(Pl) Manchester United - Crystal Palace (04-02-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22208
Liker mottatt: 18053

Bare for å nevne det jeg og: Det er rett å være forbannet som @messilingard , og så er det fint med balanse fra @Steinar Stenseth

Godt jobbet av begge :thumb_up:
post liked by: Pancho P, messilingard, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy
LUHG!

Deleted User 430

messilingard wrote: 05 Feb 2023, 14:16 Du skal selvfølgelig få lov til ha din egen mening
Takk for det 😅

Jeg tenker at det ene ikke utelukker det andre. Casemiro gjorde en stor feil som resulterte i rødt og VAR gjorde en stor feil ved å ikke vise dommeren flere situasjoner og dermed flere røde. Ikke verre enn det, slik jeg ser det.
På den siste videoen ser man jo Casemiro løfte armen kort tid etter at han er oppe i halsen på Hughes. Virker, for meg, som en unnskyldende gest da han skifter grep etterpå, men det er tydeligvis bare meg..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote: 05 Feb 2023, 14:42 Når det gjelder Fabinho-taklingen, ble den vel aldri vurdert av VAR i utgangspunktet.
Joda. VAR kikket på den fra flere vinkler. Derfor Fabinho ikke kunne bli straffet i ettertid og PGMOL gikk ut og sa de hadde gjort feil.
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 05 Feb 2023, 15:13 Bare for å nevne det jeg og: Det er rett å være forbannet som @messilingard , og så er det fint med balanse fra @Steinar Stenseth

Godt jobbet av begge :thumb_up:
Skal si meg enig her, og kan fint innrømme at jeg har vært forbanna langt ut på morgenkvisten i dag. Sikkert ikke veldig sunt, men den urettferdigheten som jeg oppfatter at United blir utsatt for provoserer meg noe ekstremt. Men fotball er også følelser, så da må man nok innom de negative noen ganger også.
post liked by: Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Belfastboy
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Får bare håpe at all media skriveri får de trangsynte av dommere/VAR til på skjønne at de er blitt 'avslørt' i sin idiotdømming av United.

Casemiro får tre kampers hvile, noe som hadde tvunget seg fram før eller siden.
Ikke de værste lagene å sone mot, selvom det hadde vært bedre å velge selv når han skulle ha hvilt.
post liked by: messilingard, Pancho P, Pink Final, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Steinar Stenseth wrote: 05 Feb 2023, 15:15
Joda. VAR kikket på den fra flere vinkler. Derfor Fabinho ikke kunne bli straffet i ettertid og PGMOL gikk ut og sa de hadde gjort feil.
Ikke at det er noen big deal, men i saken står det: "the VAR, Neil Swarbrick, decided against a review to upgrade to a red card."

Det betyr vel at situasjonen ikke ble gjenstand for en egen VAR-vurdering ut fra bildene. Både dommeren og VAR så jo selvsagt taklingen (derfor frispark og et gult kort som ikke kan omgjøres i retrospekt), men Swarbrick anbefalte altså ikke en ekstra kikk, heller ikke at dommeren fikk se situasjonen om igjen på skjermen. Det er i alle fall sånn jeg tolker teksten, men kan selvsagt være ment annerledes.

Så jo kampen, men husker ikke om det kom opp en sånn "VAR check - possible red card"-plakat...
post liked by: Blodfink, Pancho P

Deleted User 430

Jeg tolker det sånn at de mener VAR gjorde en feil ved å ikke sende dommeren bort til skjermen for å se på den på nytt, @Ryder.
Så kampen på Sky, mener jeg det var, og de sa ihvertfall at VAR kikket på den mens Ferguson lå nede til behandling.

Som Dale Johnson skriver videre i tråden ble situasjonen både sett og vurdert av begge parter.



Edit;
Det sagt, så så jeg heller ikke noen plakat selv. Vet bare at de engelske kanalene har åpen linje til VAR-kom'en og hører alt som blir sagt.
post liked by: Ryder, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Lurer på hvorfor Marriner bare sto og så på slåsskampen. Som om han bare ventet på å få dele ut en drøss med kort. Han lot situasjonen bare eskalere, og til slutt ble Casemiro utvist.
Har vært mye rar dømming i det siste. Kan til en viss grad akseptere dårlig dømming i cupkamper der vi har lower league-dommere, men hele VAR-opplegget i Premier League begynner bare å bli flaut nå, godt illustrert av hvordan VAR ga et inntrykk av at Casemiro forsøkte å drepe Will Hughes på lørdag.

