(Pl) Newcastle - Manchester United (02-04-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Alt i alt var vel vi drit heldige som fortsatt står med positiv målforskjell etter dagens kamp.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er Chelsea - Liverpool på tirsdag.
Liverpool ligger 8 poeng bak United med like mange kamper spilt. Greit at dere har stor tro på Liverpool, men de må nå først begynne å vinne kamper for at de skal bli en trussel
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Dette kan bli en totalkollaps på slutten av sesongen igjen, litt som under OGS og Rangnick? :yikes: :angry:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Buchan wrote: 02 Apr 2023, 19:32 Det er Chelsea - Liverpool på tirsdag.
Liverpool ligger 8 poeng bak United med like mange kamper spilt. Greit at dere har stor tro på Liverpool, men de må nå først begynne å vinne kamper for at de skal bli en trussel
Hehe, den observasjonen er vanskelig å argumentere mot, tror ikke Liverpool klarer å ta oss igjen. Men om de skulle knipe en seier mot Chelsea blir jeg litt nervøs skal sies.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Det er klart at kampprogrammet er ein viktig faktor, men då er det besynderleg at Fred, som har hatt ein lang pause, ikkje startar. Vi hadde heilt klart trengt ein utkvilt terrier som glefsa i beina til Willock, Longstaff, Bruno & co. Dessutan har Sancho og Rashford hatt spelefri, men begge var ytterst svake i dag.

Elles kan vi vel konkludere med at Maguire er på veg bort og at McTominay/Weghorst ikkje er ein dynamisk duo på topp. Og at De Gea må signere ny kontrakt, sjølvsagt.
post liked by: Pink Final, messilingard, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

For min del så er det mangelen på energi som vil bli trukket frem som det største problemet akkurat nå. Man skulle tro at landslagspausen hjalp litt, men den gang ei. Vi blir ofte joggende i situasjoner hvor Newcastle spurter. Da blir det vanskelig å vinne kamper. Problem nr 2 er at vi uten Casemiro og Eriksen sliter med å kontrollere ballen på en god måte. McTominay var svak, Sabitzer var svak, Bruno forsøkte, men var også for svak. Hva som er løsningen er for min del vanskelig å skulle si helt konkret, men jeg vil i første omgang gå vekk fra mann-mann sentralt. Vi henger for langt etter til at det er et godt alternativ. Det tredje problemet er at Weghorst spiller ALT for mye. Han jobber mye, men det er for mange mangler med ball til at det er verdt det i min bok. Han kan fint fungere som en rollespiller, men noe fast spiss bør han absolutt ikke være.

Jeg har ikke gitt opp sesongen enda, men det bør begynne å dirre i noen alarmer hos ten Hag i hvordan han setter opp laget samt at det må prioriteres enda hardere.
post liked by: Pancho P, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Og så er det irriterende når vi skal spille oss ut bakfra, så er det å betrakte som en stor sjanse for motstanderen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Brentford og Everton på Old Trafford de to neste, takk for at det ikke er bortekamper. Men jeg ser for meg 5.plass om ei uke...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Trøsten får være at United på papiret har lettere motstand enn konkurrentene til topp 4...Får uansett litt minner om Mourinho som gikk all-in for CL-kvalik gjennom EL.

En annen trøst: "lads, it's Spurs"
Last edited by Blodfink on 02 Apr 2023, 21:36, edited 2 times in total.
post liked by: Pancho P, Buchan
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

Bortekampane mot Brighton og Spurs blir knalltøffe, men heldigvis er Casemiro tilbake då. I dag spela vi nesten uten midtbane. Eg synest Sabitzer verka frykteleg tung i steget, i tillegg til at han nøla for lenge med ballen og gjorde mange merkelege pasningsval. Bruno var den beste på midten, men han spelar så mykje på risiko at han fort blir straffa mot eit så aggressivt lag som Newcastle.

Elles var det null bevegelse på topp. Antony var vår beste offensive spelar og han blei tatt av. Dessutan stolar eg mykje meir på Wan-Bissaka enn Dalot for tida.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Buchan, Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Dommer Attwell kom ikke i hovedfokus idag.
Men får fortsatt ikke kallenavnet (Att)Well done av meg.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Midtbanen blir for svak ja. Kunne i grunn ha satt inn hvem som helst fra midtbanespillerne til nedrykkskandidatene uten at det hadde svekket United i dag.

Tynt å velge i med Casemiro og Eriksen ute som nevnes av flere. Mot Brentford blir det ikke massiv forandring, Fred kommer vel inn for en av de to svake i dag...Martial kanskje inn for WW om det risikeres. Ellers blir det vel de samme...
post liked by: RedTrafford, Pancho P, messilingard
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Angående borteformen så langt, om jeg har regnet rett så har United 6-2-6 og 17-29 i målforskjell. Det er alarmerende dårlig.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pwint, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Dårlig kamp, og når United ikke er gode, så er det ingen som er gode i grunnen. Newcastle var nok revansjelystne etter finale tapet, men United sin innsats vilje var under en hver kritikk.
Men la oss nå ikke gå helt i kjelleren enda, topp fire er fortsatt mulig.
post liked by: Blodfink, Pink Final, messilingard, Pancho P, RedTrafford, Pwint
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Gikk glipp av pga tredje selskapet på rad som legges til Unitedkamp... Kanskje like greit. Uten at jeg har lest eller fått med meg noe særlig, tipper jeg at konklusjonen er at vi trenger en defensiv midtbanespiller til som backup eller makker til Casemiro neste sesong.
post liked by: Pink Final, messilingard, Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Pwint, Buchan
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11875
Liker mottatt: 7641

Vi er et langt bedre lag med Casemiro og Eriksen. Med de riktige forsterkningene i sommer så er vi et mesterlag, men nå er vi svekket både på grunn av et vanvittig kampprogram og skader/suspensjoner. Jeg tror på EtH og jeg tror neste sesong blir helt fantastisk. Men nå er vi slitne og svekket. Det blir knokkelfotball til siste runde.
post liked by: Buchan, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply