(PL) Manchester United - Brentford

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Manchester United vs Brentford

Premier League
Onsdag 05.04.23 kl. 21.00
Old Trafford
Dommer:
John Brooks

Innbyrdes

8-2-6

Liga 6-2-6
FA-cup 1-0-1
Ligacup 1-0-0

Siste fem

2022 PL Brentford - United 4-0
2022 PL United - Brentford 3-0
2022 PL Brentford - United 1-3
1975 LC United - Brentford 2-1
1947 1div Brentford - United 0-0

Skader United
Christian Eriksen, Donny van de Beek, Alejandro Garnacho (usikker), Aaron Wan-Bissaka (usikker).

Suspenderte United
Casemiro (2 kamper gjenstår)
Det blir nok en redusert kamptråd her. Men godt oppsummert så har vi litt å revansjere både fra forrige kamp mot Newcastle samt vår forrige kamp mot Brentford. Skal vi henge med i topp 4 så er det seier som gjelder her.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Belfastboy, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18981

Håper på formtopp her, og at hjemmestatistikken mot Brentford holder seg
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2
LUHG!

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

Synes Brentford og Brighton, ved siden av Arsenal, er de lagene som imponerer mest denne sesongen. Ivan Toney er absolutt en som burde være på blokka til United. Herlig type, men det utenomsportslige med gamblingrykter, skremmer kanskje potensielle kjøpere? Tror dessverre han kommer til å score mot United i dag, selv om hjemmestats ser grei ut om Brentford. Det er et lag fullt av energi som scorer en god del mål, men samtidig, ikke er helt tett bakover. United virker litt tomme og er spent på om de klarer å mobilisere til denne kampen. Forhåpentligvis var tapet mot Newcastle en vekker!
post liked by: Belfastboy, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18981

United har i grunn ikke noe valg, vil de til CL eller ikke? Kun seier gjelder.

Avhengig av at Martial fungerer. Han må da starte i dag? Og så håper jeg Rashford er kvitt feriemodusen sin.

Det er jo en fin trend i laget denne sesongen, de vinner etter å ha tapt stort sett.

0 poeng er litt krise, 1 er ikke helt bra nok. Brentford har 3-7-4 borte i PL, har blitt sterkere utover sesongen i grunn, slo jo City borte og U mot Arsenal. Blir ikke enkelt.
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Må passe oss for å gi bort unødvendige cornere og frispark i farlig posisjon (hei, Fred!).
Brentford har scoret flest dødballmål i PL så langt (13, vi har 3), så det blir en nøkkel. De har også nest flest kontringsmål, der leder vi med 7 mens Brentford og Liverpool har 5.

Så det blir viktig at vi er disiplinerte og ikke "gung-ho" i denne kampen, tror jeg. De kan fort straffe oss dersom vi blir hodeløse.
post liked by: Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18981

Ja, dødballer er virkelig en faktor, Shaw i tillegg til Fred, er også en som lager frispark unødvendig, sin sedvanlige "dytt i ryggen".

Lurer på om det er noe trenerne fokuserer på? Dødballer for og i mot, og om det er noen prat om å unngå farlige i mot? Det er vel et fokus, men det tar tid å få det" inn i blodet".
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Frykter at favoritt spissen min han Ivan kommer til å gjøre livet surt for oss MU fans i kveld, vist ikke han får noe dom pga gamling så forstår jeg ikke hvorfor ikke han er i rykte spaltene til MU, er ganske sikker på at han har passet inn i MU.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18981

Ryktet går om bl.a. Sabitzer og Sancho fra start, Rashford på topp. Ingen Wout eller Martial.
post liked by: Pancho P, Can2
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

De Gea; Dalot-Varane-Martinez-Shaw; McTominay-Sabitzer; Antony-Bruno-Sancho; Rashford

Fornøyd med at Weghorst er ute av laget, men skulle gjerne sett Fred inn for McTominay eller Sabitzer. Ingen av de to gjorde noe særlig godt ut av seg mot Newcastle.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14543
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22989
Liker mottatt: 18981

Edit: Fjerna laget her siden @messilingard kom meg i forkjøpet.


Hadde håpet på Wan-B faktisk, men ble kun 1 trening før i dag. Fred ute i kulda, kanskje det er noe surmuling der i gården? Sancho får sjansen, ta den da mann :yikes:
post liked by: Pancho P, messilingard
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2568
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13335
Liker mottatt: 8520

Likar absolutt ikkje at Fred ikkje startar denne kampen. Brentford kjem til å gå i strupen på oss akkurat som Newcastle gjorde det sist og dei har i tillegg ein betre spiss enn det Magpies hadde. Fryktar eit nytt tap i kveld...
post liked by: Belfastboy, Pink Final, messilingard, Can2, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1881
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13119
Liker mottatt: 5016

Etter sigende en svak match sist av både Sabitzer og McTominay så var jeg sikker på at Fred skulle starte i dag.
Kanskje en føling av et eller annet som gjør at ten Hag ikke våger å starte med han, men har han på benken?
Jeg mener han er et bedre enn Sabitzer som jeg ikke har blitt imponert over hittil.
Fortsetter det ut sesongen så h¨åper jeg United ikke bruker penger på noe kjøp der.
post liked by: Pancho P, Pink Final, messilingard, Can2, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Blodfink wrote: 05 Apr 2023, 20:14 Fred ute i kulda, kanskje det er noe surmuling der i gården? Sancho får sjansen, ta den da mann :yikes:
Ingenting nytt der i gården. Fred har fått alt for lite tillit hos ten Hag, spør du meg. Spesielt mtp at konkurrentene hans ikke alltid storspiller. Når det er sagt så kan jeg skjønne at Sabitzer og McTominay starter siden Brentford er litt fysiske av seg, men i kveld skulle jeg gjerne sett Fred fra start uansett.

Ellers gledelig at Rashford spiller spiss og ikke minst at Sancho får tillit fra start. Sistnevnte spiller uten selvtillit for tiden, men håper han får ting til å stemme i dag. Svært, svært kjedelig om han blir tatt av banen etter 60-70 minutter og vi sitter igjen med de samme følelsene om han som før kampen.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pink Final, Belfastboy, Can2

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

Merkelig at Fred ikke starter. Tror man hadde trengt han i dag, men kan være at Ten Hag mener Sabitzer og McT er bedre duellspillere på dødball imot. Brentford er gode i den fasen, så man bør unngå å gi unødvendige frispark og cornere her. United kan være fryktelig svake i markeringene på def. dødball og innlegg, så det tror jeg kan bli et nøkkelmoment i denne kampen. Har en fryktelig dårlig følelse her og har hatt det i hele dag. Sancho har litt kniven på strupen hos meg i dag. Han må levere hvis jeg skal ha tro på at han noen gang kommer tilbake på det nivået han var på i Dortmund.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

At Varane skulle være vår viktigste offensive spiller i starten, den så jeg ikke komme!
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
Kong Eric Cantona
Post Reply