(FA) Manchester United - Everton (06-01-23)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Jaada :thumb_up:
Da er vi videre. Ingen stilkarakterer eller målforskjell blir utdelt så det viktigste er gjort. Så kom vel de fleste levende fra disse slakterne også :-|

Garnacho :thumb_up:
post liked by: messilingard, Jan Erik, Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pancho P, Pwint, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Bra seier, det gjør i det minste at vi slipper en omkamp. Jeg er likevel ikke 100% fornøyd med dagens prestasjon. Det blir for mange individuelle feil som følge av dårlig konsentrasjon og fokus.

Men vi tar i det minste krigen mot Everton som kun hadde det kortet å spille på og gikk seirende ut. Sliteseier er også seier. Rashford var dagens soleklart beste. Eneste vi mangler fra han i dag er en signatur på en ny kontrakt!
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Buchan, Belfastboy, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Fortjent seier mot et hardt kjempene Everton lag. Everton hadde tydeligvis bestemt seg for å spille tøft. Litt i overkant tøft etter min mening.
Rashford banes gigant synes jeg. Så glad å se han sprudle.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Pink Final, Jan Erik, red, Pancho P

Deleted User 430

Usikker på hva som var mest sjokkerende i dag, kosten til Keane eller målet til Everton..
Seier på en helt middels dag er godkjent. Bortsett fra Malacia, Dalot og Antony er det bare å gi gjengen fri på tirsdag.
Trenger uthvilte spillere og skadefrie om 8 dager..
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Synes det er en lei liten utvikling mot mer kynisk spillestil i Premier League igjen.

Wolves og Villa akkurat skaffet seg defensive spanske managere. Leeds og Southampton gått vekk fra managere med veldig særegen offensiv spillestil (Bielsa og Hasenhüttl). Newcastle er så ekstreme på å sløse tid at jeg tok meg i å nesten synes synd på Arsenal her for noen dager siden. Også så vi jo hvordan Everton spilte i dag.

Uansett ganske godt fornøyd med dagens kamp. Men den viser også hvor ekstremt viktig Casemiro er for å kontrollere kamper.

Og jeg må innrømme at jeg hadde litt glemt hvor ekstremt god Rashford i toppform er, helt nydelig å se på.
Last edited by red on 06 Jan 2023, 23:10, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16972
Liker mottatt: 10884

Enig @Buchan
Rashford nærmer seg toppen av verdensklasse spillere, i tillegg har vi kommende verdensklasse spiller i Garnacho :P
post liked by: Pink Final, red, Pancho P, Buchan, Belfastboy
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Coady prater jo nesten raskere enn McTominay 😀
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Steinar Stenseth wrote: 06 Jan 2023, 23:07 Usikker på hva som var mest sjokkerende i dag, kosten til Keane eller målet til Everton..
Seier på en helt middels dag er godkjent. Bortsett fra Malacia, Dalot og Antony er det bare å gi gjengen fri på tirsdag.
Trenger uthvilte spillere og skadefrie om 8 dager..
Syntes Langerød har et godt poeng når han påpeker hvor lite Martinez har spilt den siste måneden. En som absolutt bør spille mot Charlton etter min mening også. Ellers så er det bare å spare så mange som mulig, men jeg mistenker det blir et sterkt lag der også.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Jan Erik, Buchan, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Men statistikken holder seg, når United tar ledelsen på OT, så taper de ikke.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

messilingard wrote: 06 Jan 2023, 23:17 Martinez
Jeg tenkte på av de som startet i dag, så Martinez er jeg absolutt enig i at burde spille på tirsdag.
post liked by: messilingard, Pancho P, Buchan
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Tipper det er så enkelt som at de har kjørt fysiske tester på Martinez og funnet ut at han ikke er klar for 90 minutter. Starter garantert mot Charlton.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

selje
Posts: 136
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 391

Bare jeg som får helt mark av å se på Antony? Han gjør omtrent alltid feil valg. Jeg telte kun en gang han brukte Dalot på overlap ila kampen. Også bruker han ofte så unødvendig lang tid med ballen i beina, og så mange idiotiske touch som er mer med på å sette seg selv ut av spill enn motstanderen. Også er det selvfølgelig det alle påpeker. At han er enbeint, og så og si kun drar innover i banen. Får håpe han utvikler seg videre, han er jo enda ung. Håper
også Sancho kommer sterkt tilbake, og kan gi han litt konkurranse om plassen. Ellers var det så som så, mye frem og tilbake i kampen. Deilig seier i en vanskelig cupkamp.
post liked by: Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Fikk ikke sett kampen, og knapt lest kampreferat, pga. en usedvanlig tett dag på jobb. (Rekker vanligvis ett minutts oppdatering her og der, men det var knapt nok det i dag.) Har skummet litt her, og leser at Rashford var god også utenom straffescoringen. Det gjør meg glad! Følte på meg i høst at han veldig sakte, men sikkert, kom tilbake på topp - som den topp mannen som han er! Happy med avansement ! :D :champion: ? ;)

Så noen nevnte kosten til Keane? Er han på diett eller noe?
post liked by: red, Pancho P, RedTrafford, Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26855
Liker mottatt: 17363

Kosten til Keane hentyder nok til den børsten av en bart han har anlagt 🥸😄 @Can2.

Ja Rashford var god, han er virkelig i form der han bruker farta, rykket og ballkontrollen sin.
Martial også god i selve spillet, men skulle klart å løfte ballen over keeper til 2-1.
De Gea med pinlig baklengs, både udyktig og maks uflaks hvordan den ballen spretter.
Jeg synes Shaw gjorde en ny god match som stopper, både defensivt i duellene, og i pasningsspillet sitt.
Ellers var det en del pasningsfeil og litt rotete match.
Everton lå godt organisert, og konset på å ødelegge vårt spill.
Samtidig var de gode i overgangsfasen, og skapte noen sjanser og nesten sjanser.
Vi hadde kontrollen stort sett, i en litt rotete men intens match.
Tidvis elektrisk stemning på tribunene, gammeldags cupmatch på mange måter.
Det jeg skriver er slik jeg så matchen @Can2,
post liked by: Belfastboy, Can2, Pancho P, Buchan, RedTrafford, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

selje wrote: 07 Jan 2023, 01:21 Bare jeg som får helt mark av å se på Antony?
Du er ikke alene, nei..
Post Reply