(EL) Manchester United - Real Betis

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Manchester United vs Real Betis
Europa League
Torsdag 09 mars kl 21.00
Old Trafford

Skader Man United
Antony Martial, Donny van de Beek, Christian Eriksen, Victor Lindelöf
Helgen er heldigvis over og det har aldri vært en blåere mandag. Personlig så foretrekker jeg å ikke prate for mye om det, det får bli mellom meg og Gud, psykologen eller flaska (alle er forslag fra en som ikke har peiling for å håndtere traumatiske opplevelser). Vi har uansett en hel del å revansjere, det er det liten tvil om. Og våre spillere har ikke tid til å bruke for mye tid på hva som skjedde i helgen, de må komme seg videre for det er det eneste som kampprogrammet tillater. Neste kamp kommer allerede på torsdagskveld og møter vi Real Betis for første gang i en profesjonell kamp. Vi skal riktignok ikke lenger tilbake enn en treningskamp for fire måneder hvor vi møtte de i Spania, den gang da så tapte i 1-0, men stilte med et svært redusert lag:

De Gea
AWB - Lindelöf - Mengi - Brandon Williams
McTominay - Iqbal
Elanga- Hansen-Aarøen -Garnacho
Martial

Skal jeg komme med et tips til tippekonkurransen så vil det bli å ikke stille med det laget her. Men personlig så håper jeg på at det blir noen forandringer til torsdagen. Sancho, Sabitzer, AWB og Malacia bør alle inn etter min mening. Hvem som skal ut er en verre øvelse, men mitt forslag er Weghorst, Bruno, Dalot og Shaw.

Dette blir uansett en anledning til å revansjere seg. Og det forventer jeg.
post liked by: Ryder, Pancho P, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Jeg tror det blir toppet mannskap torsdag, evt. nye skader/knocks er det eneste som forandrer på det, manageren kommer til å teste spillerne som ga opp i går. I tillegg er det hjemmekamp, de ønsker vel et så godt utgangspunkt som mulig før bortekampen 16.mars.

Jeg har satt opp et rullert lag i konkurransen, men sånn blir det ikke. Uten at jeg vet noe som helst med sikkerhet.

Det er viktig å komme rett i vinnermodus igjen, jeg er av de som vil ha full satsing i EL, er ikke bombesikker på at det blir topp 4 lenger.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Blodfink wrote: 06 Mar 2023, 11:32 Det er viktig å komme rett i vinnermodus igjen, jeg er av de som vil ha full satsing i EL, er ikke bombesikker på at det blir topp 4 lenger.
En full satsing på EL innebærer en betraktelig høyere risiko for at vi går glipp av CL neste sesong enn at vi satser alt på topp 4 i PL, gitt at vi ikke har troppen til å kjempe på begge fronter. Vi har Spurs, Chelsea og Newcastle igjen av de vanskeligste kampene. Brighton borte i siste runde kan også nevnes. En ting er at laget kollapset i går, men basert på historien om tidligere kollapser denne sesongen så har det kommet en reaksjon hver eneste gang. Det er også greit å nevne at både Spurs og Newcastle har gått på smeller denne sesongen. Liverpool har også vært variable, og de kan sikkert ryke på en smell eller to de også. Men ja, jeg er ikke bombesikker på topp 4 jeg heller, men av lagene Liverpool, Newcastle og Spurs så mener jeg at vi er favoritter til å bli nr 3. Så skal det selvsagt spilles fotball og ting kan selvsagt skje underveis.

Av lagene som er igjen i EL så er det Arsenal som peker seg ut til å være den største konkurrenten. Juventus, Bayer Leverkusen, Sevilla samt Roma/Real Sociedad bør også nevnes som harde motstandere videre. Jeg mener at vi er dårligere enn Arsenal, men at vi ville vært jevngode med flere av de andre lagene jeg nevner. Om jeg skal velge mellom å toppe hjemme mot Brentford eller borte mot Juventus så blir likevel avgjørelsen at vi topper i hjemlig liga og ser an hva som skjer i Europa.
post liked by: Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Absolutt fornuftige tanker det @messilingard, det finnes ikke garantier for hverken topp 4 eller EL-triumf. Men jeg holder det til 50/50 for begge disse pr. nå. Mest pga bortekamper i PL...Ser litt ut til at laget takler cup bedre enn seriespill på bortebane.

Jeg håper det rulleres, men har veldig trua på at EtH vil ha et svar fra gjengen som gikk i oppløsning så fort som mulig, altså torsdag. Om jeg skal tippe så blir det 2 forandringer, kanskje 3, men kanskje også 0.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Tror ikke jeg har sett like mye fram til en ny kamptråd som denne i min tid her på forumet.

Aller først vil jeg si at jeg er enig med Dag Langerød, at jeg er glad det er Ten Hag som skal fikse dette laget. Og ikke OGS, Mou eller Ragnarock.
Jeg mener det er for sent og ikke satse på EL nå, vi har allerede brent mye krutt her til og plutselig snu.
Første tankene rundt laget er å vrake samtlige fra i går. Men tenker å hvile de som virkelig har spilt seg helt tomme, f.eks Bruno.
Ellers ser jeg for meg de fleste av de som spilte mot Pool spiller Torsdag. Da får de visst oss hvor framtiden deres ligger, og det i går var engangs kræsj.

Så er det også forskjell på å hvile og å bli vraket da.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Eg blir ikkje overraska om Arsenal stiller med tilnærma b-lag i Europa League. Har på følelsen at Premier League får 1.prioritet der i gården.
post liked by: RedTrafford, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Ja det kan tenkes @Pancho P
Og i så fall skjønner jeg det godt.
Den muligheten de har til PL gull de har nå, er ikke sikkert den kommer med det første igjen.
post liked by: Pancho P, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Denne kampen kan ikke komme fort nok. Har lest så mye panisk nonsens og elendige takes på nettet i dag at det er nok for mange måneder framover. Alle som lever av United-klikk (og det er mange!) velter seg i søla så spruten står.
Seier på torsdag hadde fått renset bra opp!
post liked by: Pancho P, RedTrafford, red, Pink Final, Mr H
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Tar meg nok helt MU fri under den kampen, blir ikke å se den som en liten protest mot gutta for den tragiske kampen mot pool.
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Sjelden jeg ser fram mot pressekonferanser med spenning, men dagens med ETH er jeg faktisk veldig nysgjerrig på. Kommer nok til å si en del om hva som er blitt sagt og gjort etter massakren på søndag.
post liked by: red
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Sabitzer og Martial ute, rapporteres det. Resten tilgjengelig.
post liked by: Pink Final, red
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Ja nå er det torsdag og ny kamp.
Har klart å holde løfte mitt 90% om å ikke skrive noe, har heller ikke gjort det men gitt noen tommel opp.

1:) I dag sjekk hos doktor (2.de mnd) blodtrykk bra.
2:) ville helst jeg skulle gå ned ett par kg, men ikke røyker/snuser jeg.
3:) Ferdig der så kjørte jeg til OBS-Bygg Alna, de solgt 15 kg Bjørkeved for 75NKR.
4:) Holdt på å gå i felle, lastet opp 13 sekker, men klarte å få plass til 1 mer, så det ble 14.
5:) Så ble det å ta en tur innom hva jeg "kaller Apotek 2". Hvor jeg fant en 1 liter med grønn flaske
6:) Fra før hadde jeg eb Sic-Pack med Isbjørn
7:) Den som ble kjøpt på "Apotek 2" Var til denne
0082722_jagermeister-tap-machine-jager-700ml-combo.jpeg
0082722_jagermeister-tap-machine-jager-700ml-combo.jpeg (60.31 KiB) Viewed 464 times
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Ryder, RedTrafford, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Får ikke sett kampen i kveld, dessverre (mulig jeg sniker inn litt via mobilen). Krysser fingre, lykke til folkens!
post liked by: red, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Pancho P wrote: 06 Mar 2023, 17:29 Eg blir ikkje overraska om Arsenal stiller med tilnærma b-lag i Europa League. Har på følelsen at Premier League får 1.prioritet der i gården.
Ikke helt, halv om halvt, Ødegaard og Jesus er vel ikke med til Spania, 4 reserver fra start: Vieira, Nelson, Kiwior og keeper Turner

Dårlig stemning utpå der, og svake dommere som vanlig.

United-stoff: Betis kommer til å selge seg dyrt etterpå, frykter en ørkenvandring mot gamle Pellegrini. Vanskelig for United med gamlefar som sjef for motstander, 9 mål på 13 kamper mot ham, og ellers dårlige stats.

Men man trenger egentlig en blendende forestilling etterpå fra United, tviler sterkt på det dessverre. Blir knallhardt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Cola2 :hah:
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106



:hah:

Gjettet på det i går kveld, men endret i dag tidlig… :/ . Digger det litt, de får altså muligheten til å gjøre det godt igjen.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
Post Reply