(Pl) Manchester United - Crystal Palace (04-02-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Ja, det så langt verre ut på bildene fra kampen. Kanskje det er mulig å anke denne?
post liked by: Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Desto mer jeg ser på situasjonen til Casemiro desto mer er jeg sikker på at det var et ekstremt strengt rødt kort. Det er ingen overlegg, og det ser heller ikke ut til at han strammer grepet rundt strupen på Hughes. VAR velger bevist å fryse bilde slik at Casemiro ser skyldig ut og velger bevist å ignorere Ayew slag på Fred.

For å si det slik, hadde dette vært i et øst-europeisk eller afrikansk lag så hadde den første tanken vært kampfiksing, så skremmende skjevhet var det i dømmingen i den situasjonen. Jeg er videre spent på om FA tar ut tiltale på Ayew, noe det bør de absolutt gjøre, men jeg har mine tvil.

Ellers så er det greit å nevne at Marriner bevist unnlot å dømme straffe i første omgang, samt avbrøt en kontring i sluttminuttene uten at Sabitzer gjorde noe som helst galt. Gårsdagens dømming bør resultere i at Marriner får noen konsekvenser i form av suspensjon.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Pwint
I en ideell verden så kunne United kanskje ha fått igjennom en anke, spesielt basert på alt annet som de lar slippe unna. Men vi vet alle at FA aldri i verden kommer til å kritisere en dommer, så en anke er i utgangspunktet håpløst. Det eneste riktige vi kan gjøre nå er (a) legge press på dommerne for at de skal gjøre jobben sin på en objektiv og profesjonell måte og (b) svelge straffen til Casemiro, få han uthvilt mot Barcelona og ligacupfinalen mot Newcastle.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ranten er ikke ferdig enda. Til og med Fjørtoft er enig her. Og han er stort sett den som elsker å gå i mot United mest av Viaplay sine ansatte.


Nå er det sikkert flere som føler seg truffet, men jeg skal fint stå for det her. Enten så er man rød og støtter Casemiro her eller så svelger man FA og dommerstandens blå pille. I den situasjonen her så er det kun to skyldige og det er VAR og Andre Marriner.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Sunny
Posts: 4
Joined: 03 Feb 2023, 12:55
Liker gitt: 9
Liker mottatt: 13

Situasjonen i frå kampen mot Forest på onsdag er ganske dekkande for det som skjer denne kampen og. Bortelaget slepp unna med det meste, Casemiro får gult for å skli/miste balansen.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5013

Hvis Casemiro hadde hatt et grep rundt halsen på Hughes, så er det ganske så merkelig at de smiler og gir hverandre en klem rett etterpå. Og jeg tror nok Hughes hadde reagert helt annerledes om det hadde vært noe i det hele tatt. FA burde ta en prat med han og spørre hva som skjedde.

Jeg er ikke helt sikker, men har ikke FA gått tilbake og gitt mildere/ingen straff for forseelser i ettertid?
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pancho P, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Det er fleire raude kort som har blitt omgjorde denne sesongen, men eg veit ikkje om det er etter klage frå klubbane sjølve. Eg kokar fortsatt etter utvisninga, men trur ikkje vi har nubbesjanse med ein anke. Ikkje fordi klubben ikkje har ei god sak, men fordi det skal så mykje til for å gi medhold til United.
post liked by: messilingard, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Fullstendig skandale, må si jeg er bekymret for United sin del og deres forhold til fotballmyndighetene...

Det er de hendelsene @messilingard nevner, som absolutt gir grunn til å stille en del spørsmål om integriteten til alle som har med dømming å gjøre.

For all del: United blir riktig dømt til tider, men nå er det litt for ofte suspekte avgjørelser.

United bør anke og bruke ressurser på å gå opp ei løype inn mot de rette instansene.
Last edited by Blodfink on 05 Feb 2023, 13:50, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, messilingard, Belfastboy, RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Jeg er fristet til å mene at United bør anke. Men kjenner man FA rett så sitter det så ekstremt langt inne og overkjøre dommer samt VAR, og det er spesielt når det gjelder United. Det er som om utfallet allerede er avgjort uavhengig av hva som er rett eller galt når det gjelder oss. Da velger jeg heller tre kamper mot Leeds og Leicester fremfor at han går glipp av Newcastle.

Men jeg er enig i at det er på høy tid at dommerstanden settes kraftig på plass. Personlig så skulle jeg gjerne sett at journalister og eksperter får mer fokus på dømmingen. Slik som det er nå så er dommerstanden nærmest fredet for kritikk i media, og forbundet har også valgt feil strategi med sin "beskytt-dommer-for-en-hver-pris" strategi.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Det kommer en del i mediene i dag om at dommerstanden bomma grovt i går :thumb_up:
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

En av mange grunner til at VAR ikke fungerer, er at det tar ansvaret bort fra dommeren på banen.

Alle aksepterer at en dommer kan ta feil når avgjørelsen skal tas i løpet av en brøkdel av et sekund. Mens her har de sett på situasjonen i fem minutter (uten at det blir mer riktig av den grunn), og da sitter det selvsagt utrolig langt inne å innrømme at det selv da ble feil.

Dersom situasjonen hadde endt med gult til Schlupp og Antony, slik dommeren vurderte det innledningsvis, hadde ingen klaget - selv om reprisen viste «kvelertaket». Da hadde alle sagt «den var kanskje på grensa, men akseptabelt at dommer ikke får meg seg alt».
post liked by: Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18962

Jepp, de kunne latt det være med et par gule, men at de glatt overser en knyttneve i trynet på Fred er merkelig. Jeg tenker rødt til Ayew og gult til resten av de involverte ville vært det mest riktige. Schlupp kunne også vært sendt av banen i grunn.
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!

Deleted User 430

messilingard wrote: 05 Feb 2023, 10:30 Enten så er man rød og støtter Casemiro her eller så svelger man FA og dommerstandens blå pille
Har vi virkelig kommet dit at moderatorene her inne skal definere hvem som er supporter eller ikke fordi han har forskjellig mening? 🙄

---

Ang FA/PGMOL og kritikk av dommerne så er det ikke mer enn 5 dager siden de gikk ut offentlig og sa at VAR og dommer hadde gjort feil..

post liked by: Pancho P, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

@Steinar Stenseth

Du skal selvfølgelig få lov til ha din egen mening, men med mine subjektive og ekstremt røde briller så blir det feil å kritisere Casemiro i den situasjonen her når det er VAR og Marriner som bør få kritikken rettet mot seg.

Bortsett fra det så er vel det meste om dette kortet nevnt fra min side.
post liked by: Blodfink, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Deler heilt klart frustrasjonen din og synet ditt på det raude kortet, @messilingard, men vi må nok akseptere at andre har eit anna syn 😉
post liked by: messilingard, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Når det gjelder Fabinho-taklingen, ble den vel aldri vurdert av VAR i utgangspunktet.

De kommer aldri til å gjøre om Casemiro-kortet.
post liked by: Pink Final, Pancho P, messilingard, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Pancho P wrote: 05 Feb 2023, 14:38 Deler heilt klart frustrasjonen din og synet ditt på det raude kortet, @messilingard, men vi må nok akseptere at andre har eit anna syn 😉
Er alltid for et meningsmangfold. Skal nok innrømme at denne situasjonen her har vært absolutt noe av det mest frustrerende denne sesongen. Spesielt når man tar alle andre situasjoner som går i mot oss i betraktning. Det sagt så forsøker jeg faktisk å se situasjonen fra andres perspektiv, men jeg får det virkelig ikke til.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply