(EL) Manchester United - FC Barcelona

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Manchester United 2 VS 2 FC Barcelona

Europa League
Torsdag 23.02.23 kl. 21.00
Old Trafford

Innbyrdes:
Manchester United: 3
Uavgjort: 5
FC Barcelona: 6

Skader United: Antony (usikker), Antony Martial, Christian Eriksen, Donny van de Beek, Harry Maguire (usikker)

Utilgjengelige spillere Barcelona: Ousmane Dembélé, Pedri, Gavi (gule kort).


Når undertegnende tenker på Barcelona, La Masia og Tiki-Taka så er det en rød mann som kommer til tankende. En spiller med et touch, fotballhjerne og pasningsfot som enhver spansk maestro vil misunne. En spiller som har blitt hyllet av flere store stjerner, men som blir undervurdert av henholdsvis Chelsea- og Liverpoolsupportere. Som de fleste av gode spillere som har spilt på Drømmenes Teater med rød drakt og en djevel på brystet så jobber vedkommende som ekspert nå, noe han selvsagt ikke gjør i nærheten av like godt som han spilte ball. For de fleste her inne så bør det begynne med å komme i tankene, men for å hinte litt til så siterer jeg noen fotballhelter som ikke har vært i vår klubb:
Lionel Messi wrote:At La Masia, his name was mentioned a lot. He's a teacher.
Xavi wrote:[He was] a role model. For me – and I really mean this – he's the best central midfielder I've seen in the last 15, 20 years. I've spoken to Xabi Alonso about him.

"He's spectacular, he has it all: the last pass, goals, he's strong, he doesn't lose the ball, vision. If he'd been Spanish he might have been rated more highly. Players love him.
Pep Guardiola wrote:Out of everyone at Manchester United, I would pick out him – he is the best midfielder of his generation. I would have loved to have played alongside him.
Zinedine Zidane wrote:He’s almost untouchable in what he does. I never tire of watching him play. You rarely come across the complete footballer, but Scholes is as close to it as you can get.

"One of my regrets is that the opportunity to play alongside him never presented itself during my career.
Andrea Pirlo wrote:The truly great English midfield player of the generation. Didn’t just play the game, he thought about the game. You could see every pass, every decision, was based on his intelligence and understanding.
Mannen som blir hyllet er selvsagt Paul Scholes! Og den lille rødhårede magikeren leverte tilbake i 2008 et av de beste og viktigste målene jeg noen gang har sett. Magikeren plukker opp en feilpasning fra en Barcaspiller og skyter ballen utakbart i krysset fra 30-35 meter. Målet sendte oss til Moskva hvor vi slo Chelsea på straffer og sendte Roman Abramovich slukøret hjem uten å beholde Champions League troféet i Russland.



Men mye har skjedd siden den gang da, og når vi tar i mot Barcelona på Drømmenes Teater denne gang så er det ikke en semifinale i Champions League, men en Play-off til Europa League. Med andre ord så er egentlig hele kampen et antiklimaks i seg selv, men jeg vil tro at Erik ten Hags røde armé vil stille opp på torsdags kveld og synge laget frem!

Kampprogrammet om dagen er også slik at vi vil bli helt avhengig av all den støtten vi kan få. Selv med en uthvilt Varane og Casemiro så vil det blir en utfordring og komme seg videre Xavi sine menn, selv om at Barcelona mangler både Gavi og Pedri. Til gjengjeld så er det ventet at Sergio Busquets returnerer og da må våre menn være klare sentralt da den spanske veteranen er kjent for å bruke alle umoralske triks i boken. For vår del så begynner det faktisk å se greit ut med tanke på troppen. Casemiro er tilbake fra suspensjon, Martinez er tilbake, Sabitzer er tilbake og Scott McTominay er tilbake. En annen spiller som kan bli tilgjengelig her er Antony, og da har vi plutselig alternativer på benken. For å ikke snakke om at vi har Europas giftigste angrepsvåpen i Marcus Rashford!

Uansett, skal United videre i Europa så må laget fra nordøst Spania slås torsdags kveld!
post liked by: Blodfink, Buchan, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Can2, Pancho P, Ryder, Cola2, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Enig i Scholes-hyllesten, for en spellær!! Enig i Busquets-slakten au, han misliker jeg, han har virkelig et dra-til-tryne :bump: Ingenting godt i den "mannen" tror jeg. Setter ham i anførselstegn fordi menn ikke skal rulle rundt å skrike på dommeren hvert femte sek....I kvinnefotballen er det vel heller et sjeldent syn å se slikt teater, selv om det sikkert skjer der også.

Holder oss som små favoritter, men det skal så absolutt spilles først.
post liked by: messilingard, Belfastboy, Pink Final, Can2, Pancho P, Cola2, Pwint, Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Super trådstart @messilingard.
Støtter alt du både skriver og dem du siterer.
Paul Scholes var et unikum.

Vi har noen gode spillere nå også, og individuelt er vi bedre enn Barca imo.
Om vi klarer å levere som et lag, slik vi gjorde i 2 omgang mot Leicester - da slår vi ut katalanerne av Europa ligaen.

Fansen kan så absolutt være tungen på vektskålen.
Og for oss United fans (på 50+ og oppover) vil stemninga mot Barca i CvC qf 1984 alltid være eksemplet på hva fansen betyr for laget.
Da vi hentet inn 0-2 fra Camp Nou og slo dem 3-0 på Old Trafford.

post liked by: messilingard, Can2, Pancho P, Blodfink, Belfastboy, Cola2, Pwint, Buchan, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jeg vil påstå at de neste 4 dagene potensielt kan bli blant de morsomste som united-fan på veldig lang tid. Det er kanskje "bare" EL, men å slå ut Barca i Europa ville vært stort. Å ende trofétørken på søndag i tillegg ville vært enormt. Jeg tar ingenting for gitt. Plutselig sitter vi her på søndag å har tapt begge to, men jeg tillater meg å ha troen. Dette er ikke det samme united-laget vi har hatt for vane å se post-SAF. Kjør!
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Cola2, RedTrafford, Pwint, Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Super førstepost, @messilingard. For Barcelona vil kanskje den største kampen framover føregå utanfor bana..


https://www.theguardian.com/football/20 ... ts-scandal
post liked by: Pwint, Buchan, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Gleder meg til kampen :D Fansen har mobilisert og håper det blir en av de kveldene hvor Old Trafford rister i 90 min.
post liked by: RedTrafford, red, Pink Final, Pancho P, andRED, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



Ganske som forventet.

Spørsmålstegnene var vel:
Dalot vs AWB
Fred vs Savitzer
Og hvorvidt Ten Hag kunne finne på å stille med tre midtbanespillere + Bruno på kant.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Pancho P wrote: 23 Feb 2023, 13:28 Super førstepost, @messilingard. For Barcelona vil kanskje den største kampen framover føregå utanfor bana..


https://www.theguardian.com/football/20 ... ts-scandal
Møkkaklubb, måtte de ble sendt hjem i skam etterpå
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

@Blodfink Det viser vel at supportareigde/styrte klubbar ikkje alltid er den ideelle modellen... Eg hadde faktisk sansen for Barcelona tidlegare, men no er det berre tant, fjas og uhumskheiter på Camp Nou.
post liked by: Pink Final, Blodfink, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Ja, det er korrupte sjeler både blant business-eiere og fans, men det er vel en topptung "elite" som styrer det meste nede i Catalonia au ser det ut til.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Sant det, @Blodfink. Veit ikkje kor mykje innflytelse fansen eigentleg har. Dei kan avgi stemme i presidentvalget, men dersom valget står mellom pest og kolera, er det ikkje mykje til medbestemmelse.

Edit: Elles trur eg vi feier golvet med dei i kveld 😁
post liked by: andRED, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10524

Laget ble som forventet ja. Med Dalot eller Sabitzer hadde nok ikke forandret kampbildet noe særlig uansett.

Håper på massivt Old Trafford trøkk som skremmer shiten ut av Barca gjengen.

Har stor tro på vi tar oss videre.
Spiller vi som andre omgangen på Spotify løkka blir det bra :thumb_up:
post liked by: Pancho P, andRED
User avatar

andRED
Posts: 322
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 906

Kruttsterk ellever! Lykke til alle sammen, dette tror jeg blir gøy!
post liked by: Pancho P
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Hjelpes for en sjanse til Bruno! Der skulle vi hatt Rashford istedenfor
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

andRED
Posts: 322
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 906

DET hadde vært en grei start!

Så er dommerne i gang for kvelden allerede også. Forferdelig avgjørelse, klink frispark!
Last edited by andRED on 23 Feb 2023, 21:06, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink
Post Reply