(PL) Manchester United - Brentford

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

Elkey wrote: 05 Apr 2023, 23:15
Jan Erik wrote: 05 Apr 2023, 23:08 Ikke enig i det. En redning er ikke nok, da kan man like gjerne gi det til Rashford eller Sabitzer for målet. De Gea holdt på å koste oss seieren også
Nja. I en kamp som dette, mot et lag som Brentford, som spiller så dårlig som de gjør, så forventer jeg faktisk at angrepet setter inn 3+ scoringer. Og når de ikke klarer det, når Rashford med flere spiller så elendig som de gjør, så velger jeg ut den situasjonen som sørget for at smultringen ble ivaretatt.
Helt greit det, jeg er altså ikke enig. Uten at det trenger bery noe. Kanskje jeg bare er møkk lei av at keeperen er vår beste spiller ALT for ofte...?
post liked by: RedTrafford, Elkey
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Blir et hardkjør resten av sesongen nå.
Kamp i kveld. Neste er tidligkamp på lørdag (skjønn det den som kan).
Liverpool spilte i går, og spiller ikke igjen før på søndag.
Det har sikkert noe med at denne kampen her ble utsatt på grunn av ligacupfinalen, men synes ikke vi skal straffes for det.
post liked by: Elkey, Jan Erik, red, Can2

Deleted User 661

Vi har spilt dobbelt så mange kamper som Brentford etter nyttår. Gjorde nok til å vinne. Nå er det bare å se fram til lørdag, job done i dag.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Can2

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er på sett og vis "fair" at det er tøft for dei beste. Eg meiner ikkje at ein skal drive rovdrift eller ha direkte urettferdige terminlister, men i og med at ein er med i diverse køppar i tillegg til ligaen må ein forvente litt tett kampprogram av og til. Om ein ryk ut av alt av køppar vil ein sjølvsagt ha mykje mindre kampar og reiser, men som ein ambisiøs klubb ønskjer me jo å vere med i, og vinne alt. Summen vert at det er krevjande for spelarar og apparat, men det er også eit signal om at me må ha ei breidde i klubben, ikkje berre ein start ellever. Ei breidde som er ein toppklubb verdig som skal kunne konkurrere om alt av titlar kvar sesong helst.
(Såpass ambisiøse må me vel kunne vera?)
post liked by: Can2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jan Erik wrote: 05 Apr 2023, 23:18
Elkey wrote: 05 Apr 2023, 23:15

Nja. I en kamp som dette, mot et lag som Brentford, som spiller så dårlig som de gjør, så forventer jeg faktisk at angrepet setter inn 3+ scoringer. Og når de ikke klarer det, når Rashford med flere spiller så elendig som de gjør, så velger jeg ut den situasjonen som sørget for at smultringen ble ivaretatt.
Helt greit det, jeg er altså ikke enig. Uten at det trenger bery noe. Kanskje jeg bare er møkk lei av at keeperen er vår beste spiller ALT for ofte...?
Brentford har altså én eneste avslutning på mål. At DDG redder den er bra, men langt fra nok til å være i nærheten av MoM.

Synes dette var en bra kamp av oss, jeg. Ikke fordi det var blendende spill hele tida, men fordi vi hadde kontroll i så å si 90 minutter. Det har vært mangelvare i lengre tid. Og Brentford er en tøff motstander, at de var svake i dag KAN jo ha noe med hvordan vi spiller å gjøre også. Jeg er positivt overrasket over hvor godt vi styrer og dominerer kampen. Så er det ikke helt der det skal være på utførelsen, men det er ikke noe nytt. I mine øyne var dette et ganske stort steg framover fra Newcastle med tanke på struktur - både offensivt og defensivt.

Vi skaper riktignok for få virkelig gode og store sjanser, men oppbyggingsspillet fram til siste tredel var av en annen klasse enn det vi har sett på en god stund.

Om noen kamp var egnet til å gi samtlige spillere 7 på børsen, var det vel denne.
post liked by: messilingard, Jan Erik

Beta 2.0
Posts: 313
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Jeg tror også en Eriksen eller en Casemiro hadde scoret på i hvert fall en av sjansene McT, Fred og Sabitzer fikk. Trioen kom på gode løp og ble funnet i boksen, men avslutningene stod ikke i stil. Alt vil se bedre ut når de to er tilbake om noen kamper.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22224
Liker mottatt: 18071

Synes ikke Dalot har utviklet seg på ei stund, tok noen steg i fjor høst, når AWB var helt ute av det. Men AWB er jo nå minst like aktuell for å starte når frisk. Støtter United.no's børs: Han har lite utfordringer defensivt i går, men gjør heller ikke noe ut av seg offensivt.
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Usikker på hvem jeg vil beholde av AWB og Dalot. Syntes Dalot ofte ser bedre ut, spesielt med ball. Men basert på den defensive statistikken så kommer AWB soleklart best ut. Skal jeg være helt ærlig så er jeg nok villig til å oppgradere her gitt at spiss og midtbanen har blitt forsterket først.

Aaron Wan-Bissaka
Skjermbilde 2023-04-06 kl. 15.26.39.png
Skjermbilde 2023-04-06 kl. 15.26.39.png (167.22 KiB) Viewed 390 times
Diogo Dalot
Skjermbilde 2023-04-06 kl. 15.26.53.png
Skjermbilde 2023-04-06 kl. 15.26.53.png (595.2 KiB) Viewed 390 times
post liked by: Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Nei vi har til gode å score 5 under Ten Hag @Jan Erik og @Salte25.
Under Solskjær hadde vi ganske mange kamper med mange scoringer.
Vi trenger flere scoringer - flere enn Rashford bør bidra.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pwint, Belfastboy, Pancho P, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Trenger absolutt flere scoringer, men vi for kanskje ta en ting av gangen. Klarer vi minst topp fire i år, så kan vi øke ambisjonsnivået til neste sesong 😊
post liked by: RedTrafford, Pwint, Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

I mine øyne er det ganske jevnt med AWB og Dalot. Men tenker at en av dem bør forlate United i sommer for å gjøre plass til en som gjør United bedre både defensivt og ikke minst offensivt på høyresiden.
Tenker at portugisisk klinger bedre i spanske og italienske ligaer når det gjelder verdien på spilleren.
Selv om jeg har fått litt sansen for AWB igjen, tror jeg dessverre ikke han holder til å kjempe om gull.
På sikt bør vel begge erstattes. På kort sikt bør Dalot selges i sommer for å gjøre plass til en som hever laget i begge ender.
post liked by: Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Prioritet i sommer bør i mine øyne være:

1. Spiss (minst én, helst to)
2. Midtbane (minst en åtter, helst også en sekser)
3. Dødt løp mellom høyreback og keeper. Ingen stor krise om vi går inn i neste sesong med Dalot/AWB/DDG, men det er ikke optimalt heller.
post liked by: Blodfink
Post Reply