(PL) Manchester United - Leeds United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209

Manchester United vs Leeds United
Premier League
Onsdag 08.02.23 kl 21.00
Old Trafford
Dommer:
Simon Hooper

Innbyrdes oppgjør

Manchester United vunnet 49
Leeds United vunnet 26
Uavgjort 36

Liga 40-33-23
FA cup 4-3-3
Liga cup 5-0-0

Siste fem

2022 Leeds - United 2-4 PL
2021 United - Leeds 5-1 PL
2021 Leeds - United 0-0 PL
2020 United - Leeds 6-2 PL
2011 Leeds - United 0-3 LC


Skader United
Donny van de Beek
Christian Eriksen
Scott McTominay
Antony Martial (Usikker)

Suspensjoner United
Casemiro (feilaktig i dømt riktignok)
Image
Hvordan vil United fungere uten Casemiro og Eriksen?
Denne kampen handler først og fremst om en ting, nemlig midtbanen. Spørsmålet blir tydelig om hvordan vår midtbane vil fungere uten våre to beste spillere. Christian Eriksen ble kvestet av Andy Carroll og Casemiro fikk rødt kort for å klemme litt på Hughes. United må uansett klare seg uten våre to beste spillere på midten. Erik ten Hags alternativer er uansett tydelige, Sabitzer og Fred (Freditzer?) må holde unna Leeds. Fred var forøvrig god mot Palace, så jeg blir ikke overrasket dersom han faller i prestasjon på onsdags kveld. Videre så har ikke Sabitzer all verden med tid med gruppa, men det lille han viste mot Palace gir meg tro på at han skal kunne fungere som vikar sentralt. Sett i ettertid så kan vi vel sikkert alle tenke over hvor ille det hadde stått til dersom Sabitzer ikke ble hentet 31.01.

Av andre skader så er Martial usikker. Van de Beek og Eriksen er ute i lang tid og McTominay er samtidig ute i noen uker. Det er med andre ord spesielt få alternativer sentralt på banen. Jeg tror uansett at Ten Hag vil rotere minst mulig fremover, selv om at noen rotasjoner blir fremtvunget av skader/suspensjoner. Man kan nok fortsatt regne med at Mainoo og kanskje Iqbal vil befinne seg på benken.

For Leeds sin del så kjemper de på nederste del av tabellen. Jesse Marsch sine menn åpnet forrykende i August, men har siden den gang plukket lite poeng. En årsak til dette kan selvsagt være at Raphinha og Kalvin Phillips ikke lenger befinner seg i Yorkshire.

Vi møter forøvrig Leeds to ganger på 4 dager så her gjelder det å få en god start hjemme før returoppgjøret spilles på Elland Road førstkommende søndag.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Ryder, Pink Final, RedTrafford, Can2, Belfastboy, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Midtbanen blir spennende ja, men er ikke ekstremt bekymra - selv om jeg kanskje hadde vært det om vi skulle møtt et virkelig topplag. Vi har vunnet fotballkamper uten Casemiro før. Leeds mangler i alle fall Rodrigo i dag - kanskje også mot oss - og dermed kan de stå uten sin viktigste angriper.

Med Fred og Sabitzer har vi både energi, løpskraft og duellstyrke, noe som alltid er viktig mot Leeds. Vi mister en del med tanke på kontroll og kreativitet, og det er selvsagt et usikkerhetsmoment hvor naturlig Sabitzer klarer å passe inn taktisk (plassering, arbeidsfordeling osv). På sikt er jeg overbevist om at Freditzer > McFred, så spørs det hvor fort de klarer å finne kjemien. Så har vi selvsagt Iqbal og Mainoo i bakhånd, men tror ikke Leeds er riktig motstander for dem å få ilddåpen mot...
post liked by: Pancho P, messilingard, Pink Final, Belfastboy, Blodfink, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7514
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26823
Liker mottatt: 17317

Glimrende levert kamptråd @messilingard.
Ja midtbanen vår tynnes ut med både Casemiro og Eriksen utilgjengelige.
Bra vi fikk inn Marcel Sabitzer.
Kunne vært moro om dommer for en gangs skyld er nøytral når vi spiller.
Ikke minst siden dette er et rivaloppgjør, hvor det kan tenne til.

Vi har et bra tak på våre rivaler i wars of roses 🌹.
5-1 og 6-2 i de siste to hjemme, og i den 6-2 seieren kunne vi vunnet 14-2!
Vi kledde fjæra fullstendig av påfuglene 🦚
Elektrisk stemning var det i begge matchene også, helt enormt volum på fansen.
Her har jeg forventninger 🔴⚪️⚫️ > ⚪️⚪️⚪️
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pancho P, Can2, Belfastboy, Blodfink, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209



Assistent i Leeds er vel Chris Armas, eller bedre kjent som Ted Lasso på Old Trafford?
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18837

Ja, Armas sto ikke blant de i teamet som følger Marsch ut porten faktisk
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4627
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2545
Liker mottatt: 10411

Ser at Armas skal lede Leeds mot United. Han har nok greit med motivasjon, ble vel behandlet ganske dårlig av enkelte United-spillere…
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pwint
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2259
Liker mottatt: 4106

https://www.manutd.com/en/news/detail/e ... ruary-2023
EARLY TEAM NEWS FOR LEEDS CLASH

[...]

The rearranged game is set to be the first one missed by Casemiro if his three-match suspension for the red card on Saturday is confirmed.
Kan høres ut som om de har vurdert å anke ?
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2581

Forsto på pressekonferansen at Erik ten Hag hadde vurdert det, men droppet anke pga. liten sjanse til gjennomslag.
Kong Eric Cantona
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2581

Antony er visst også ute til denne kampen, ifølge Ten Hag.

Kan bli Garancho fra start da, kanskje.
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford, Pwint
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4381
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2767
Liker mottatt: 9209

Antony er ute som følge av situasjonen mot Palace. Så United mister både Casemiro og Antony som følge av Marriners inkompetanse? Vi får en mann feilaktig utvist og en skade. Jordan Ayew derimot slipper unna med å slå til Fred. Ikke har forbundet tatt ut tiltale mot han heller. Er det rart at man ikke har tillit til dommerstand og styreorgan i fotballen lenger? Etter min mening nei.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

andRED
Posts: 325
Joined: 09 Oct 2022, 20:13
Liker gitt: 203
Liker mottatt: 914

@messilingard
Nei, det er ikke rart i det hele tatt. I løpet av to kamper har vi fått to skader fra stygge taklinger uten noen form for straff, og et rødt kort mot for det som i min mening er noe som ikke er stygt i det hele tatt. Legg på den overgangsmuligheten med Rashford på blank der Sabitzer blir dømt helt hårreisende feil mot, så kunne vi også tapt poeng der. Men Marriner er vel tilbake i manesjen neste runde regner jeg med.

MODEDIT: Fjernet sitering fra innlegget rett over.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16935
Liker mottatt: 10878

Det var visst 56 år siden vi møtte samme lag i to strake seriekamper.
Sist mot Ulvene i 67.
Da vant vi begge kampene.

Ser ingen grunn til at denne generasjonen skal gjøre det dårligere nå mot Leeds. :D
post liked by: Can2, Pancho P, red, Pink Final, Pwint
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2581

Viaplay er virkelig ute å sykler. De kaller kampen " vinn eller forsvinn". Det er ikke det i PL, og ihvertfall ikke i februar! 🙄

https://fb.watch/izq0Z6m701/
post liked by: Pancho P, Pwint, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2803
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12924
Liker mottatt: 8299

Can2 wrote: 07 Feb 2023, 14:21 Kan bli Garancho fra start da, kanskje.
Jeg tror du har rett, men jeg valgte Sancho. Ikke fordi jeg mener han har så mye høyere potensiale enn Garnacho, men fordi jeg ønsker ham tilbake rent personlig. Jeg liker Sancho som spiller og mener at om han er i toppform så er han vår beste opsjon på høyrekant med Rashford på venstre.
post liked by: Pancho P, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16935
Liker mottatt: 10878

Can2 wrote: 08 Feb 2023, 15:23 Viaplay er virkelig ute å sykler. De kaller kampen " vinn eller forsvinn". Det er ikke det i PL, og ihvertfall ikke i februar! 🙄
Du har kanskje misforstått @Can2

Viaplay mente sikkert sin egen kamp for videre eksistens :D :D
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pwint, Can2
Post Reply