(PL) Manchester United - Southampton (12-03-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Kontakt har ingen betydning i denne kampen, kommer ikke til å få en dritt med oss i dag uansett 🤦
post liked by: Pwint, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Det skal gå for denne gangen 😆
post liked by: Pwint, Jan Erik, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Også løper Soton spiller’n inn på banen igjen, å legger seg ned.
post liked by: Pwint, Pancho P, Belfastboy, Jan Erik, Blodfink, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

Jeg er redd det tette kampprogrammet har tatt oss nå. Spillerne har virket slitne og uinspirerte. Landslagspausen kan ikke komme raskt nok. Hjelper selvsagt ikke å miste casemiro og måtte spille store deler av kampen med ti mann.
post liked by: Torquemada, Pancho P, Belfastboy, Jon Andreas, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

2 ekstremt unødvendige poeng tapt. Og det kan bli fler på grunn av Casemiro. Jeg er den første til å klage på dommer for enhver ting, men den taklingen der var så ekstremt unødvendig av Casemiro. Han SKAL være mer rutinert og disiplinert enn som så.

Det sagt så er fortsatt Taylor temmelig ræva. Hvordan Ward Prowse ikke får gult kort når han meier ned Fred er for meg en gåte. Virker som om dommere bare tar avgjørelser helt tilfeldig uten at det er noe som helst konsekvens i tankegangen. Og da har jeg ikke begynt med de to straffene vi skulle hatt i første omgang.
post liked by: Jon Andreas, Pwint, Buchan, Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

0-0 hjemme mot bunnlaget er intet annet enn skammelig. Rødt kort eller ikke.
post liked by: Pwint
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Å klare 0-0 med 10 mot 12 mann er ganske imponerande. Anthony Taylor har heilt sidan scousarane anklaga han for å vere inhabil aldri gått av vegen for å blåse imot United. I dag burde vere eit skrekkeksempel, men etter den konstante bortdømminga denne sesongen vert eg ikkje overraska over noko lenger.

Edit: @messilingard Det finst ikkje tilfeldig. Det er éin regel når det gjeld gult kort for United og ein heilt annan for andre lag.
post liked by: Torquemada, Buchan, Blodfink, messilingard, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2597
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7635

For all del, vi har blitt utsatt for mye amatørmessig dømming mange ganger, men akkurat her syns det blir litt for enkelt å skylde på dommeren @Pancho P. Jeg tror spillerne er slitne. Syns vi var dårlige selv før utvisningen.
Last edited by Pwint on 12 Mar 2023, 17:13, edited 1 time in total.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nå har jeg sett video av taklingen til Casemiro flere ganger, og jeg greier ikke å se at det skal ende med et rødt kort. Han er først på ball, så sklir han av ball og inn i legg til motspiller. Gult kort ok, men aldri i verden et rødt kort. Kortet er utslagsgivende for kampresultat, og vil påvirke United i flere kamper framover. Jeg er så lei av dommere som ødelegger.
post liked by: Buchan, Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Hadde det vært konsekvent dømming så er det røde kortet greit. Men her går det hvilken dagsform dommeren har. Det ser jo ikke bra ut i sakte film, men Casemiro er først på ballen, så sklir foten av.
Uansett en frustrerende kamp.
Antony Taylor er ingen hjemme dommer kan man trygt si.
United er ikke kjent for å klare seg bra med ti mann, og i tillegg så merkes kamp programmet når det blir litt motgang.
post liked by: Pancho P, red, Blodfink, Pink Final

Deleted User 430

Dagens kanskje mest upopulær mening..

Helt riktig rødt kort til Casemiro. Har null kontroll på det han driver med, knotter i legg, utsetter motstander for fare.

Vi skulle ikke hatt straffe i førsteomgang.
-Bruno konstruerer situasjonen/henger igjen foten.
-Hånden til stopperen er i en naturlig posisjon da han akkurat har falt og tatt seg for.

Garnacho-smellen er sånt som skjer i fotball. Finnes absolutt ingen sammenligningsgrunnlag med Casemiro. En knallbra takling jeg har hyllet AWB for i flere år nå.

Dommeren går én klar feil i dag og det er manglende gult på Ward-Prowse. Ellers er dette resultatet ene og alene vår egen skyld..
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Uff...Håpløst, og dommer i fokus igjen. Og ikke spesielt bra match. Kunne fått en scoring eller to, Shaw har litt dårlig mottak og kommer for nærme backen på sin mulighet. Varane sin er uflaks, ballen treffer keeperen i hodet. Bruno sin trodde jeg var mål, bra redning.

Trøsten er at Liverpool tapte...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Er ikke direkte uenig i det du skriver@Steinar Stenseth, men det hadde vært ok om United hadde fått noen feil avgjørelser med seg innimellom :D
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United bør kvitte seg med Rashford. Helt siden han innrømmet i januar 2021 at de bevisst filmet til seg straffe, noe Mourinho liksom hadde lært de, har United så å si aldri fått straffer. Uansett hvor opplagte de er. Dette kommer til å henge ved Rashford så lenge han spiller i England og for United.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Nei, det er fleire faktorar enn dømminga som spelar inn, men kombinasjonen slitne spelarar og konsekvent dømming den eine vegen i matchavgjerande situasjonar er med på å tippe matchen i So'ton sin favør. Sjekk gårsdagens kampar (med dagens dommar og VAR-dommar involvert) og du vil sjå at det ikkje finst eit fnugg av konsekvent dømming i Premier League. Det er klart at Casemiro gir dommaren moglegheita til å gi han rødt kort (som han også gjorde mot Palace) og den sjansen grip dommarane begjærleg.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Steinar Stenseth wrote: 12 Mar 2023, 17:15 Vi skulle ikke hatt straffe i førsteomgang.
-Bruno konstruerer situasjonen/henger igjen foten.
-Hånden til stopperen er i en naturlig posisjon da han akkurat har falt og tatt seg for.
Som vanlig så er kommunikasjonssjefen til dommerforeningen på jobb. Og som vanlig så tar du feil. Begge to er soleklare straffer.
- Walker-Peters er i nærheten av ballen. Om Bruno henger igjen med beinet eller ikke spiller ingen rolle. Man kan ikke takle motstander i feltet uten å være på ballen i det hele tatt. Dette er grunnleggende regler som selv brukes i barnefotballen.
- Bella-Kotchap bruker hånden bevist for å stanse ballen som er på vei til Weghorst i går. Og det er ikke vanlig å stanse ballen med hånden. Kan sammenlignes med at Smith for Bournemouth i går fikk straffe i mot seg når ballen ble headet i han og hånda var i en "naturlig" posisjon.

Det dette beviser er at dommerstanden har et regelsett for United og et for alle andre. Hadde disse hendelsene skjedd i motstanders felt så hadde det vært straffe 10/10 ganger.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply