Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19282

Alltid trist når gode spillere ender i Liverpool, skjønner ikke hva Mac Allister tenker på. Men vi må vel kjøpe engelsk pga kvota?
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Ryktes også at det var tre engelske klubber som trigget klausulen. Vi, Liverpool og Arsenal.. men spilleren selv var visst veldig klar på at det var Liverpool han ville til.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Dersom Mac Allister ville til Liverpool for enhver pris så er det lite vi kan gjøre med det. I mitt hodet så er også Mason Mount en bedre spiller. Dersom vi signerer han for et beløp mellom 50 og 60 millioner pund så kaller jeg det for en win. Romano melde i går at Chelsea vil ha 70 millioner pund, men siden Chelsea trenger penger etter at Boehly har brukt opp alt så bør det vel være rom for å forhandle noe her.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19282

Jepp, fornøyd med Mount om det skjer. Har trua.

Håper Diogo Costa også er rett rundt hjørnet.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@Blodfink
Dette er hva Diogo Costa selv sier om situasjonen.


Jeg har absolutt lyst på Costa jeg også, men jeg har en viss skepsis til om det er mulig å hente Mount, Kim Min-Jae, en spiss i tillegg til Costa. Blir spennende å se i alle fall.
post liked by: 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19282

Typisk om Costa er av den lojale typen ja :hah:

Jeg har en flott hypotese om at transfers i United allerede er planlagt med den nye eieren. Og da regner jeg med at keeper, midtbane, stopper og spiss er med i planen. Burde hatt to spisser, men om man må klare seg med Højlund/Martial/Rashford så får det være greit under en del tvil for min del...

Vi må jo rett og slett få inn 4 spillere, helst 5-6.

Regner da også med at de har planen klar for hvem som må forlate skuta.
post liked by: 10Hag
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19282

utdplug rapporterer at Fred, Maguire, Martial, Elanga, Henderson, McTominay, Bailly og Telles er til salgs.

Skulle de klare å kvitte seg med alle disse bør keeper, stopper, to midtbane og to spisser inn om det skal bli et sterkere United fra august.
post liked by: 10Hag, Belfastboy
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Så og den der fra Zach Lowy, via UtdPlug, om Diogo Costa.

Måtte søke litt, og så at han har parafrasert, forkortet og rett og slett endret ordlyden i uttalelsen fra Costa til å bli mer negativ enn den kanskje burde være?
Fant en mer direkte og komplett oversettelse her:
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... a-27055254

"That’s the internet. It is a happiness and an honour to play for my favourite club. What they say is what they say, there is nothing concrete, I have a contract until 2027 and I hope to continue, let’s see."

Det endrer ordlyden betraktelig, og virker ikke fullt så avvisende og bombastisk slik Zach Lowy har parafrasert.
Han skryter klubben sin opp i skyene, men holder samtidig døren "litt" på gløtt?

Når det er sagt, så virker det som det er flere signaler på at De Gea forblir førstekeeper og Costa ikke hentes.
Det ville vært synd (og dessverre typisk United) å gå glipp av en slik mulighet, slik jeg ser det. Han er mer eller mindre en av de mer komplette keeperne i Europa, er fortsatt purung, og vil koste muligens halvparten av DDG i lønnsutgifter. En no-brainer for meg, det. Ser det som en høyere prioritet enn både midtbane og midtstopper, til tross for at de plassene og skriker etter forsterkninger.
post liked by: Blodfink, messilingard, Belfastboy, red, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

@10Hag

Veldig bra undersøkt!

For min del så tenkte jeg at dette var et typisk svar fra en fotballspiller som er på en kontrakt med en klubb han liker og at han ikke vet hva som vil skje. I stedet for å brenne broer med Porto så sier at han at han trives og har det fint der han er. Jeg vurderte det ikke dit at han avskrev United eller noen andre for den saks skyld, bare at han har har det fint i Porto.

For min del så er jeg spent på om vi har mulighet til å hente alle som ten Hag ønsker dette vinduet. Og det virker som om at Mount og Kim Min-jae allerede er på vei, noe som vil si at det er rom for én til kanskje to avhengig av pris. Henter vi Diogo Costa til £65m så er jeg sikker på at det ikke er rom for en enorm signering på topp, men kanskje det vil være muligheter for en Rasmus Højlund eller et annet spisstalent som vi kan utvikle bak Martial/Rashford i en sesong. Det er nok ikke helt ideelt, men i mine øyne så blir Kane veldig vanskelig å få tak i på grunn av Levy og Osimhen er priset ut av markedet fullstendig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 05 Jun 2023, 15:12 Vi må jo rett og slett få inn 4 spillere, helst 5-6.

Regner da også med at de har planen klar for hvem som må forlate skuta.
5-6 spillere tror jeg vi bare kan glemme først som sist. Vil tro at det er rom for kanskje 4, minimum 3, men spillere som kommer inn etter dette vil jeg tro vil være enten Free Agents eller på lån. Skal godt gjøres om vi klarer å selge spillere for veldig mye mer enn £100m, noe som gir et totalt overgangsbudsjett på £200m forutsatt det er £100m tilgjengelig i utgangspunktet.
post liked by: 10Hag, Belfastboy, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19282

Bare de som sitter med makta i klubben forstår at de skal forsterke og ikke svekke troppen er jeg fornøyd. Forventer ikke all verden. Men EtH forventer nok litt.

Mount, Kim og Højlund er en god start. Så får man se hvem de klarer å kvitte seg med. Og da få inn noen til.
post liked by: 10Hag, Cola2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Romano: Mac Allister enig med Liverpool om femårskontrakt
Ifølge Romano kommer Liverpool til å benytte seg av en utkjøpsklausul «som er langt lavere enn den rapporterte på 60 millioner pund».
Den medisinske testen skal gjennomføres innen 24-48-timer.
Når Romano melder dette, er den vel 100% i boks vil jeg tro.

En uke og en dag etter siste kamp :clap:

Haaaaloooo Old Trafford, er det noen der?? :-|
post liked by: Blodfink, 10Hag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14629
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23321
Liker mottatt: 19282

Siste fra Romano er at det ser litt vanskelig ut med Mount. Det er ikke forhandlinger mellom klubbene, Chelsea står på 80 mill. Noe United ikke vil betale. Chelsea gikk i tillegg glipp av midtbanespiller Ugarte, der PSG tilbød ham en bedre kontrakt.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg velger å ha is i magen enn så lenge. Det blir en lang sommer om man skal begynne å bli urolig allerede nå. Angående Chelsea så virker dette som en klassisk forhandlingstaktikk, dersom Mount ikke er villig til å resignere en ny kontrakt så vil nok Poch ha en ny spiller sentralt, og Chelsea må selge for å kunne kjøpe de også.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Hehe var ikke meningen å være utålmodig asså.
Men man må være på jobb.

Mac Allister overgangen har jo ligget i luften lenge, så ikke overraskende.
Men tidlig ute allikevel.

Angående Mount er jeg litt usikker på hva jeg mener om egentlig.
post liked by: messilingard
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17278
Liker mottatt: 11030

Er det en vesentlig oppgradering?
Var jo god for to år siden, er det det vi får?
Siste året virker det som han har spist samme frokost blanding som Martial.
Vil han slite mye med skader?
Pris vil jo sette forventninger.
post liked by: messilingard, 10Hag
Post Reply