[PL] Arsenal - Manchester United (22-01-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Har også tvilt meg fram til at vi spiller med både Fred og McTominay, med Eriksen lenger fram og Bruno på kant.
Langt fra ideelt, og det gjør Arsenal til ganske klare favoritter. For å vinne tror jeg vi må utnytte kontringsmulighetene maks, med denne oppstillingen tror jeg vi kan glemme å dominere/kontrollere kampen.
post liked by: Blodfink, messilingard
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Det blir et h...... dette her...Det eneste positive med et evt. tap er at Arsenal øker sjansen litt for å vinne PL i stedet for City... :hah:

Veldig enig i at det er stor mulighet for at Arsenal styrer det meste etterpå, så får vi håpe at Rashford igjen er venn med ballen, og ikke holder på slik han gjorde forrige gang han var i London, i det kampbildet man forventer etterpå er han en viktig brikke.

McFred er det store spørsmålstegnet, ser for meg en haug med frispark i mot, og en feilpasning her og der.

Men det kan være at jeg gruer meg uten grunn, at det kommer til å flyte litt bedre. Og det kan jo hende at EtH tar ut et annet lag/oppstilling au.
post liked by: messilingard, RedTrafford, Pancho P, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Ser at de aller fleste (-2) har tippet likt idag, kan også Arteta ha tippet 'riktig' ?
Skulle ikke forundre meg om Ten Hag lurer alle sammen og vi senker Arsenal idag. :D
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Jeg er også svært skeptisk. Spiller vi med McTominay-Fred; Bruno-Eriksen-Rashford; WW, så mister vi mye kontringsstyrke samtidig som at McTominay og Fred uttalige ganger har bevist at de ikke klarer å kontrollere kampen. Alternativet er å flytte Eriksen ned, men uten Casemiro ved siden av seg så er det en enorm risiko defensivt. Alternativet kan være å bytte Antony ut mot WW, men Rashford har på ingen måte sine styrker med ryggen mot mål og trives absolutt best ute til venstre. Alternativet med Martinez som anker er ikke noe jeg vurderer, føler meg rimelig sikker på at vi hadde fått sett det til nå dersom ten Hag vurderer han som en løsning der.

Det blir på mange måter aldri helt bra uansett hvordan man prøver å løse det. Alternativet kan være å spille med 3 bak, men det har vi ikke gjort på en god stund.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

RedTrafford wrote: 22 Jan 2023, 11:34 Ser at de aller fleste (-2) har tippet likt idag, kan også Arteta ha tippet 'riktig' ?
Skulle ikke forundre meg om Ten Hag lurer alle sammen og vi senker Arsenal idag. :D
Er det du og eg som er -2? 🤣🤣🤣
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Å nei @Pancho P
Liker å holde meg midt på tre, på total tabellen :D
Så jeg gikk for det mest sannsynlige, og da blir det ingen fulltreffer vettu 8-)
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

messilingard wrote: 22 Jan 2023, 11:35 Jeg er også svært skeptisk. Spiller vi med McTominay-Fred; Bruno-Eriksen-Rashford; WW, så mister vi mye kontringsstyrke samtidig som at McTominay og Fred uttalige ganger har bevist at de ikke klarer å kontrollere kampen. Alternativet er å flytte Eriksen ned, men uten Casemiro ved siden av seg så er det en enorm risiko defensivt. Alternativet kan være å bytte Antony ut mot WW, men Rashford har på ingen måte sine styrker med ryggen mot mål og trives absolutt best ute til venstre
En tanke kan jo være å droppe Weghorst fra start og spille med Garnacho ute til venstre og Rashford på topp. Resten som vi har tenkt fra før av med McTominay og Fred sentralt og med Eriksen bak Rashford samt Bruno ute til høyre.
Da må Arsenal ta stilling til Rashford som er en enorm bakromstrussel og samtidig finne ut hvordan pokker de skal stoppe Garnacho. Jeg tenkte litt på å endre til denne lagoppstillingen på konkurransen, men gjorde det ikke.

For det er viktig at vi ikke starter alt for defensivt sånn at kampen kanskje blir avgjort før pause, men jeg synes i utgangspunktet den lagoppstillingen som flere har gått for virker mest logisk.

En kan jo også kjøre både Weghorst og Rashford på topp, Bruno bak og en midtbanetreer bak der igjen.

Det er under 2 timer til vi får vite hva ten Hag har planlagt.
post liked by: Pancho P, red, RedTrafford, Can2
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Angrer på at jeg ikke tippet det selv. Er litt sauementalitet i konkurransen. Men ryker på poengtap hver gang jeg prøver meg på noe alternativt, såå…
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Nei sier du det @red :D :D :D
post liked by: Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Angående lagoppstillinger så er det @Buchan som er ansvarlig for store deler av lekkasjene til pressen!

Men ja, det er en vanskelig øvelse til tider (med unntak av én bruker her). Avveininger for når man skal gå vekk fra flokken og ikke blir et eget aspekt i konkurransen. Ten Hag skal ha det at han er vanskelig å forutse til tider.
post liked by: RedTrafford, red, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Pancho P wrote: 22 Jan 2023, 13:55
RedTrafford wrote: 22 Jan 2023, 11:34 Ser at de aller fleste (-2) har tippet likt idag, kan også Arteta ha tippet 'riktig' ?
Skulle ikke forundre meg om Ten Hag lurer alle sammen og vi senker Arsenal idag. :D
Er det du og eg som er -2? 🤣🤣🤣
Frykter at jeg er en av de faktisk! Jeg gikk på en stjernesmell sist, og er i fritt fall nedover tabellen. Men, heller meg enn Man.United si! 😁
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18977

Om man venter på United.no sitt lagtips vil man fort gjøre det bedre i konken her. Det har jeg forska litt på, men jeg gjør det ikke i praksis da.
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Eg ser ikkje bort frå at @Buchan har ein drone flygande over Carrington 😅 Eg har eigentleg lita tru på mi eiga lagoppstilling, men vi må røre litt i gryta no. Det blir gull eller granbar på oss i dag, @Can2 😁
post liked by: RedTrafford, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Blodfink wrote: 22 Jan 2023, 16:06 Om man venter på United.no sitt lagtips vil man fort gjøre det bedre i konken her. Det har jeg forska litt på, men jeg gjør det ikke i praksis da.
Den strategien vil ikke fungere lenger, de slipper den saken først etter at fristen kl. 12 har gått ut.
post liked by: Pancho P, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Antony inne i 11’rn.. ingen Fred
Post Reply