0. Synes ikke det stemmer helt med dagens United lag, men tror og håper Solskjær bygger et lag som skal bli godt nok til å spille på den måten.
Enig i dette. Samtidig er det en konsekvens av spillermaterialet vårt. Spillere som Rashford, James osv fungerer bedre i en kontringsrolle enn som balltrillere. Fernandes gir oss flere muligheter, det samme vil Pogba i form (om han noen gang spiller for oss igjen).
Brukeravatar

Blodfink
20 times, 20 times!
Poeng: 27 975,00 
Tråder: 63
Fan siden: 1980

28 mai 2020, 17:16

Ryder skrev:
28 mai 2020, 10:29
Enig i dette. Samtidig er det en konsekvens av spillermaterialet vårt. Spillere som Rashford, James osv fungerer bedre i en kontringsrolle enn som balltrillere. Fernandes gir oss flere muligheter, det samme vil Pogba i form (om han noen gang spiller for oss igjen).
Enig her, kjøpet av Fernandes hjelper godt på om OGS ønsker å spille ut lag som ligger lavt. Om Sancho skulle komme, så har vi en spiller som behersker både balltrilling og kontringer.

Det er artig å se hurtige kontringer, men lavtliggende motstand må et evt. topplag klare å spille ut.

Har tro og håp angående OGS/teamet, de har jo selv sett at det har gått trått i etablert angrep.
Svar