[PL]Liverpool - Manchester United (05-03-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Blodfink wrote: 02 Mar 2023, 17:44 Satser på at tavla på Anfield viser 0-9
Du var ganske nære :O
Bare bakfram da :-|
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

ETH gjør noen ganske klare feil i kveld, synes jeg:

Feil høyreback. Ikke fordi Dalot er klart dårligere enn AWB, men fordi dette var en kamp og motstander som hadde passet AWB mye bedre.

Bruno på venstre kant og Weghorst som tier… altså, det fungerer bare ikke som en varig løsning. SPESIELT ikke i en kamp der vi har TAA på banen, som er notorisk på å etterlate seg rom som skriker etter en rask bakromskant på venstre. Om ETH absolutt vil ha Rashford på topp, får han heller sette inn Garnacho på venstre så Bruno kan spille sentralt. Eneste som hadde vært mindre smart enn Bruno vs TAA ville vært Weghorst vs TAA.

Ikke noe av dette bortforklarer hvor ræva innsats det var fra samtlige på banen, og slett ikke sikkert det ville gitt oss seier. Vi var ok siste 20 før pause, og måten vi ødelegger for oss selv på i løpet av få minutter etter pause har lite med struktur å gjøre.
men handler uansett om å sette opp laget på en måte som gir oss best sjanse til å prestere.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pwint, red, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 430

Det store spørsmålet for meg ang Ten Hag nå er hva han gjør til neste kamp. Lar han denne gjengen starte mot Betis for å gi dem muligheten til å rette opp (litt av) inntrykket eller bytter han ut alle 11?
Etter City-matchen gang lot han de fleste få starte på nytt, mot Omonia. Det gikk vel "så som så" med en knepen seier.
Kanskje greit å gi de et ekstra tupp i ræva og bytte alle 11 denne gangen..?
post liked by: Pancho P, RedTrafford, red, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

red wrote: 05 Mar 2023, 18:38 Og jeg som valgte å se denne kampen med en kompis som er Liverpool-fan :-|
Det der skrev jeg på 2-0. Omtrent sånn her ble det:

Image

Er vel verste tapet jeg har vært med på.

Men likevel. Merker at troen på Ten Hag fremdeles er der. Men ekstremt skuffende at det kollektive bare faller som et korthus. Er jo nettopp det jeg har sittet og ledd av Liverpool de siste ukene for. Og som jeg trodde vi var ferdige med etter mange måneder med gradvis fremgang,
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

@Steinar Stenseth Godt spørsmål. Vi får nesten sjå korleis psyken på spelarane er fram mot torsdag. Ein del byte er nesten innlysande, ikkje minst med tanke på kampprogrammet for tida. Eg trur Sabitzer, Wan-Bissaka, Garnacho og Sancho fort får sjansen mot Betis, men elles er det tynt på benken. Eg ser ikkje at Maguire, Lindelöf, McTominay eller Elanga vil heve kvaliteten på laget, akkurat.

Det einaste som kan vere ørlite positivt med tapet i dag er at vi kan gi blaffen i kampen om ligagull. Eg trur ikkje at Ten Hag tillet at laget kollapsar. Bortsett frå eit par kinkige bortekampar mot Spuds og Newcastle, samt Chelsea heime, er resten av kampane nokså greie på papiret. Vi bør kunne ro tredjeplassen greit i land sjølv med ein del rotasjon. Om vi også skulle vinne endå eit trofé, vil det vere ein topp sesong, sjølv om tapet i dag vil vere ei kraftig ripe i lakken heilt fram til vi får hevn mot Scousarane.
post liked by: Buchan, Ryder, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Det er lett å gå i kjelleren etter en slik opplevelse, men det er bare å komme seg opp igjen så fort som mulig. Mye krisemaksimering og plutselig er de fleste spillerene ubrukelig. Selv om dette var et grusomt resultat så er dette det andre tapet etter VM.
Så for vi håpe at de slår tilbake på torsdag, det er sjelden lang tid å slikke sårene med dette kamp programmet.
post liked by: Ryder, Pancho P, RedTrafford, red, Pink Final, Belfastboy

Deleted User 430

Tenker heller ikke på at det er så mange på dagens benk som vil heve kvaliteten, @Pancho P, men mer om det vurderes om signaleffekten ved å bytte de ut er større enn ved å la de få spille videre.
Er det jeg er nysgjerrig på hvordan EtH tenker nå. Var, som nevnt, variabel suksess ved å la de fleste fortsette etter forrige kollaps, så det blir spennende å se hvordan han vurderer det nå siden de tydeligvis ikke kvittet seg med problemet helt forrige gang..
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Steinar Stenseth wrote: 05 Mar 2023, 21:13 Det store spørsmålet for meg ang Ten Hag nå er hva han gjør til neste kamp. Lar han denne gjengen starte mot Betis for å gi dem muligheten til å rette opp (litt av) inntrykket eller bytter han ut alle 11?
Etter City-matchen gang lot han de fleste få starte på nytt, mot Omonia. Det gikk vel "så som så" med en knepen seier.
Kanskje greit å gi de et ekstra tupp i ræva og bytte alle 11 denne gangen..?
Selv om det sikkert er fristende både for oss og ETH, er det nok liten vits i å bytte de fleste/alle 11.

Tidligere har det vært et problem at altfor mange spillere har fått lov til å underprestere - over tid - uten konsekvenser. Det har ETH fått slutt på. Men det spesielle her er jo at det handler om én kamp og om kollektiv svikt.

Med unntak av 2-3 posisjoner (høyre back, DM ved siden av Casemiro og høyre kant/rokkeringen av angrepsrekka) har vi et førstelag som mer eller mindre gir seg selv og som har prestert bunnsolid over lang tid. Vi holder neppe topp fire om vi plutselig skal pælme ut DeGea, Varane, Martinez, Shaw, Bruno og Rashford og erstatte dem med Heaton, Maguire, McTominay, Mainoo og Elanga.

Kanskje er det problemet (eller i alle fall i ferd med å bli det). De som kommer bak har ikke kvaliteten til å pushe de viktigste spillerne våre. De er ikke i nærheten heller. Dagens kamp til tross - ingen med vettet i behold vil ha inn Maguire og Lindelöf i stedet. Og så videre. Kanskje er det derfor vi får slike utslag.

Tipper det blir nokså likt mannskap, men at Shaw, Antony og Dalot forsvinner ut (kanskje Varane, men i så fall for å spare ham). De har alle adekvate erstattere. Å bytte særlig flere er jeg redd er ensbetydende med tap. Tror rett og slett dette handlet om en gjeng som hadde fått for mye skryt og blitt litt høye på seg selv (i tillegg til å være reelt slitne og utlada). Som nå har fått den mest brutale kalddusjen som er mulig å få, og som derfor vil framstå ganske annerledes i neste kamp.

Blir det en trend stiller det seg selvsagt annerledes…
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Eg trur Ten Hag berre vil skifte ut spelarar om dei er mentalt eller fysisk slitne. Eg ser ikkje for meg at han er ein manager som gjer 11 endringar for å gjere ein stor statement eller for å statuere eit eksempel. Alle spelarane veit at dagens prestasjon var ytterst pinleg og dei treng ikkje å benkast for å forstå det. Eg trur det skumlaste vil vere å eksperimentere for mykje med laget mot Betis, gå på ein ny smell og dermed forsterke den negative opplevinga frå Liverpool-kampen.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Tror også det er mye viktige for ETH å vinne kamper enn å markere.

Melodien i mange år har vært at vi har maktet å skru på bryteren i enkeltkamper, men ikke klart å holde fokus over lengre tid. Dette har blitt mye bedre i år, spesielt i kampene mot antatt svakere motstand. Men genuine vinnerlag skrur aldri av, tror aldri at ting går av seg selv fordi de var flinke i forrige uke og uka før det. Der har vi åpenbart en vei å gå, men føler likevel at det er lagt et grunnlag som gjør at ikke alt kommer til å skli ut på grunn av dette.
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Ryder wrote: 05 Mar 2023, 21:55 Vi holder neppe topp fire om vi plutselig skal pælme ut DeGea, Varane, Martinez, Shaw, Bruno og Rashford og erstatte dem med Heaton, Maguire, McTominay, Mainoo og Elanga.
Det gjør vi garantert ikke, men det var ikke poenget mitt, heller 😅 Det jeg skriver handler om 1 (én) kamp, altså den neste, ikke resten av sesongen.
Hva tenker EtH nå, når denne type kollaps faktisk gjentar seg? Hvilke virkemidler vil han bruke i den neste kampen, osv..?

Er ikke krisemaksimering eller "alle er ubrukelig og må benkes" her fra min side. Kun spent på å se hva han velger å gjøre..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pancho P wrote: 05 Mar 2023, 22:00 . Eg ser ikkje for meg at han er ein manager som gjer 11 endringar for å gjere ein stor statement eller for å statuere eit eksempel. Alle spelarane veit at dagens prestasjon var ytterst pinleg og dei treng ikkje å benkast for å forstå det
Det tror ikke jeg heller, men syns likevel det blir spennende å se. Nettopp fordi de har vist tilsvarende prestasjon tidigere i sesongen uten å bli benket fordi de burde vite at prestasjonen var ytterst pinlig, men likevel gjentar de den..
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5012

Jeg lurer på hvordan spillerne responderer på dette nederlaget.
Svaret som vi får på torsdag mot Betis er jeg spent på.
Er ikke så redd for resultatet i kampen, men heller på hvordan spillerne opptrer.

Nå er det Southampton hjemme i neste PL-match og så er det Fulham i FA-cupen og returmatch mot Betis før det blir en etterlengtet landskamppause. Der håper jeg så få som mulig av våre spillere er minst mulig i aksjon.
post liked by: Pancho P
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Tror nok han vil la stammen i laget få muligheten til å revansjere seg. Og følge nøye med på hvem som svarer på kritikken og står opp, og hvem som gjemmer seg. Først da vil det få konsekvenser, tror jeg.

Litt på siden: lurer litt på fitnessen til flere av spillerne. Rashford har ikke sett bra ut etter han fikk en smell mot Barca, mens både Varane og Shaw var tvilsomme før kampen. Casemiro gikk rundt og grein på nesa. Om vi spiller med halvskadede spillere er ikke bra, verken for de spillerne det gjelder på sikt, eller for laget. At det i så fall forteller noe om bredden i troppen er også er problem.
post liked by: Pancho P
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det jeg ikke skjønner er dette Liverpool laget fikk deng av Real Madrid. Real gikk rett gjennom. Og dette Real laget er et av de svakaste på lang tid. Så slipper faktisk inn syv mål. Jeg tror seriøst Bodø Glimt, Molde og Rosenborg hadde klart seg bedre på Anfield i dag. Jeg skjønner det ikke, fra å spille god solid fotball til å fremstå som FK Jerv på Anfield.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Betis holder 0-0 mot Real Madrid. Adskillig bedre generalprøve enn vår, altså.
post liked by: Pancho P, Blodfink
Post Reply