[EL] FC Barcelona - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 430

Sesongens mest underholdende kamp..?
Mektig imponert over innsatsen som legges ned i dag fra begge lag. 👏👏👏
Skjønner dog ikke hvordan dette Barcelona-laget kan lede ligaen med 8 poeng og kun har sluppet inn 7 mål på 21 kamper, men det er nå meg..

Casemiro med en nyvinning når det gjelder å spille seg ut bakfra, med skudd i egen stolpe, bak ryggen til DDG og bort til Malacia (?).. Sylfrekt, men trenger ikke gjøre det flere ganger 😅

Rashford er et beist, enkelt og greit. Likestiller han faktisk med Mbappé i formen han er i nå..

Håper bare ikke returoppgjøret blir et antiklimaks 🤞
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Buchan, Pink Final, Can2

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Vil også si at dette var en enormt underholdene fotballkamp. Sjeldent jeg har kost meg sånn med en Unitedkamp i europa de siste årene.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Hvis martial kan cashe inn sin månedlige 30-minutter i returkampen tror jeg spanjolene skal få kjørt seg.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, red, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Tar ikke avansement for gitt her...Til det gjør United blundere litt for ofte. Vi roter det til stadig vekk i diverse kamper. Men sjansen er der.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ingenting er avgjort nei, men jeg tror stemningen på OT kommer til å bli enorm.
Skulle gjerne vært der.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Klarer fortsatt ikke helt å skjønne meg på denne kampen. Registrerer at veldig mange hyller den som en slags klassiker og en strålende prestasjon. Jeg er litt ambivalent.

Det som ER strålende - og et bevis på utviklingen vår - er at vi kommer til Camp Nou og er minst like gode som Barca, skaper flere og større sjanser enn dem og strengt tatt burde vunnet. Det hadde ikke skjedd for et år siden, selv om de også har blitt bedre siden da. Framgangen vår er enda større enn deres. Dette gjør vi uten Martinez og Eriksen (og Sabitzer og Antony), og uten en naturlig spiss som hører hjemme på dette nivået.

Samtidig synes jeg vi gjør veldig mye rart og gjør sjeldent mange feil, spesielt forsvarsspillet var merkelig nervøst til tider. Tror børskarakterene mine på united.no er hakket lavere enn hos de fleste. Det samme gjelder Barca. Så det er vel betimelig å spørre: hvor gode er egentlig Barcelona? De manglet Busquets, noe som selvsagt gjør at de mister litt kontroll over midtbanen, men likevel var de overraskende slurvete og enkle å spille seg gjennom. De har kun sluppet inn 7 mål i ligaen, men på de tre hjemmekampene i Europa mot oss, Bayern og Inter har de sluppet inn til sammen 8. Gode motstandere, for all del, men kanskje også et tegn på at nivået i La Liga ikke er all verden om dagen?

Men uansett hvordan vi vurderer prestasjonen, var det en positiv overraskelse for min del å se at vi er på like fot med dem og vel så det. Synes det var tydelig at de mistrives veldig når vi skrudde opp tempoet. Om vi klarer å holde intensitet og tempo i spillet, og i tillegg luker bort de verste feilene, er vi favoritter i returkampen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Tja litt skuffet over begge målene vi slipper inn. Syntes de er billige, men på den andre siden har Barca store sjanser.
Veldig rart at dette Barca laget leder ligaen så klart.
Tyder på at nivået i Spania har falt, samtidig har vel engelske lag enda mer penger å hente spillere for.

Bør kunne ta dette laget hjemme.
Surt at Casemiro mister ballen der.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Veldig underholdende kamp! Og hjemmefansen imponerte på tribunen. Ble overrasket over hvor mange som sang.

Trasige baklengsmål. Spesielt førstemålet på corner var vond. Ellers en dårlig feilpasning fra Casemiro som førte til et farlig brudd og til slutt havnet ballen hos Raphinha, som hadde en nokså god dag på jobben mot Malacia.

Men tipper Barcelona er skuffet over målene de slapp inn også. 😁

Vi kunne lett ha vunnet i går, men uavgjort var et fair resultat. Barcelona trykket oss godt tilbake de siste 20 minuttene. Det blir bra og få Martinez tilbake i midtforsvaret til returoppgjøret.. og det skader ikke at Barcelona må klare seg uten Gavi, Pedri og Dembelé.
post liked by: Can2, Belfastboy, messilingard, red, Pink Final, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Lingard wrote: 17 Feb 2023, 10:17 Og hjemmefansen imponerte på tribunen. Ble overrasket over hvor mange som sang.
Stemningen nådde gjennom på tv også (Skjønte det slik at du var på Camp Nou).
De hadde høyt volum, og har en god plassering bak målet der.
Ikke høyt oppe under et tak som skråner framover.
Litt enkle sanger dog, vi har et klart mer avansert repertoar.

Kan ikke noe for det, men store flagg som de (også) har bidrar til et visuelt stemnings inntrykk.
Skjønner ikke hvorfor ikke vi har noe sånt.

Tror volumet blir høyt fra våre på Old Trafford i returmatchen.
Old Trafford på sitt beste er imponerende.
Men vi mangler en optimal plassering for de syngende, samt et mer komplett visuelt inntrykk.
post liked by: RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply