(Pl) Newcastle - Manchester United (02-04-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Ut i fra det jeg leser her så er jeg glad jeg ikke så kampen i dag, og heller prioriterte Elverum-Kolstad i håndball (selv om laget mitt tapte der også).

Jeg tror det blir en thrilleravslutning på sesongen nå.
Og vi er nødt for å begynne å sanke trepoengere igjen.
Første mulighet blir Brentford på onsdag. Bare seier er godt nok der!
post liked by: Pwint, Buchan, RedTrafford, Blodfink, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Så kampen i opptak.

Triste greier fra start til slutt, egentlig. Stotrende spill over hele banen, og antallet dueller og andreballer vi vant kan vel telles på én hånd.

Men det har ligget i kjømda i lengre tid, synes vi har blitt stadig svakere siden noe før ligacup-finalen, og kunne fort hatt flere nederlag enn vi har fått.

Lite vits i å sage enkeltspillere (De Gea og Martinez de eneste som går i pluss for meg i dag), men det blir jo ikke mindre åpenbart hva vi mangler og trenger. En god spiss og mye bedre bredde på midtbanen er alfa og omega, ellers kan vi se langt etter å utfordre noen som helst.
post liked by: Pwint, Blodfink, RedTrafford, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

4 1/2 time PL uten å score mål nå United :shit:

Målforskjell 0-9...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Post match

Synes de oppsummerer bra Hargreaves, Andy Cole, Scholes. EtH virker litt rådvill/frustrert.

MIdtbane-kurs fra ekspertene.

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Går igjennom Wilsons mål, krise forsvarsmessig.
post liked by: Ryder, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Må bare nevne det - hvor mange kamper de siste to-tre månedene har Bruno spilt i en annen posisjon enn sin beste? Sto riktignok oppført som 10-er i dag, men før pause lå han dypere enn McTominay og etter pause dypere enn Sabitzer. Ikke bare mister vi styrkene hans, men han er jo en risiko så langt tilbake i banen med sin marginale spillestil og manglende duellstyrke.

Ting blir ikke lettere av at ETH setter våre beste spillere i posisjoner de ikke er best i…

Så er det også bekymringsfullt at vi begynner å synke tilbake i den der «vi trengte en vekker, neste kamp blir bedre»-myra. Etter VM gikk vi et par måneder der laget klarte å nullstille til hver kamp, nå er det litt sånn at de glemte at de ble banket 0-7 på Anfield for bare en måned siden, og tror de kan flyte på en heldig seier over Fulham.

Å få Casemiro tilbake vil åpenbart være en boost, men tror vel både fans og lagkamerater bør innse at det er flere utfordringer som må løses.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Scholes har et poeng når han sier at problemet ikke kun ligger i at motstander vil mer enn United, det dreier seg mer om kvalitet.

Argumentet om slitasje og utmattelse mange bruker er jo et poeng, samtidig viser bortestatistikken at de 6 tapene er fordelt fra første bortekamp i august i fjor, det tredje kom 6 nov mot Villa, og så har man tapt 2 på rad nå riktignok. Men det er steder hvor man tenker at United fort kan tape uansett. Anfield og St James' Park.

Etihad og Emirates er jo også arenaer man fort kan tape på. Sånn sett er ikke borteformen helt krise kanskje. Men den støtter Scholes' poeng: "Lack of quality". Vi var sjanseløse i alle disse tapene, i hvert fall underlegne i kvalitet over 90 min.

Det skapes for lite, lite mål scores, masse mål i mot, jeg går ikke med på at det har med slitne spillere å gjøre.
post liked by: Ryder, RedTrafford
LUHG!
Post Reply