Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Noen rapporter i dag om at Martial ikke blir forlenget og dermed slippes til sommeren. Selv for en som har hatt en soft spot for franskmannen opp igjennom, er det åpenbart at han er langt på overtid når det gjelder United-karrieren hans. Det har blitt noen kamper for mye, det har jo det.

Samtidig er Martial nærmest en perfekt stilstudie dersom man skal analysere alt som har gått skeis de siste årene, både hva angår spillerutvikling og spillerlogistikk. Selv om mye tyder på at Martial har godt av å se seg selv i speilet mtp. innsats/innstillng osv, må klubben også vurdere hvordan de har forvaltet talentet. Har det blitt skapt et miljø hvor spillere utvikles i riktig retning? Det har vært et mønster hvor flere spillere ser ut til å ha gått i feil retning. Når det gjelder logistikken så er det ikke akkurat manglende forsøk på å erstatte han det har stått på. Men ettersom gutta som har blitt hentet inn stort sett har vært feil profil, både når det gjelder alder og spillertype, har Martial overlevd det ene storkjøpet etter det andre.
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, 28FPellistri
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Mr H, både Mourinho og Solskjær ville selge Martial, men fikk ikke lov av Joel. Det sier vel det meste om hans 'arbeidsvilje'. Helt greit å slippe ham nå.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, 10Hag, Blodfink, 28FPellistri

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Så absolutt. Som sagt er Martial langt på overtid og burde vært solgt for noen år siden. Nesten alle aspektene rundt United-karrieren hans er symptomatisk for dårlig klubbdrift
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Også rykter i dag om at kontraktsforhandlingene med Wan-Bissaka har gått i stampe.

Det synes jeg er helt greit. Han har gjort en kurant jobb for oss, og er en flott fyr. Men jeg er lei av nye, feite kontrakter til spillere som er ålreite, men ikke gode nok.

Ingenting personlig mot Wan-Bissaka. Han er en av de som har spilt godt i år. Men fremover trenger vi spillere som er noen hakk bedre. Spillere som ville vært bankers på andre topplag, uke inn og ut.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17237
Liker mottatt: 11012

Veldedighet skal vi ikke ha noe av @10Hag :D

Jeg synes pila til AwB har pekt sakte men sikkert oppover siste året. Jeg også tenker at pila må få litt brattere kurve fram mot sommeren, om det skal bli ny kontrakt.
Om Martial tenker jeg han har vært her 8 år for lenge rett og slett. :-|
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, 10Hag, Pwint
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3421
Liker mottatt: 3583

Håper at alle spillere som ikke vil gjøre en insast for klubben, fansen kan bare reise vekk og hente sultene unge spillere som blør for drakta viser passion og som bryr seg om hele klubben
post liked by: 10Hag, Jan Erik, 28FPellistri, Pwint
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9445

Spør du meg så vil jeg heller ha AWB som en backup enn Dalot da jeg mener sistnevntes sitt bunnivå er lavere enn førstnevntes.

Men dersom AWB ikke er villig til å signere en ny kontrakt så er det isolert sett ikke en krise for min del. Fin backup, men absolutt erstattelig etter min mening.
post liked by: 10Hag, Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Liker Wan-Bissaka godt, men er ikke en spiller jeg absolutt må ha med videre. UNO forklarte i grunn godt min mening om han, enorm spiller å ha i enkelte kamper, om man for eksempel skal ta ut en spiller av kampen. For defensivt er han i mine øyne i alle fall topp5 backer i Premier League, selv om jeg tidvis sitter med hjerte i halsen når han hopper inn med de lange bena og takler inni 16-meteren :yikes:

Dalot er det umulig å bli klok på syns jeg. Enkelte kamper eller kanskje øyeblikk så ser han ut som en back som ville gått inn på et hvert som helst lag, mens i neste øyeblikk så halvsover han på bakre og følger ikke mannen sin. Han og Shaw er i grunn ganske like der.

Tenker i alle fall at Wan-Bissaka ikke er en spiller man bør strekke seg langt for å beholde, så god eller viktig er han ikke for klubben.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Andtho01, Tringe, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8348

United har behov for forsterkninger, og utskiftinger, i alle ledd. Min mening er at de mest prekære posisjonene å forsterke er midtstopper og spiss. Vi trenger mer tempo i midtforsvaret og vi må ha en mer rutinert målscorer som kan avlaste Højlund. Disse to posisjonene bør forsterkes i januar. Så er det selvsagt avhengig av både økonomi og tilgjengelighet, men jeg forventer at klubben gjør en innsats for å tette åpenbare hull i spillerstallen.

Synd at det ikke er flere som gjør som Maguire; leverer prestasjoner som både hjelper laget og sørger for interesse fra andre klubber. All ære til Harry for et strålende comeback i høst, men jeg mener likevel at klubben bør selge til sommeren og oppgradere med en yngre, raskere og mer ballsikker stopper. Moyes, og sikkert flere andre, står garantert klar med sjekkheftet for å hente en spiller som er tilnærmet perfekt for et lavtliggende forsvar.

Mine ønsker for januar er Guirassy og Todibo. Førstnevnte skal ha en meget overkommelig utkjøpsklausul og så håper jeg at Sir Jim kan sørge for at Todibo tar turen fra Nice til Manchester. For et lag med åpenbare mangler i begge ender av banen vil disse to gutta være solide forsterkninger.

Håper noen er klare for å overta Sancho, Van de Beek, Martial og Varane i januar. Det er sikkert et par andre som også kan byttes ut, men savnet av disse fire vil i alle fall være minimalt. Den franske stopperen er en god spiller, men det hjelper lite når han har sesongkort og egen losje hos fysioterapeuten.
post liked by: Pwint, Tringe, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Rød Pølse wrote: 12 Dec 2023, 11:59 Håper noen er klare for å overta Sancho, Van de Beek, Martial og Varane i januar.
Nesten for godt til å være sant om alle forsvinner.
Det virker som van de Beek forsvinner ut på lån, men når det gjelder Varane så må det være noen klubber som ønsker seg å sikre seg stopperen permanent basis.
Martial og Sancho derimot, der har jeg ikke høye forhåpninger.
post liked by: Rød Pølse, Tringe
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Tror dessverre det er få som kan eller vil overta de enorme lønningene til Sancho og Martial.

Derfor tror jeg begge blir i klubben til kontraktene utgår, og at de i beste fall forsvinner på lån.
post liked by: Tringe, Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8348

Finnes det en annen klubb i verden som har like stort sprik mellom sponsorkontrakter og spillerkontrakter? I den ene leiren er det full fest og gapskratt hele veien til banken og i den andre driver man med selvskading og selvmordsbombing 🤯 Hvordan er det mulig???!
post liked by: 10Hag, Pwint, Blodfink, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

🤣🤣 Det kan du si! Nei, vi er i egen klasse, der!

Så fort en spiller har 10 gode kamper, er det rekordkontrakt ute og går.

Merkelig hvordan lønnsutgiftene i klubber som er bedre enn oss er lavere. Og i noen tilfeller, mye lavere. Skulle jo ikke vært mulig.

Husker ikke hvem som nevnte dette her inne for kort stund siden. Men er enig i at dette bør være høyt oppe på lista over ting Ineos må fikse. Det er få ting som skader oss mer økonomisk og på overgangsmarkedet enn de kunstig høye lønningene til halve troppen vår.

Vi får rett og slett ikke solgt spillere. Og vi får ikke hentet spillere, pga lønnsutgiftene som slår hardest ut på FFP.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink, Tringe, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14623
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23304
Liker mottatt: 19259

Spanske Sport med en løsning på Sancho-saken:

The Sun siterer spanske Sport på at United skal ha tilbudt kantspilleren til Barcelona, med et ønske om å få tidligere Leeds-spiller Raphinha andre veien
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Tringe, 10Hag, RedTrafford
LUHG!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

@Blodfink det ryktet setter nok Bruno pris på, om det ikke va han som kom med forslaget.

Liker tanken på å ha en spiller i troppen som går hele banens lengde på knærne for å vise takknemlighet for at Leeds holdt plassen :-| Sånn mentalitet e mangelvare nu for tida.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink
Ingen er større enn klubben!
Post Reply