[PL]Liverpool - Manchester United (05-03-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Ikke lett å finne forklaringer på denne kollektive kollapsen.
Prøver meg:
En miks av at de:
Får et voldsomt løft av publikum fra start.
Med vokalisten som synger YNWA over høytaleranlegget og drar med seg hele Anfield.
(Vi trenger også en signatursang, og at klubben faktisk hjelper den delen av fansen som bidrar vokalt*).
De har marginer før pause.
Etter pause får de voldsom energi av tidlig 2-0.
Fra 3-0 leker de seg.

Vi dermot;
Virker redde fra start, den så jeg ikke komme.
Vi har utur på marginer, både før og etter pause.
Feks da Allison gjør sin sedvanlige brøler, men slipper unna slik han ofte gjør.
(En stor svakhet ved å kun bedømme en keeper ut fra tall, slik noen gjør).
Fra 3-0 ser vi ut til å bare gi opp.
Ekstremt skuffende, ekstremt.
Ten Hag var modig fra start, jeg liker det.
Men sett i ettertid framstår det naivt.

*De knuser oss på å legge til rette for supporterkultur.
Både på arenaen, og her hjemme i de respektive supporterklubbene.
Der de har et ordentlig forum som har levd i over 20 år.
Mens vi har et stakkarslig kommentarfelt som ikke egner seg for diskusjon.
At de tillater flagg og har en signarursang over anlegget der borte skaper samhold og atmosfære.
Vi er dessverre parkert på supporterkultur ifht dem de siste tiårene,
post liked by: Belfastboy, red, RedTrafford, Jan Erik, JørgenT, Vidar Dale Fjeld, Pancho P, Blodfink, Jon Andreas
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106



I snitt ville altså sjansene i denne kampen endt med 3-1. Viser bare enda tydeligere hvor heftig spillerne våre kollapset mentalt og bare ga opp.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pancho P, Blodfink, messilingard, Pwint, Belfastboy

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Det å tape kampar er ingen krise. Å tape for Liverpool har skjedd før og er heller ikkje noko me ikkje har sett før. Det er måten det skjer på som er katastrofe og at ein legg seg så til dei grader på rygg og resignerer er ikkje anna enn eit ondt gufs frå (den noko nærmare) fortida!
Me har sagt det gong på gong at det er ein ting å tape, men gå no for svarten ned med flagget til topps. Her er det ingen kjemping, ingen vilje og fulstendig katastrofe over heile fjøla. Første omgong er grei nok. Eit seint mål og 0-1 er ingen krise. Men som Keane påpeika var spelarane joviale og verka å ta litt for lett på det då dei gjekk ut til andre omgong. Eg er einig i at det er andre tider, men når du ligg under for erkerivalen syns eg faktisk det skal vere litt alvor for spelarane. Det handlar om æra og fult fokus på å vinne, ikkje fjolle deg i tunnelen.
Det er eit lite hån mot oss som har ekte kjensler or denne klubben syns eg.
post liked by: Cola2, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Belfastboy
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

De første tankene som kommer når man våkner opp Mandags morgen, er fra gårdagens kamp. Som et forferdelig mareritt.
Ikke bra.
Stemmer for å fjerne kamptråden, så vi får glemt dette fort som mulig.
Har verken lest i nettavisene eller United.no, kun overskriftene.
Det holdt lenge.
post liked by: JørgenT, Blodfink, Pwint
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

JørgenT wrote: 06 Mar 2023, 00:49 Me har sagt det gong på gong at det er ein ting å tape, men gå no for svarten ned med flagget til topps. Her er det ingen kjemping, ingen vilje og fulstendig katastrofe over heile fjøla.
Det var vel for så vidt «kjemping», men på feil måte. Vi glemte alt av struktur og oppgaver, og sprang heller rundt på etterskudd, sparket dem og yppet til bråk. Brukte energien helt feil, mistet rett og slett hodet og all disiplin.
post liked by: Pancho P, JørgenT, Blodfink, messilingard, Pwint, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Vi har vært både heldige og gode i den siste perioden. Men både mot Leicester, West Ham og forsåvidt Barcelona så slapp vi til sjanser i mot. Samtidig så har vi hatt Rashford i form der fremme som har puttet på bestilling. At vi har så mye gode resultater siden VM tror jeg både er dyktighet, men at vi samtidig har prestert litt over evne. Liverpool har derimot prestert langt under evne store deler av sesongen og våknet sikkelig i går. Vi gjør det jævla enkelt for de, men Liverpool scorer samtidig på absolutt alt. Det mønsteret som man kan ta med seg videre er at vi sliter borte mot topplagene. Og her MÅ ten Hag bli mer pragmatisk. Han må skjønne at man trenger løpskraft og frekvens inne sentralt og han må skjønne at vi må utnytte motstanderens svakheter. En spiller som åpenbart ikke bør starte samtlige kamper for United som 10-er er Weghorst. For han har hverken egenskapene eller ferdighetene til å gjøre det på en god måte, selv om at det fungerte mot Barcelona så har det ikke fungert et sekund siden.
post liked by: Pancho P, Pwint, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

RedTrafford wrote: 05 Mar 2023, 20:54
Blodfink wrote: 02 Mar 2023, 17:44 Satser på at tavla på Anfield viser 0-9
Du var ganske nære :O
Bare bakfram da :-|
Sjukt :shit:
post liked by: Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

RedTrafford wrote: 06 Mar 2023, 06:46 Stemmer for å fjerne kamptråden, så vi får glemt dette fort som mulig.
Har verken lest i nettavisene eller United.no, kun overskriftene.
Det holdt lenge.
Nei, denne kamptråden bør helst vekkast til live med jamne mellomrom i åra som kjem. Ikkje fordi eg er utprega sadistisk, men tråden kan fungere som ei påminning om på botnnivået under Ten Hag. Eg er 100% sikker på at vi er på rett veg under nederlendaren og at dette berre var ei freak accident som ikkje kjem til å velte lasset. Eg brukte forøvrig kvelden i går til å lese så mange kommentarar og analyser av kampen som mogleg. Det beste er ofte å debriefe skikkeleg etter slike sjokkerande opplevingar ;)
post liked by: Blodfink, messilingard, Pwint, RedTrafford, Belfastboy, Schmeichel
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Dette var den berømte luften som gikk ut av ballongen. Det finnes selvsagt ingen unnskyldning for dette, men jeg mistenker at noe av forklaringen på en mental og fysisk kollaps er konsekvensen av kamp hver tredje dag i et par måneder nå. Litt høye på seg selv etter mye stang inn, kanskje?
Hvem vet...
Dette gjør ufyselig vondt og det bør slås kraftig tilbake på torsdag!
post liked by: Pwint, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Blodfink wrote: 05 Mar 2023, 20:39 Vi sliter borte , stygge tap for City, Liverpool, Brentford og det sure tapet for Arsenal
Må ha med 3-1 borte mot Villa au.
post liked by: messilingard, Pancho P, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

Pink Final wrote: 05 Mar 2023, 23:10 Ten Hag var modig fra start
Litt nysgjerrig på hva du mener med dette?

I mine øyne gjorde han feil fra start, et par feil spillere, feil posisjoner på noen og feil inngang til kampen med å ligge ekstremt dypt og invitere de til å ta initiativet og "feed off the crowd", eller hva det heter..
Som en kompis skrev til meg; "mer skuffet over at Ten Hag velger en taktikk som ville gjort Mourinho stolt"

Modig i dette tilfellet, etter all snakket før kamp, ville, for meg, vært å gjøre det stikk motsatte. Gått i strupen på dem og stilnet både publikum og motstander. Et shaky lag med det trykket på hjemmebane jo angripes og knebles fra start.
post liked by: Pwint, Blodfink, messilingard, Pancho P, Ryder, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

8 bortekamper mot topp 12, 1 seier! 2 U, 5 tap! 16 baklengs mot Ars, City, Liverpool borte...

Det har gått litt vel for mye under radaren, et problem som må løses.

Takk til Langerød som hadde tallene fremme i bloody hell
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Ryder, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

Belfastboy wrote: 05 Mar 2023, 22:28 etterlengtet landskamppause. Der håper jeg så få som mulig av våre spillere er minst mulig i aksjon.
Apropos gjøre ting kollektivt.. Lov å håpe på en kollektiv "lett strekk" som går over etter en uke og gjør de uaktuelle til disse turene..?
post liked by: Ryder, Pancho P, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

De 5 bortetapene har gitt 23 baklengs, 4,6 mål pr kamp :shit:
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Blodfink wrote: 06 Mar 2023, 09:25 8 bortekamper mot topp 12, 1 seier! 2 U, 5 tap! 16 baklengs mot Ars, City, Liverpool borte...

Det har gått litt vel for mye under radaren, et problem som må løses.

Takk til Langerød som hadde tallene fremme i bloody hell
Jepp, det er et godt poeng.

I noen av disse kampene har vi vært for naive (City), mens vi i noen andre har prøvd å være litt for "smarte" (som i går). Den siste høsten under Solskjær fikk vi problemer delvis fordi vi plutselig skulle gå fra å være kontrende underdogs til å ønske å styre kampene - så gikk det deretter når vi framsto som vidåpne på midten.

Og vi sliter fortsatt med å finne balansen her - er vi egentlig gode nok til å styre? Har vi spillertypene til å være ambisiøse i spillestilen? Hvor mye bør vi klusse med suksessformelen og -formasjonen (les: hvor ofte bør Bruno settes på kant og Weghorst som tier)? Det er vel i slike kamper vi ser at dette laget fortsatt ikke har funnet en identitet og en ramme de er trygge i og som de kan lene seg på når det blåser rundt ørene. Fortsatt er vi for avhengige av at nøkkelspillere har dagen, det kollektive fundamentet er ikke solid nok. I alle fall ikke så solid at vi kan rotere spillere rundt i fremmede posisjoner uten at det går ut over flyten i spillet.

Men oppi alt: Ingen kunne ha sagt det var urettferdig om vi hadde ledet til pause. Vi rir av åpningsstormen og er det beste laget de siste 25 minuttene av omgangen. Det som feller oss er clusterfucken av følgefeil som gir 0-2 etter to minutter av andre omgang og 0-3 to minutter etter det igjen. Vi skal også huske at i både 0-4 og 0-5 forrige sesong, så tok Liverpool foten solid av gassen etter å ha avgjort kampen tidlig. I går kjørte de bare på videre. Vi må også kunne være så ærlige å si at de var jævlig gode i går - helt på nivå med sine aller beste stunder. De har fått alle spillere (bortsett fra Diaz, vel) tilbake fra skade, og jeg frykter at dette er starten på et comeback fra dem a la 2021/22.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final
Post Reply