Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4435
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2864
Liker mottatt: 9451

Tenker også at stopper ikke bør bli prioritert. Det er 6 spillere som kan spille der med Shaw faktisk. Også er det et spørsmål om hvem som er tilgjengelig i januar. Tviler på at Nice slipper Todibo nå for eksempel.

Jeg er isolert sett fornøyd med bredden sentralt, men det er et spørsmål om det kvalitetsmessig holder. Det er videre viktig å vurdere hvem som eventuelt kan være tilgjengelig i januar.

En backup for Højlund bør være første pri. Få noen til å dra litt av lasset på topp, få Højlund til å senke skuldrene og få litt mer energi høres bra ut.

Først og fremst så er det vel spillere ut som er mest viktig. Sancho er vel den jeg først og fremst tenker på. Muligens noen unggutter forsvinner på lån.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

10Hag wrote: 19 Dec 2023, 09:02Når Martinez er tilbake har vi tross alt 5 kurante stoppere.
5 kurante.
5 kurante?! Er vi der nå? :D

Jeg mener vi har 1 kurant midtstopper og det er Lisandro Martinez.
Men om Varane blir værende frem til sommeren, så er jeg enig i at det ikke er på stopper-posisjonen det er mest behov for forsterkninger i januar. Spesielt nå som Harry Maguire begynner å ligne på gode gamle Harry, men ting snur fort.

Uansett håper jeg det kommer inn et par spillere med masse bra kvalitet i januar.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2916
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13535
Liker mottatt: 8709

Vil si vi har to eksepsjonelle og tre kurante. Det er ikke der det brenner mest syns jeg. Ja vi er preget av vanvittig mye skader denne sesongen, men vi tenker jo frem til sommeren og da er Martinez tilbake og Varane er skadefri (fingers crossed 😅)
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Pwint wrote: 19 Dec 2023, 21:18 ...Varane er skadefri (fingers crossed 😅)
Det er vel bare å krysse alt man har og banke i bordet på samme tid. Hvis Julenissen kommer ned pipa på julaften vil jeg tro at Varane kan holde seg skadefri 😬

Ser ut som vi kun har knapper og glansbilder å handle for i januar. Tipper vi må klare oss med det vi har frem til sommeren...
post liked by: Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@Lingard: Martinez er vel mer enn kurant? :D

Mener bare at det haster mer med å forsterke midtbanen enn stopperplass, som også absolutt må forsterkes!
post liked by: Pwint, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

I følge united.no er United mer enn villig til å terminere kontrakten til Sancho.
Sportslig sett er det helt greit, men økonomisk sett litt synd.
post liked by: Andtho01, Pwint, Rød Pølse, Tringe
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

RedTrafford wrote: 20 Dec 2023, 20:09 Sportslig sett er det helt greit, men økonomisk sett litt synd.
Helt enig. Samtidig tenker jeg at det er hensiktsmessig for de nye gutta i ledelsen å sette standarden og sende et klart signal om at tiden for player power er over. Det kan fort bli noen dyrekjøpte lærepenger i forbindelse med oppryddingen, men forhåpentligvis kan vi le av det om et par år 😬

Det beste vil selvfølgelig være at man får en type "pose og sekk"-løsning der man blir kvitt Sancho og erstattet han med penger eller Raphinha. Tror ikke helt på at det skjer, men det er lov å håpe på litt magi fra noen som har peiling på det de driver med.

United har satt seg selv i en ganske så håpløs posisjon med å gi en fantasi-kontrakt til en udisiplinert spiller som setter seg selv foran klubb, lag og manager 🤡
post liked by: Andtho01, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

https://www.unitedinfocus.com/transfer- ... transfers/
Romano said: “Manchester United are not looking to sign a super top player, but Manchester United are actively looking for opportunities. It could be one, it could be two. They are speaking to strikers.

MORE UNITED STORIES
Det er litt sånn som det er tror jeg, United ser på spillere men kommer ikke nødvendig til å gjøre fremstøt i Januar.
Med mindre de føler det er en match.

Det luker låneavtaler i Januar for min del, så vil en selvsagt håper på at det kommer tilbake spillere fra skade.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4435
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2864
Liker mottatt: 9451

RedTrafford wrote: 20 Dec 2023, 20:09 I følge united.no er United mer enn villig til å terminere kontrakten til Sancho.
Sportslig sett er det helt greit, men økonomisk sett litt synd.
Dersom Sancho går med på en avtale så ser jeg på det som en grei deal. Han tjener enormt med penger så det å få han ut av bøkene til en rimelig penge er ikke nødvendigvis en fryktelig idé selv om at det blir økonomisk tap. Samtidig så er allerede Sancho et tapsprosjekt så skaden har i så måte allerede skjedd.

Spørsmålet er om den hinsidige lønnen til Sancho er viktigere enn karrieren hans.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 449
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 474
Liker mottatt: 1570

Hadde nærmest jubla om Ratciffe og hans folk hadde vært PÅ fra start og bare terminert kontrakten til Sancho. Vi må lære av det Arteta fikk gjøre i Arsenal. Få ut de som ikke jobber i samme retning som resten, koste hva det koste vil. På sikt er det langt bedre å bare få det bort selv om man på kort sikt vil få et økonomisk tap.

Og ikke minst, for et statement det ville vært utad og ikke minst innad i klubben.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 818
Liker mottatt: 2570

Kalvin Phillips på lån fra MC må vel bare være tulle rykter, eller er MU blitt helt blind når det handler om spiller kjøp.
post liked by: 28FPellistri
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Juventus er ute etter en DM, Phillips ryktes kraftig dit. Ser ikke for meg at det er noe i United-ryktene, men hvem vet. Han er vel mest linket til Newcastle i England?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Miguel Gutiérrez, Gironas gode og unge VB ryktes til City dessverre. Ble snappet opp av Real som 10-åring fra Getafe, gikk gradene, men ble solgt for under MV til Girona i 2022.

André linkes til Fulham

Arsenal, som oss er ute etter en CF. Toney, Solanke og Gimenez (Feyenoord) er de linket litt med.


Guirassy og Malen er vel de vi er linket med for tiden.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19273

Guirassy er visst ikke så lett å hente, så da snakkes det om Sevillas En-Nesiry i stedet i følge ryktebørsen på United.no

Take Kubo-ryktene går ikke bort, direkte konkurrent til Antony i så fall. Talentet er det ikke tvil om: Japaneren ble henta til Barca som 9-åring, så tilbake til Japan etter 4 år, så henta til Real, der det var mye utlån rundt om Spania før han ble solgt til Sociedad i fjor. Har jo bøttevis med erfaringer i en alder av 22 i hvert fall. 6 mål og 3 assist i ligaen så langt. Står med 1 assist i CL. Har blitt bytta ut i 5 av 6 kamper der. Er nok ikke en bankers signering, men ser ut til å gå litt til høyre og være mer uforutsigbar. Kan bruke høyrefoten når det passer seg ser det ut til.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, messilingard, JørgenT
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Blodfink wrote: 26 Dec 2023, 12:22...så henta til Real, der det var mye utlån rundt om Spania før han ble solgt...
Ikke helt ulikt en fra Drammen som løper rundt med kapteinsbindet på et av lagene som kjemper om PL-tittelen denne sesongen. Jeg er også veldig positiv til å hente en japaner som har nivået inne.

Kall meg gjerne forutinntatt, men jeg mener bestemt at sjansen for utenomsportslig piss er nærmest ikke-eksisterende. Setter en månedslønn eller to på at han også jobber hardt for laget og er profesjonell til fingerspissene.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Kikka litt på "børsen" og tidlegare feyenord og Bayern talent zirksee blir nemnt. 9 målpoeng på 17 er akseptabelt frå formlaget i Italia.
Også ein som har vore litt på min radar, scalvini, stoppar og svær, skal vere nemnt.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pwint
Post Reply