[FA - 8-delsfinale] Manchester United - West Ham United (01.03.)-2023)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

MANCHESTER UNITED - West Ham United

FA Cup - 8-delsfinale
Onsdag 1. mars, kl. 20.45
Old Trafford, Manchester


Innbyrdes
Manchester United: 72
Uavgjort: 32
West Ham United: 46

Skader United
Anthony Martial
Christian Eriksen og Donny van der Beek - ute i lang tid

It's Hammer Time!

Berre for å ta det med ein gong - dette blir ein relativt kort kamptråd. Akkurat no er eg mest opptatt av å feire Manchester Unied sitt første trofé sidan 2017 og for ei kjensle det er! Det Erik ten Hag har gjort med denne gjengen overgår alt av fantasidraumar før denne sesongen og alt framover er eigentleg ein bonus. Likevel kjennest det ut som om vi flyt på ei medgangsbølge som ikkje kan stoppast no og dét er det lenge sidan vi kan seie at vi hugsar kjensla av.

Kampane kjem no like hyppig som parkeringsbøtene til enkelte Tesla-kokkar i hovudstaden, og no er det West Ham United som står på menyen på Old Trafford. For dei Formel 1-interesserte i salen kan vel overskrifta gi eit hint om kven eg håpar kjøper Manchester United, men det var uansett litt "søtt" å sjå Avram Glazer late som om han interesserte seg for klubben han har vore med å vanskjøte i løpet av alle desse åra. Vi får håpe at klubben sin opptur ikkje fører til at Glazers ombestemmer seg for å selge. Om dette skjer, må vi berre be til høgare makter om å gi amerikanarane ei openberring om kva godt klubbeigarskap inneber.

West Ham har også opplevd ein viss turbulens på eigarsida den siste tida. Den dynamiske duoen Sullivan & Gold har blitt halvert, då David Sullivan mista sin gyldne halvdel like etter nyttår. På bana har David Moyes sine menn trøbla voldsomt etter den overmåte gode fjorårssesongen, men The Chosen One fekk litt pusterom med den sterke 4-0 sigeren mot Nottingham Forest i går. Hovudfokuset til The Hammers vil bli å overleve i Premier League, så det spørs kor sterkt lag den sindige skotten vél å stille med i FA-cupen, særleg med tanke på at klubben også skal delta i Conference League om ikkje så lenge.

Vi kan nok også rekne med at Erik ten Hag vil rotere på laget for å halde beina til spelarane nokonlunde friske. Vi kan vel ikkje håpe på ein reprise av 6-0 triumfen i FA-cupen i 2003 (den største United-sigeren eg har opplevd live på Old Trafford), men stemninga rundt klubben er litt som i Fergie sine velmaktsdagar. Endeleg har Sir Alex fått ein verdig etterfølgar og vi gler oss til fortsettelsen.

Gratulerer med dagen og nyt cupgullet!
post liked by: red, messilingard, RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Belfastboy, Can2, Buchan, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18974

Tror ikke det blir en haug rotasjoner, Sabitzer for Fred, muligens Sancho eller Garnacho inn, og et par mann i forsvar. Men er ikke sikker på det.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2, Buchan, Pwint
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Syntes det er en bra tråd jeg @Pancho P!
Jeg vil tro at Varane hviles, virker ikke som om at det er helt vært det å risikere han før Liverpool. Jeg vil også tro at Sabitzer og Sancho kommer inn i elleveren, muligens Malacia inn for Shaw. Men ellers så regner jeg med at det blir et sterkt lag mot West Ham.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2, Buchan, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Fin tråd, @Pancho P!

Tenker at dette er en kamp vi er nødt til å rotere litt i, både med tanke på den ganske umenneskelige belastningen den siste tiden (synes vi så ganske tunge ut i dag) og fordi FA-cupen tross alt er den minst betydningsfulle av turneringene vi fortsatt kjemper i (sorry, @Pink Final ;P )

La Maguire, Lindelöf, Malacia og Sabitzer spille. Gjerne også McTominay og Garnacho også.

Men bør jo begynne å kjenne ETH snart, så det skal ikke forundre meg om vi får et lag så å si identisk med dagens oppstilling. :hah:
post liked by: red, Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2, Buchan, Pwint
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Kan være at Ten Hag tenker litt annerledes nå som vi faktisk har vunnet ett av to mulige hjemlige cup-trofeer. (Håper litt det i hvert fall).
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2, Buchan, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Det her er sikkert noe som ikke kommer til å skje, men jeg ser gjerne at Marcus Rashford får noe hvile i denne kampen. Personlig så syntes jeg at han ser noe preget ut av det harde kampprogrammet, og selv om at effekten av hvile nok vil være minimal i forhold til hvor mye overskudd det vil skape så vil det være en positiv effekt gitt at det ikke forekommer mer belastning. Dersom man ser på hvem som produserer offensivt så kan det også være en grunn til å hvile Rashford for å fremtvinge bidrag fra andre. Jeg har aldri vært en fan av å ha en spiller som produserer betraktelig mer enn de andre. For øyeblikket så har Rashford 25 mål, nestemann på listen er Bruno med 7.

Det sagt, så tror jeg at Rashford spiller fra start mot West Ham.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pancho P, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18974

Jeg støtter det inntrykket, Rashford ser litt prega ut. Håper han "benkes"
post liked by: Buchan, Pwint
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Kort eller lang kamptråd, synes det blir strålende hver gang jeg @Pancho P :thumb_up:
post liked by: Can2, Buchan, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Ikke lett å gjette hva Ten Hag har i tankene. Flere trenger hvile snart, og dette er vel en kamp til å prøve nettopp på det.

Sæber'n inn for Fred/Case, Maguire inn for Varane og Garnacho for Rashford muligens.
Malacia bør starte synes jeg. Bruno trenger hvile han også, kanskje burde Sancho starte i tier rollen.

Eller kanskje jeg rett og slett ikke skal prøve å gjette noe her mtp min posisjon i tippekonken :D :D
post liked by: Buchan, Pancho P, Pwint
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Understøttes; glimrende kamptråd @Pancho P ! Flere som har bitt seg merke i den teslaen, ja! 😄

Håper på den ene siden vi går "all in", men det er jo også en viss risiko mtp. EL/PL. Spennende å se hvilke vuderinger Ten Hag gjør.
post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford, Pwint
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7529
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26875
Liker mottatt: 17382

Fin trådstart @Pancho P.
Og enig med @Can2 og Tesla referansen 😅.

Det ligacupgullet smakte - tar gjerne ett til, i selveste FA cupen.
Da må West Ham slås, et lag vi har slått ut 3x tidligere da vi vant FA cupen.

👍 @Ryder - ingenting å si sorry for.
Hodet sier at FA cupen er minst viktig sammen med EL av de tre gjenstående, hjertet sier at den er veldig viktig ❤️😊
post liked by: RedTrafford, Buchan, Pancho P, Pwint, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Hjertet mitt prioriterer også FA-cupen, @Pink Final. 😀 Men fordelen med EL er at det kan være en bakvei inn i CL dersom vi går hele veien, selv om topp 4 virker ganske trygt akkurat nå.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Pwint, Can2

Beta 2.0
Posts: 318
Joined: 03 Feb 2023, 11:35
Liker gitt: 105
Liker mottatt: 821

Når vi først har vunnet pokalen som har lavest prioritet og laget ser såpass bra ut som det gjør midt oppi et tett kampprogram tenker jeg egentlig at det bare er å gå for det over hele linja. EL er nok minst viktig for min del, men samtidig så er det en turnering vi burde være favoritt til å vinne hver gang vi er med i den.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pink Final, Pwint, Blodfink, Can2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12959
Liker mottatt: 8319

Føler City og Gunners er de største hindringene for FA/EL troféer, men begge kan slås. Når det gjelder ligaen så tror jeg det blir vanskelig, men om vi får enten FA eller EL trofé i tillegg til ligacup og topp fire, så har Erik tatt oss lengre på en sesong enn jeg hadde våget å tro på-
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12959
Liker mottatt: 8319

Haha... litt of topic, men i forbindelse med Pep sin kommentar om United på pressekonferansen, så kommer Simon Jordan i talksport med følgende kommentar: Undeniably, undoubtably, irrefutably, unequivocally, Man United are five times the club that Manchester city are in terms of scale and reach.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply