(PL) Manchester United - Leeds United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Faen altså, 2 poeng rett i dass.
Casemiro i stedet for Fred hadde vi vunnet 5-0 over møkkalaget. :angry:
post liked by: Pink Final, Blodfink, Torquemada, Can2, Måns, Buchan
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pwint wrote: 08 Feb 2023, 23:00 Brannfakkel: Sancho fra start så hadde vi vunnet denne :p
Tja, Garnacho hadde ingen fantastisk kamp det skal sies. Men vi taper kampen på at vi ikke er påskrudd de 5 første minuttene i begge omganger. Jeg tror heller ikke at Sancho har grunnlaget til 90 min helt enda.

Kort oppsummert så var det her to tapte poeng.
post liked by: Blodfink, Pink Final, red, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Orker ikke skrive annet enn at Sancho var jævlig god da han kom inn. Herlig å se.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, red, Elkey, Buchan, Pwint, Jon Andreas
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor Weghorst får starte kampene. Hvis Sancho hadde startet og Rashford hadde fått spille på rett plass fra start, så hadde vi vunnet denne kampen. Weghorst er så treig i bevegelsene at han ikke rekker ball som spilles rett mot han. Ikke vinner han hodedueller heller.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint

FigoFernandes
Posts: 140
Joined: 13 Aug 2022, 19:08
Liker gitt: 91
Liker mottatt: 351

Jan Erik wrote: 08 Feb 2023, 22:58
Pink Final wrote: 08 Feb 2023, 22:56 Ebber det ut med 2-2?
Vi kommer til sjanser, men ikke store nok.
Avgjør Fred mot alle odds?

73,456 tilskuere.
Ser ikke sånn ut. Vi er litt for lite kliniske i avslutningene. Det viser jo også antall scorede mål generelt.
Scorer alt for lite mål generelt ja. En midtspiss som nesten er vaksinert og en som alltid er skadet og egentlig bedre på venstresiden enn i midten. Dette er ikke en spesielt god kamp. Viser helt klart hvor avhengig man er av enkeltspillere også. Nok en gang hadde man sjansen til å henge med i toppen, men det blir "bare" en kamp om 3./4.plass (noe jeg hadde vært fornøyd med før sesongen). Irriterende når man poengmessig er såpass nære City og muligens Arsenal også hvis man skal dømme etter Everton-kampen. Begge lag er stort sett bedre enn United på alt, men City sliter litt for tiden og Arsenal er ikke utenomjordiske de heller. MÅ ha tre poeng borte mot Leeds. Tror man må sette sin lit til Rashford i midten fremover. Kan i hvert fall ikke brukes på høyre.
post liked by: Pancho P, Buchan, Jan Erik, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Når dommeren blåser i gang kampen, da er det fotball som gjelder. Legge alt annet til side.
Det som felte oss i dag.

Kommer til å være sur helt til Søndag når vi banker Bunnleeds.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Skuffende resultat, ETH sa vel at Sancho hadde vært syk, så han var ikke klar til å starte. Men han var vel en av de friskeste på banen når han kom inn.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2184
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 6597
Liker mottatt: 6960

FigoFernandes wrote: 08 Feb 2023, 23:08
Jan Erik wrote: 08 Feb 2023, 22:58

Ser ikke sånn ut. Vi er litt for lite kliniske i avslutningene. Det viser jo også antall scorede mål generelt.
Scorer alt for lite mål generelt ja. En midtspiss som nesten er vaksinert og en som alltid er skadet og egentlig bedre på venstresiden enn i midten. Dette er ikke en spesielt god kamp. Viser helt klart hvor avhengig man er av enkeltspillere også. Nok en gang hadde man sjansen til å henge med i toppen, men det blir "bare" en kamp om 3./4.plass (noe jeg hadde vært fornøyd med før sesongen). Irriterende når man poengmessig er såpass nære City og muligens Arsenal også hvis man skal dømme etter Everton-kampen. Begge lag er stort sett bedre enn United på alt, men City sliter litt for tiden og Arsenal er ikke utenomjordiske de heller. MÅ ha tre poeng borte mot Leeds. Tror man må sette sin lit til Rashford i midten fremover. Kan i hvert fall ikke brukes på høyre.
Enig med veldig mye her. Nøkkelspillere som Rashford og Fernandes må brukes der de er mest effektive, så får vi bruke andre og tredje valg i andre posisjoner. Leeds MÅ slås, Leicester MÅ slås og så får vi se om det holder til f eks en tredjeplass til slutt. Vil være ok det, selv om man helst skal unngå disse resultatene...men, det var mye fokus på Uniteds rekke med seire hjemme og Leeds svake form, da går det ofte sånn når man tar med sparkede managere og skader, sykdom og suspensjoner.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pancho P, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vi bør nok regne med flere slike resultater med tanke på antall utilgjengelige spillere. Martial er knapt tilgjengelig, McTominay har funnet det verste tenkelige tidspunktet å plukke opp en skade på, sykdom i troppen, langtidsskader på Eriksen og van de Beek samt at Casemiro blir regelrett trakassert av dommerstanden. Vi har ikke troppen til å kjempe på alle fronter, spesielt ikke sentralt i banen. For min del så blir jeg ikke noe sur dersom vi ryker mot Barcelona, rett og slett fordi det vil gi oss et betraktelig lettere kampprogram utover våren.

Syntes forøvrig at Pellestri gjorde en grei figur når han kom inn, spesielt på reduseringen. Garnacho var en våre svakeste i dag, men jeg tenker samtidig at vi må være tålmodige med han og forvente at det blir ustabile prestasjoner her og der. WW er en jeg også tenker at spiller vel mye, der mangler det en hel del.
post liked by: Pancho P, red, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Henger meg på at Sancho var ett lyspunkt. Håper det begynner å klaffe for han.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pink Final, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Surt, men vi visste at det ville komme nedturar før eller seinare. Laget med og utan Casemiro er som natt og dag, men denne kampen hadde vi vunne om vi hadde vore vakne då omgangane starta. Vi tar dei til helga.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Buchan, Pink Final, Jon Andreas, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Mye snakk om Casemiro nå, tror nok Fred også savnet Casemiro ved sin side.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Det har vært litt magert utbytte av de to kampene som ble utsatt i September.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

FigoFernandes wrote: 08 Feb 2023, 23:08
Jan Erik wrote: 08 Feb 2023, 22:58

Ser ikke sånn ut. Vi er litt for lite kliniske i avslutningene. Det viser jo også antall scorede mål generelt.
Scorer alt for lite mål generelt ja. En midtspiss som nesten er vaksinert og en som alltid er skadet og egentlig bedre på venstresiden enn i midten. Dette er ikke en spesielt god kamp. Viser helt klart hvor avhengig man er av enkeltspillere også.
Vi scorer for lite, men det henger sammen med at vi skaper for lite - generelt. Sjelden vi virkelig sløser med sjansene.
At vi i praksis har vært uten en 9-er som kan skape ting på egen hånd hele sesongen, er et stort problem. Ronaldo måtte la andre gjøre jobben, Weghorst skaper heller ikke noe for seg selv (knapt nok for andre) mens Martial aldri spiller.

Nesten så jeg heller mot å la Rashford være førstevalg som spiss i en periode framover. Nå kan vi jo både bruke Sancho og Garnacho på venstre.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Litt enig med Langerød i "Leeds- Bloody Hell". Casemiro mister ballen en del som skaper farligheter i mot, Fred blir slaktet for det samme. Men jeg ga Fred det glatte lag i går sjøl jeg. Garnacho-kritikken forstår jeg meg ikke helt på, synes han bidro med mye av farlighetene i går. Der sa E B Holth noe fornuftig. Og poenget til Langerød med feil valg i å spille seg ut før 0-1 er jeg veldig enig i.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Spiss problemet til MU er det store ? nu, Weghorst er ikke noe spiss han vinner ikke en hodeduell det går ikke å sentre til han for ballen ruller fra han pga at han er så treg, han er rett og slett ikke på nivå for å spille på MU, har sikkert vært mye bedre å brukt Harry M eller Elenga som spiss eller hvem som helst for Weghorst, der har nok ikke ten Hag gjort en god nok jobb. Skulle skrive rett fær kampen i går at jeg hadde en uggen magefølelse for at det ikke blir å gå så bra under kampen, før jeg nådde å legge det ut så fikk Leeds mål, blei så sur at jeg logget meg ut direkte, men men sånn er d å være MU fans særlig når man har blitt bortskjemt en god stund nu med flotte resultater.
post liked by: Blodfink
Post Reply