Etter snart fire kalenderår med VAR kan jeg nå si at dette ikke fungerer, og at de bør begrense bruken til noe som kanskje innebærer at hvert lag kan utfordre tre avgjørelser pr kamp.

Ellers, viktigere enn det er jo tre poeng, og for moralen sin del så var det veldig viktig, kanskje kritisk, at United vant til slutt. Hadde vært så enorm nedtur om det ble 2-2 her. Ikke vår beste kamp i 2023, men andremålet viser likevel hvor langt vi har kommet på kort tid. :D
post liked by: messilingard, Buchan, Blodfink, RedTrafford, Pancho P, Can2, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22208
Liker mottatt: 18053

Jepp, de kan godt etterforske fyren:

post liked by: Buchan, Pancho P, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Gutta krutt i FA slår til igjen, tror det var lurt å ikke anke :D

post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22208
Liker mottatt: 18053

Makan, altså bare United som var voldelige?? FA :skul:
post liked by: RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ingenting forbauser meg lenger, ender vel opp med at Casemiro for 10 kampers karantene. Eller eventuelt fengselsstraff.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

FA beviser vel nok engang hvor utpå jordet de faktisk er. Jordan Ayew gir Fred en sikkelig fist i fjeset og Casemiro pynter på kragen til Hughes. At det er en konspirasjon mot United blant forbund og dommerstand er vel nærmere empirisk fakta enn konspirasjonsteori akkurat nå. Nesten så det er fristende å heller slenge seg på Super League...
post liked by: Blodfink, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Altså, dommer og VAR besluttet der og da hvem som skulle få hvilken straff (uansett hvor uenige vi måtte være). Hvorfor skal FA blande seg inn i ettertid? Det som ble ansett som regelbrudd er allerede straffet.

Nei, spillerne oppførte deg ikke «in an orderly fashion», men det er jo tatt tak i og straff utdelt?

Er det penger til bøtekassa de er ute etter?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Når der gjelder dømmingen generelt: Jeg er ikke spesielt konspiratorisk anlagt og godt under gjennomsnittet opptatt av dømming som unnskyldning for poengtap. Men se på kortstatistikken for denne sesongen.

https://www.transfermarkt.us/premier-le ... bewerb/GB1

Vi får altså DOBBELT så mange kort som klubber som City, Liverpool og West Ham. Og vet ikke om noen som vil betegne oss som verken grisete eller spesielt hardtspillende. Greit, City med 75 prosent possession i snitt vil alltid få mindre kort, men vi er ikke akkurat et «ryggen mot veggen»-lag vi heller.

På tide at ETH begynner å legge litt press på dommerne i PK? Vi vet jo at det funker, SAF skremte jo livskiten ut av dem og vi nøt nok godt av det innimellom.
post liked by: messilingard, Blodfink, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Ryder

Selv om at jeg fremstår noe konspiratorisk over her nå så er jeg nok ikke veldig slik i utgangspunktet. Men nå har det vært så mange tilfeller, i tillegg til kortstatistikken for denne sesongen, at det hele fremstår som systematisk partisk dømming mot United. Og det skal vi ikke akseptere.
post liked by: Blodfink, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i det @messilingard.

Det er classy av ETH å ikke skylde på dommerne, men det er jo enkel psykologi at dommere lar seg påvirke av spillere, trenere, media og publikum.
Har en følelse også av at OT-publikum ofte er «høfligere» mot dommere enn på andre baner der publikum er mer aggressive.

Toneangivende pundits med United-bakgrunn synes også å være mindre opptatt av å skrike opp om slike ting enn kollegene fra andre klubber.

Hysteriet etter målet vårt mot City er jo et godt eksempel, det gikk jo helt av hengslene men ville aldri skjedd om rollene hadde vært byttet om. Det handler litt om at vi er klubben alle elsker å hate og litt om at alt United-stoff (spesielt negativt og kontroversielt) selger mye bedre enn tilsvarende for noe annet lag

Dommerne blir selvsagt påvirket av dette, mer eller mindre ubevisst, som alle andre.
Last edited by Ryder on 09 Feb 2023, 18:26, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Blodfink, Buchan, Pink Final
Post Reply