[PL]Liverpool - Manchester United (05-03-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Beta 2.0
Posts: 317
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Dette var en fornuftig kamp for meg å gå glipp av kan man trygt si.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, Schmeichel
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 05 Mar 2023, 23:10 *De knuser oss på å legge til rette for supporterkultur.
Både på arenaen, og her hjemme i de respektive supporterklubbene.
Der de har et ordentlig forum som har levd i over 20 år.
Tja, blir for vagt mener jeg å trekke frem supporterkultur.
Du skal fortsatt ikke slippe inn 7 mål.
United har vel aldri tapt så mye.

Liverpool var gode, men alikavel vi fremstår som minuputter.
Jeg tror faktumet er at så snart Liverpool får inn 2 - 0 så gir hele laget opp.
Og da gidder man ikke å yte, da vet man at man har tapt og bare lar Liverpool pøse på.
Liverpool har da momentum, riktignok med publikum i ryggen.
Men til syvende og sist så taper så mye fordi vi rett og slett ikke gidder.
Forrige søndag mot Newcastle så gadd de.

Så må man spørre seg hvorfor spilleårene ikke gidder?
Helt greit å tape, men å la bare la Liverpool score?
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1879
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13071
Liker mottatt: 5007

Beta 2.0 wrote: 06 Mar 2023, 10:17 Dette var en fornuftig kamp for meg å gå glipp av kan man trygt si.
Det kan du godt si.
Jeg skulle opprinnelig kjøre et par stykker som var på besøk hos datteren min hjem etter at jeg hadde sett ferdig kampen. Men på 0-3 sa jeg at vi kan dra nå med en gang. Da var det ille nok å se på det som utspilte seg.

Kom hjem et par minutter før sluttsignalet gikk, og fikk melding fra en Liverpool-fan om at det da sto 0-7 !!
Orket ikke svare på den, jeg var lettere sjokkert.

I fjor pleide han å nevne de to resultatene mot de og kalte meg "Sportsklubben 0-9". Det blir ikke noe bedre når vi nå møtes neste gang.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

post liked by: Belfastboy, red
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Yep, nevner det igjen: Jeg synes kampen i går ble ødelagt i 1.omg, misbruker store sjanser, om det hadde vært 0-2 til pause ville denne kampen endt med poeng vil man i hvert fall håpe...Usikker på det når man ser hvordan laget fremsto siste 45...Men forskjellen på 0-2 og 1-0 er rimelig svær.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Er ikke bekymret i det lange løp, dette var en freak kamp der Liverpool scoret hver gang de krysset midtstreken. Vanligvis skulle jeg sagt at dette skjer 1/1000 ganger, men United har hatt tre slike kamper i år - de to første ble heldigvis avbrutt av et pausesignal før det ble tosifret. Har ingen teori om hvorfor dette skjer med oss så ofte, og det må rettes opp i.

Uansett: Alt som betyr noe etter en slik smell er reaksjonen i etterkant. Vinner man mot Betis, Southampton og Fulham så vil dette anses som en totalkrasj man tross alt kom greit ut av i det lange løp.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Glad for at EtH nevner fansen, at det er det verste med den forestillingen i går. Starte en føkkings mandag med noe sånt...Håper også spillerne og trenerteamet virkelig analyserer bortekampene i PL. Hva skjer med laget og i huet på dem liksom?? Jeg har ikke tenkt over bortestatistikken før nå, fordi det har gått rimelig ok etter VM. Men bortestatistikken er jo alarmerende dårlig faktisk.

EtH nevnte før kampen i går at den fiendtlige atmosfæren på bortematcher "er noe vi liker". Det stemmer ikke helt resultatmessig i hvert fall...
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9231

Sier ikke at bortestatistikken har vært fantastisk. Men vi er på 3. plass i ligaen på bortetabellen. Selvsagt har vi sluppet inn alt for mange mål, men 6 mot City og 7 mot Liverpool maler et bilde som ikke stemmer overens med de andre kampene. Det gikk virkelig galt i går, men det er ikke noe grunn til å få helt panikk heller. Men vi må bli bedre mot topplagene borte, det er helt sikkert og visst. Vi har forøvrig fortsatt Newcastle og Tottenham igjen av bortekamper mot topp 6 motstand.
Skjermbilde 2023-03-06 kl. 11.57.09.png
Skjermbilde 2023-03-06 kl. 11.57.09.png (621.67 KiB) Viewed 687 times
post liked by: Belfastboy, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1879
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13071
Liker mottatt: 5007

4-21 i målforskjell mot Scouserne de siste 5 møtene er ikke noe annet enn skandaløst, og der er det til og med en seier til oss også.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Den 3.plassen er marginal, 1 seier på 8 forsøk mot de 12 øverste lagene er svakt. hadde vi spilt U i hvert fall, men vi har altså tapt 5 av de 8.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 06 Mar 2023, 12:00 , men 6 mot City og 7 mot Liverpool maler et bilde som ikke stemmer overens med de andre kampene
Uenig, 4 baklengs mot Brentford, 3 mot Villa og 3 mot Arsenal er too much det au. Og den ene seieren vi har mot topp 12 var magi på overtid av Garancho.

Jeg frykter flere tap kommer mot hvem som helst borte. Da er topp 4 spennende, som du sier, de andre lagene går også på smeller. Så United har matchpoint på topp 4 pr. idag. Men det er fort mer spenning der. Jeg liker ikke å belage meg på at andre lag også viser svakhetstegn. United må utvikle vinnerkultur, og vinne på dårlige dager. Jeg tror de er på rett vei, men det er langt igjen.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Har ingen tro på at Newcastle eller Spurs skal gå gjennom resten av sesongen uten flere tap. Liverpool kommer til å gå på en run nå, men uansett ikke noe problem for oss så lenge vi holder de andre to bak oss. Tror vi må ha en kollaps a la fjoråret for å tape topp 4. Det kan selvsagt skje, men mener vi står på mye tryggere grunn.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9231

@Blodfink

Tapet mot Brentford var selvsagt også en begredelig oppvisning. 3 mot Arsenal er ikke bra, men det var ikke en helt håpløs kamp heller fra vår side når vi manglet Casemiro. Aston Villa kampen var også for dårlig, men det er en vesentlig forskjell med 3 mål i mot kontra 6 eller 7.

En sen utligning mot Crystal Palace var forøvrig to poeng tapt. Arsenal kampen var forøvrig også et sent mål i mot. I mine øyne så har vi ikke vært fantastisk borte, men det har på ingen måte vært helt grusomt heller. Greit å huske på at vi fortsatt kun har hatt 7 måneder med Erik ten Hag som manager, så at det er variasjon i prestasjon er nok noe forventet.

Jeg har troen på topp 4 i år. Men da har vi ikke råd til en dårlig rekke med kamper. Prestasjonen mot Liverpool må snus før det blir til en trend. Og det har jeg troen på at Erik ten Hag får til.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Er i grunn ferdig med å argumentere om borteformen :hah:, vi er uenige enkelt og greit :thumb_up:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Over til noe annet: Så sammendrag av kampen i går nå, det var jo horribelt av enkeltspillere i egen boks...Hele laget sviktet, jada, men med litt mindre brainfarting kunne jo dette gått en del bedre. Uvanlig mye kløning og svakheter.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Ser veldig mye kritikk mot bruno i dag på sosiale medier osv. Han var ikke dårligere enn resten av gjengen, men det er for så vidt fair at han som kaptein skal settes til en høyere standard og få mer av kritikken. Det var tidvis flaut å se på han i går og måten han ofte holder seg til ansiktet kan han bare legge av seg. Kan si meg enig i at det blir for mye syting.

Med det sagt ser jeg noen begynne å gå for langt og omskrive historien. Neville sa feks som kommentator at bruno ga opp og ba om å bli byttet ut. Dette utsagnet var nok en sterk katalysator for denne diskusjonen. Men etter å ha sett disse bildene fra fugleperspektiv ser det for meg bare ut som han og rashford ser litt forvirret ut og spør benken hvem som skal byttes.

Bruno hadde en grusom dag i går, men dette var først og fremst en total LAGkollaps. Bruno er utvilsomt en fantastisk spiller og det har aldri vært noe tegn på at det er noen store problemer med å ha han som kaptein heller.

Kan legge til at det å spille hver kamp hver 3. dag, året rundt, uten skadeavbrekk fortjener litt kudos.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, pixma, Ryder, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17352

@Steinar Stenseth.
Ja det er vel både dårlig formulert og kanskje feil av meg å kalle ham modig fra start.
Men jeg tror intensjonen var å angripe.
Bl.a derfor valgte han Dalot foran Wan-B og Rashford på topp.
Ikke noe jeg kan bevise, men et inntrykk jeg dannet meg.
ETH sa jo etterpå at spillerne ikke fulgte planen.
Så er det selvsagt lett å si etterpå.

@offside.
Det er en teori på hvorfor vi kollapset som lag.
Vi virket jo vettskremt fra start.
Jeg tror ETH ønsket å angripe dem.

Jeg bare spekulerer her.
Ikke noe jeg skal stå knallhardt på.
Men et forum er til for å dele det man tenker om matchen.
Mye mulig jeg tar fullstendig feil.
Selv om jeg mener jeg har to poeng her 😉😉
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply