Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

28FPellistri
Posts: 450
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 478
Liker mottatt: 1572

Raphinha hadde vært spennende. Er vel høyrekant også. Han og Antony vekslet på å spille på kanten der. Jeg ønsket meg førstnevnte når han var i Leeds før han gikk til Barcelona, så vi vet jo at han takler Premier League også.

Har også den klassiske sør-amerikanske kynismen og vinnerskallen.

Aner ikke hvor troverdige spanske Sport er, de som gjengir nyheten er i alle fall søppel.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Custis i The Sun, (han er nå den med mest rett i The Sun i hvert fall), skriver om Potter - Ratcliffe samtaler, men skriver ikke når disse har skjedd. Potter var ønsket til Nice tidligere.

Og rykter i Tyskland om EtH til Dortmund, der M. Sammer er nå, som ansatte EtH i U-avd. til Bayern.

Ser ikke helt for meg noen av delene. Potter kunne vel bidratt med defensiv innstramming, men offensivt?
post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4707
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10715

Potter ble spist levende i Chelsea, jobben i United er enda noen hakk vanskeligere. God manager, for all del, men veldig skeptisk til om han har tyngden som må til. At Brighton faktisk ble bedre da han dro er vel heller ingen super attest...
post liked by: Blodfink, Andtho01, Pwint, 10Hag, red, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Ja. Relativt til sin egen størrelse er det vel ingen klubber som drives bedre enn Brighton i Premier League akkurat nå.

En ganske interessant artikkel / intervju fra NY Times gjort i april i år med CEOen til Brighton: link

Dette hadde kanskje passet vel så bra i "hva bør gjøres tråden". Men det han sier her burde vært utgangspunktet for egentlig alle andre klubber...
“One trick we have to try and pull off as a club of our size is evolution,” Barber said. “So what we don’t want to do is to build a squad for this coach, and this coach leaves, and then you have to build an entirely different squad for the next coach.”

“Our challenge,” Barber said, “is to keep evolving from coach to coach with broadly the same squad.”
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Blodfink wrote: 14 Dec 2023, 12:35 Og rykter i Tyskland om EtH til Dortmund, der M. Sammer er nå, som ansatte EtH i U-avd. til Bayern.

Ser ikke helt for meg noen av delene
Jeg ser mer for meg EtH i Dortmund enn Potter i United, så korrigerer meg selv litt her. Dortmund har muligens en struktur som passer EtH ganske godt.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Blodfink wrote: 15 Dec 2023, 00:28 Jeg ser mer for meg EtH i Dortmund enn Potter i United...
Passe kjedelig å måtte se på at EtH tar Dortmund til nye høyder 😩 Hvis det er en Potter som kunne fått til noe eksepsjonelt i dagens United måtte det være Harry. Det er ikke mye som tyder på at Graham kan trylle.

Hvis INEOS på et eller annet tidspunkt finner ut at de ønsker en ny manager, så håper jeg at det er begrunnet i et ønske om å ta klubben i en spesifikk retning mtp spillestil. Da bør de ha gjort grundig research og funnet en kandidat som har en litt mer spenstig og interessant CV enn det Graham Potter har.

Enn så lenge har jeg tro på at EtH har det som kreves for å få klubben tilbake der den hører hjemme. Vel og merke med et godt sportslig apparat i ryggen.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pwint, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2917

Blodfink wrote: 14 Dec 2023, 12:35 Custis i The Sun, (han er nå den med mest rett i The Sun i hvert fall), skriver om Potter - Ratcliffe samtaler, men skriver ikke når disse har skjedd. Potter var ønsket til Nice tidligere.
Det er selvfølgelig bare rykter, men om ten Hag ryker i desember eller januar, så blir jeg ikke overrasket om det er fordi det allerede er enighet med Potter.

Plutselig kan Sancho være tilbake i varmen. Sancho 1, ten Hag 0. :dead:
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Støtter det @Rød Pølse, Potter blir litt i samme gate som Moyes i mitt hode. Var i utgangspunktet støttende til Moyes, men det ble jo spilleropprør i løpet av måneder...Kan ikke se at Potter skulle komme heldigere ut av det. Ikke at jeg støtter spilleropprør, men det trengs jo en skikkelig personlighet for å mestre garderobedyret i de større klubber.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Tringe
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Kjenner at jeg blir jævlig lite imponert av INEOS hvis de kommer inn og erstatter EtH med Graham Potter. Siden dette ryktet stammer fra The Sun og det ikke er spesifisert når disse møtene har funnet sted velger jeg å tro at det er møter som ble avholdt i forbindelse med at Potter var aktuell som manager for Nice.
post liked by: BluePink, Blodfink, RedTrafford, Pwint, JørgenT, Tringe
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1118
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3461
Liker mottatt: 3612

Donny Van De Beek klar for Frankfurt på lån fra Januar av
post liked by: Rød Pølse, messilingard, Jan Erik, Pwint, Tringe, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2065
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9095
Liker mottatt: 8380

Ønsker Donny lykke til i Tyskland! Håper han gjør det så bra at de benytter seg av kjøpsopsjonen når utlånsperioden er over.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Tringe, Pink Final
Football, bloody hell!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

28FPellistri wrote: 12 Dec 2023, 17:19 Raphinha hadde vært spennende.
Raphinha and Bruno Fernandes share a unique relationship despite their limited playing time together

In December that year (2019) he said: “Raphinha, I miss Raphinha."

“He’s a player with whom I had a different chemistry from the others. He understood me at a glance."

“I also miss him because he brought joy to the locker room. He’s also a responsible and hardworking person.”

And the feeling was mutual, with Raphinha admitting Fernandes is like an "older brother" to him.

"Bruno Fernandes played with me for a year that seemed like many more at Sporting (Lisbon). He became almost an older brother,” Raphinha said.

And United's Fred has even spilled the beans, revealing how Fernandes often talks about his former team-mate.

He said: “Bruno’s been talking about Raphinha ever since he arrived. They played together at Sporting."
__________________

Vet ikke om han ville gjort oss bedre om vi kjøpte han, men at Bruno har et nærmest telepatisk forhold til Raphinha kunne ikke skadet oss.
+ en enorm mentalitet og vinnerskalle.
post liked by: Blodfink, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, 28FPellistri, Pwint
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19274

Raphinha går Antony en høy gang av det jeg har sett. Antony gjør noe småbra, og jobber. Men Raphinha har noe ekstra liksom.
post liked by: Tringe, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
LUHG!

Alf banan
Posts: 328
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 662

Så lenge jeg slipper å se Antony surmule på høyrevingen så rooer jeg ja takk til Raphina. Han har også det rykket som vi mangler på høyrekanten. Jobber ikke like mye hjemover, men hvis vi bruker AWB på back så burde det demme opp for manglende bidrag hjemover.

28FPellistri
Posts: 450
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 478
Liker mottatt: 1572

Raphina jobbet bra hjemover når han spilte på Leeds under Bielsa. Han tillater ikke luksusspillere, men om han har lagt seg opp en uvane nå i Barcelona skal ikke jeg si noe om, har knapt sett han spille etter han forlot Premier League, men er enig i at det kanskje er best med AWB på backen og ikke en vill Dalot i tillegg, selv om det kanskje kan være meget bra det også, med overlapper når man angriper.

Det er i alle fall en spiller man vet kan fungere i Premier League og ikke nok en spiller som kun ETH kjenner til fra før av.
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply