(PL) Leeds United - Manchester United (12-02-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Lingard wrote: 12 Feb 2023, 16:54 Ekstremt deilig seier!
Neste kamp er jeg å finne på tribunen. 😁
Ønsker deg en god tur, og håper du opplever en hel haug av United scoringer :D

Du får vinke til oss i sofaen da :D
post liked by: Belfastboy, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Den første touchen til Garnacho før målet er så bra. Ser ut som han er litt bak, men så vipps så har han to meter på backen. Elsker at han er så direkte og modig.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Belfastboy, Blodfink, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Tenk om vi hadde klart å holde unna for Arsenal, ikke sluppet inn det sene mot Palace og vi burde ha vunnet hjemme mot Leeds.
Da hadde vi vært 2 poeng foran med to kamper mer spilt. 51 mot 49 poeng. Det er minimale tilfeldigheter.
post liked by: Belfastboy, Torquemada, Yasin, Blodfink, Buchan, Pink Final

Yasin
Posts: 2
Joined: 12 Feb 2023, 18:01
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 4

Kjenner på en skikkelig frustrasjon når jeg ser vår kaptein være så dårlig. en ting er å være dårlig men en annen ting er å undervurdere presset til deres spisser. flere anledninger der han bare daffer etter ballen som om han hadde hele dagen på å slå pasningen til keeper eller shaw. prøver å forstå hva Erik ser for seg når han er på banen. noen som kan ha noen tanker rundt det?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

messilingard wrote: 12 Feb 2023, 17:02
Lingard wrote: 12 Feb 2023, 16:54 Ekstremt deilig seier!
Neste kamp er jeg å finne på tribunen. 😁
God tur! Vanskelig å ikke misunne deg litt her, både for fotballens og varmens skyld!
Takk! Blir godt med en langhelg med mye sol og 17-18 grader. 8-)
RedTrafford wrote: 12 Feb 2023, 17:10 Ønsker deg en god tur, og håper du opplever en hel haug av United scoringer

Du får vinke til oss i sofaen da :D
Takk! Jajaja, får jeg et kamera rettet mot meg så skal jeg vinke så mye jeg kan. :D
Yasin wrote: 12 Feb 2023, 18:07 Kjenner på en skikkelig frustrasjon når jeg ser vår kaptein være så dårlig. en ting er å være dårlig men en annen ting er å undervurdere presset til deres spisser. flere anledninger der han bare daffer etter ballen som om han hadde hele dagen på å slå pasningen til keeper eller shaw. prøver å forstå hva Erik ser for seg når han er på banen. noen som kan ha noen tanker rundt det?
I dag fikk vel Maguire sjansen fordi Varane trengte hvile og fordi Shaw trengte en høyrebent makker, fordi han skal spille midtstopper på torsdag, men da sammen med Varane.

Men at Maguire fikk sjansen fra start holdt på å straffe seg - ved flere anledninger. Han fortsatte å spille akkurat sånn han har gjort de gangene han har fått sjansen og det er dessverre langt ifra godt nok. Det er liksom så mye som er dårlig. Flere av langpasningene satt ikke og endte med farlige brudd imot, men det verste var kanskje balltapet rett før pause (?), når han skulle sentre tilbake til de Gea og tok seg all verdens tid. Helt ubegripelig at en sånn enkel feil skjer på dette nivået og det er ikke første gang det skjer med nettopp kapteinen vår. Forskjellen på Martinez og Maguire med ball er enorm.

Det gjør meg lite om Lindelöf får sjansen fra start neste gang Varane trenger hvile, for Maguire klarer jeg dessverre ikke bli ordentlig klok på.

Rotete kamp totalt sett og en kamp jeg fryktet vi skulle tape i lang, lang tid. Men når Martinez ble byttet inn så endret det meste seg. Vi fikk inn en spielfu¨¨hrer bak og klarte å spille oss ut bakfra uten problemer. Han fikk hele laget til å se bedre ut.

Rashford er i kjempeform og reddet oss igjen. Det er alltid godt å vinne, men seieren i dag smakte ekstra godt. Kanskje mest fordi flere av Leeds-spillerne er ufyselige, med Ayling i spissen. Tror jeg hadde pådratt meg rødt kort om jeg hadde vært ute på banen i dag.

Sancho mye involvert før pause, men fikk det ikke helt til å stemme. Det var ikke lett for de offensive spillerne i dag mot fysiske sterke Leeds-spillere og dommeren gjorde ikke jobben enklere. Men det positive er at Sancho prøver litt. Før jul syntes jeg han slo støttepasning så fort han fikk sjansen, mens nå prøver han i alle fall å utfordre litt.

ten hag Skal ha kudos for endringene etter pause.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Blodfink, Buchan, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

@Yasin

Ser du er ny her, velkommen.
Hvis du går inn på Harry Maguire tråden her, er jeg ganske sikker på at du finner minst par stk som deler dine tanker rundt vår kaptein.
post liked by: messilingard, Blodfink, Yasin
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

For en deilig seier, når vi spiller tre kamper i uken, så er det naturlig at det ikke sprudler hele tiden. I tillegg skader og karantene på viktige spillere.
Leeds kan bare rykke ned for min del. Det er noe med både spillere og fans som jeg absolutt ikke har sans for.
Last edited by Buchan on 12 Feb 2023, 21:31, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, messilingard, Pancho P, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Så ikke kampen, er både glad og ikke glad for det etter kommentarene her inne :hah: . 3 poeng var viktig.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Garnacho/Rashford :strong:
post liked by: Buchan, RedTrafford, Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Vi hadde gjester her, fikk ikke fulgt spesielt mye med på matchen.
Deilig at vi vant.
Ser faktisk ikke bort fra ligagull til oss jeg.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Yasin
Posts: 2
Joined: 12 Feb 2023, 18:01
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 4

RedTrafford wrote: 12 Feb 2023, 18:45 @Yasin

Ser du er ny her, velkommen.
Hvis du går inn på Harry Maguire tråden her, er jeg ganske sikker på at du finner minst par stk som deler dine tanker rundt vår kaptein.
tusen takk! :)
første gangen min, beklager bryet!
post liked by: Blodfink, Pancho P, RedTrafford, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Yasin

Velkommen!
Ingenting å beklage for det!

Angående Maguire så er det nok slik at de aller fleste har gitt han ganske opp. Det har nok gått såpass langt at selv moderate supportere ikke lenger ønsker han som førstevalg på stopperplass. Jeg tror også at en rimelig stor andel av supporterne helst ser at han drar til sommeren også. Det blir veldig mange svake prestasjoner etterhvert, og det reflekteres jo i mangelen på spilletid.

Når det gjelder dagens kamp så har jeg full forståelse for at Varane ble spart. En ting er at vi har en ny kamp på torsdag, men det er viktigere å holde Varane frisk utover sesongen. At det innebærer at han må hviles engang i blant er nok noe vi bare må akseptere. Så kan man stille spørsmålet om Maguire burde ha spilt over Lindelöf. Sett i etterkant så hadde jeg nok heller valgt Lindelöf i dag gitt at det skal være et høyreben i den posisjonen og at Varane skulle hviles.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Yasin wrote: 12 Feb 2023, 22:56
RedTrafford wrote: 12 Feb 2023, 18:45 @Yasin

Ser du er ny her, velkommen.
Hvis du går inn på Harry Maguire tråden her, er jeg ganske sikker på at du finner minst par stk som deler dine tanker rundt vår kaptein.
tusen takk! :)
første gangen min, beklager bryet!
@messilingard svarte vel greit på det.

Det jeg mente ellers du er ny her, hvis du finner tråden "spillere/Harry Maguire" vil du finne hvilke synspunkter de forskjellige brukerene her har om han.

Som sagt, ingenting å beklage.
:thumb_up:
post liked by: messilingard, Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Så kampen med en nevø som jeg tør å ta en del av æren for at er blitt United-Supporter. Framsnakka dem 'litt' fra han var guttunge. 😅

Et stykke fra betryggende i alle faser, men doktoren på plass 2-0 seier og seier på en, kanskje, litt dårlig dag, tar jeg med meg. 👌
post liked by: Pink Final, Pancho P, RedTrafford, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Sitter å hører på United We Stand podkasten fra Leeds, der kommer journalisten fra The Athletic nesten i slåsskamp med en gjeng Leedssupportere. Sitat: «There is a guy here who tries to fight me, he looks like a gnom.», «hey mate, how tall are you? 4feet? F of!»

Ikke sikkert at dette er 100% riktig sitert, men det var forferdelig morsomt!
post liked by: Can2, Pancho P, Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply