Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Elles er det interessant det James Ducker i The Telegraph skriv om Manchester United og FFP. Vi må visstnok enten kvalifisere oss til Champions League eller selge unna spelarar om vi skal ha råd både til ein midtbanespelar og ein spiss. Kan nokon forklare meg korleis Chelsea kan fortsette å bruke pengar som fulle sjømenn?
post liked by: RedTrafford, Pink Final, red, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Høres rart ut at det skal være et problem med FFP, United har alltid gått klar av den med god margin. I alle fall om det er snakk om den såkalte «wages/turnover ratio». Altså at lønnskostnadene ikke kan være høyere enn en viss prosentandel av omsetningen. Men mulig det finnes andre regler innbakt der vi sliter mer…
post liked by: Pancho P, Can2

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Jeg har ikke akkurat stålkontroll på chelsea sine sponsoravtaler/inntekter, etc., så det er sikkert ikke hele forklaringen. Men en vesentlig del er nok kontraktlengdene. Når man regner ut utgifter, deles overgangsummen på kontraktslengden. Signerer man en spiller for 50 mill på en 5-årskontrakt, teller det som 10 mill mot ffp hvert år. Chelsea ga for eksempel en kontrakt på 7 år til Badiashile som de nylig signerte. Mener å huske at også koulibaly(til tross for alderen) og Sterling fikk temmelig langvarige kontrakter.

Med det sagt er jeg egentlig i tvil om hvor mye ffp i praksis kan håndheve. City ble jo tatt for noe, men etter en kjapp runde i CAS var jo det over.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
En annen potensiell forklaring/teori er at klubben drives av amerikaner som aldri har gjort dette før og rett og slett ikke vet hvordan denne type business gjennomføres.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Fint med en type som WW, tenker det kan bli vellykket, men det trenger jo ikke å bli det. Men med tanke på at United har god form, vil det bli lettere for ham å lykkes skulle man tro.

Angående Felix så er han en av mine soleklare favorittspillere, jeg har virkelig håpet på å se han i United-drakt, United har vært ute etter ham siden før han gikk til Atl. Men det har dessverre ikke gått i orden. Det er heller ingen tvil om at EtH har ham på lista, men det ble nei pga økonomi, greit nok det, men jeg er uansett skuffet.
post liked by: Pancho P, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Må da også være en fordel at WW er såpass god i press-spillet at Martial ikke kan spille i rusle modus.
Synes Martial viste god takter etter Ten Hag kom, men etterhvert synes også han har visst gamle rusle tendenser.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2

Deleted User 430

Du er inne på mye der,@Mr H. Legger man til at Chelsea også har gått i pluss på markedet 2 av de siste 4 årene, om man kun ser på totale summer og ikke nødvendigvis faktiske cash in/ut, så er det logisk at de kan svi av litt ekstra så lenge ffp regnes ut ifra snittet over 3 regnskapsår.

Vi har gått med dundrende underskudd på det området år etter år, og har nå nesten £300mill i overgangsgjeld hvor sikkert ganske mye står til forfall i neste regnskapsår siden de allerede nå har gått ut og bremset forhåpningene så lenge det ikke leveres på banen.
Denne "smellen" skulle ha skjedd for mange år siden, spør du meg, så hadde vi kanskje sluppet å være værst i klassen på overgangsmarkedet 😅
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 12 Jan 2023, 09:14 og de har en klausul om billig kjøp til sommeren (usannsynlig, i og med at Felix akkurat signerte ny kontrakt),
Ingen klausul, han skal returnere til Spania ved sesongslutt så vidt jeg har forstått.
post liked by: Can2
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Har ingen spesielle kjelder til ry og den slags, men transfermarkt gjev Axel Disasi relativt høg sjans for ein overgong (utan at DET er nokon garanti). Ukjent for min del, men har det samanheng med at Maguire ryktast vekk?
Så er det alltid spanande med norske spelarar. Ser Sivert Mannsverk er linka (riktignok svakt) til både Arsenal og hakket sterkare til United. Spanande?
post liked by: Can2, Pink Final, Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Hvis vi skulle bli offer for FFP, og
City samt Chelsea gå klare, ville det være den reneste parodi.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Blodfink
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Enig i at City skulle ha vært straffet (hardere) for sine kunstige sponsor-avtaler, @Can2, men her er en liten "reality check";
Siden 19/20 har United en nettoutgift for nye spillere på ca €654 mill, samtidig som de kun har vært i CL 2 av 4 ganger.. Dette er ca €70mill mer enn City og Chelsea, som har vært i CL alle årene, har til sammen. Omsetningen synker jo kraftig uten CL..

Nå som de blir nye reglene @Ryder never gradvis har blitt iverksatt fra og med i sommer, som i tillegg inkluderer overgangssummer og betaling til agenter, så er det opplagt at det er United som har vært de fulle sjømennene her og må selge før vi kjøper. Trist, men sant..

----

Så over til tema og rykter.. 😁

post liked by: Blodfink, Pink Final, Ryder, messilingard, RedTrafford
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Takk for reality-sjekk @Steinar Stenseth 😁 Er ikke økonomi jeg er sterkest i. Kan ærlig innrømme det. 😅

Synd, men sant dette da...

For å komme inn på temaet jeg og; jeg slang inn en Eurojackpot-kupong, vinner jeg kan jeg kanskje få råd til høyrebeinet til Antony... 😉
post liked by: Blodfink, Pink Final
Kong Eric Cantona

Deleted User 430

Ingen ekspert selv, @Can2, men syns det er interessant å lese det jeg skjønner på nett 😅 Dette er riktignok kun de "overfladiske" tallene for å belyse noe av problemene, men ja. Utfordringene er opplagte uten CL og da ikke kun gruppespill i årene fremover..

Ang høyrebeinet til Antony kunne du vel strengt tatt fått det for prisen av hva 2 rekker koster på eurojackpoten, så vi får håpe du eventuelt får råd til å trene det opp istedet 😅
post liked by: Pink Final, Blodfink, Can2, RedTrafford, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982



Forstår det godt at det oppstår rykter om Elanga. En spiller som jeg ikke har helt troen på, han mangler de grunnleggende tekniske ferdighetene til å lykkes på det høyeste nivået. Anser Pellestri som en bedre spiller per dags dato basert på det jeg så av han under VM også. Elanga vil vel også kunne gi sårt tiltrengte midler inn i transferbudsjettet, vi kan vel minimum regne med 10-15 millioner pund inn i tillegg til klausuler som går på prestasjon. Ikke vil vi trenge noen erstatter for han heller gitt at Pellestri blir samt at Sancho returnerer i løpet av våren. WW regnes nok allerede som et bedre spissalternativ og kantene våre er i utgangspunktet stappfulle av alternativer.
post liked by: Ryder, red, Can2, Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Telegraph med sak om at Newcastle er interessert i McTominay. - https://12ft.io/proxy?&q=https%3A%2F%2F ... eek-ziyech

Romano skriver også om Elanga:

post liked by: Pancho P, Can2, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8982

McTominay til Newcastle er helt uaktuelt for min del slik ståa er nå. Vi kan ikke gi Newcastle bedre dekning sentralt samtidig som at vi reduserer vår egen.

Det sagt så er jeg ikke fremmed for å selge McTominay, men da først og fremst til sommeren.
post liked by: Can2, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply