Ryktetråd 2023

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Kan med hånden på hjertet si at jeg kommer til å bli svært oppgitt dersom vi skulle gått for Raphinha nå. Og det er ikke fordi Raphinha er en dårlig spiller, eller fordi det ikke er et behov på høyrekanten. Men dette er så enkelt at vi har behov som er mer prekære på stopperplass, på den sentrale midtbanen, på begge backer samt et behov for avlastning på topp.

Jeg tenker at vi i stedet for å svi av enda mer penger på en høyrekant så kan vi se om Antony, Pellistri og Amad klarer å bli et udiskutabelt førstevalg.
post liked by: Pwint, Tringe
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg ønsker meg en verdensklasse midtbanespiller til jul. En som kan hjelpe oss å styre spillet, som kan sende gjennombruddspasninger og som gir oss stabilitet. Men det har vel aldri skjedd noe skikkelig kjempestort i januarvinduet?

Får vi casemiro tilbake i form så kan det vente, men det snakkes jo om at han er til salgs. Da håper jeg ihvertfall vi har en backupplan.
post liked by: messilingard, Blodfink, 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Pwint wrote: 16 Dec 2023, 10:52 . Men det har vel aldri skjedd noe skikkelig kjempestort i januarvinduet?
Evra, Mata, Vidic og Louis Saha er vel kanskje de beste som har kommet inn i januar. Er mulig noen ganger, men det var jo ikke umiddelbar suksess med samtlige.

Edit: Og en viss B. Fernandes :hah:
post liked by: Andtho01, Pwint, Pink Final, red, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Ja, flere bra spillere der og Bruno selvsagt!! Hadde glemt at han kom i januarvinduet. Det må jo sies å ha vært et stort kjøp ja.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Ryktene går om at Ivan Toney helst velger Arsenal @pixma. Romano refererer til rykter han har hørt.
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1136
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3518
Liker mottatt: 3652

Får håpe at dei som styrer overgangspolitkken ikke går all in for Alaba nå. Han røyk acl mot Villarreal mister hele sesongen https://www.eurosport.com/football/tran ... tory.shtml
post liked by: Belfastboy

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Donny til Frankfurt f.o.m. Januar! Håper det blir ein positiv overgong for han omsider!
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, messilingard, Pink Final

Deleted User 791

Jeg liker ikke at det alltid er snakk om lån..
Alt for mange spillere blir sendt på lån, men kommer tilbake igjen etter lånet og blir værende til kontrakten går ut.
Lønns strukturen i United er virkelig det største problemet..
Tenker at Donny er tilbake igjen i sommer, akkurat slik som martial og flere som har blitt sendt på lån.
post liked by: Rød Pølse, messilingard, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Det beste hadde selvsagt vært et salg. Når det gjelder Donny så forstår jeg godt at "kjøpende" klubber er skeptiske den tid han nesten ikke har spilt fotball de siste årene. Jeg ville reagert kraftig dersom United hadde kjøpt en slik spiller for å si det slik.

Det sagt så er det klart at United må jobbe med lønnspolitikken sin. Vi bruker enorme summer på lønninger på spillere som egentlig ikke er i nærheten av å fortjene det. Hvor mange av våre spillere er lønnsledende i Premier League og hvor mange spillere hos oss hadde gått inn på lag som City, Liverpool eller Arsenal? Det er en ubalanse her, ingen tvil om det.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Tringe, RedTrafford, Belfastboy, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Lønnspolitikk og rekrutteringsstrategi, to sider av samme sak. Alle klubber bommer på overganger, men United har blitt en klubb som betaler ekstremt høye lønninger til spillere som har et navn. Dessverre er mange av disse også spillere som ikke kan forventes å utvikle seg videre, og man kan i beste fall håpe at de holder nivået enda et par år. Det er ingen tvil om at United må gjøre noe med både lønninger og rekruttering.

Vi må bli bedre på å hente spillere før de har blitt store stjerner i andre klubber og vi må sørge for at spillerne som presterer for United er de som får best betalt. Ikke de som har prestert en årrekke for andre klubber, og som er ute etter en siste god kontrakt. Alle vet at United har en enorm omsetning, så her gjelder det å ha flere tanker i hodet på en gang.

Klovnen Woody startet med disse "galactigos-signeringene", og det er opp til den neste CEO og den nye sportslige ledelsen å gjøre noe med dette. En av utfordringene er at det vil ta tid.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kilden er Romano. Høres ut som en fornuftig prioritering, spør du meg...

post liked by: Belfastboy, Andtho01, Tringe, Pink Final
Football, bloody hell!

Tringe
Posts: 219
Joined: 19 Jan 2022, 21:58
Liker gitt: 1108
Liker mottatt: 470

Rød Pølse wrote: 18 Dec 2023, 23:22
Kilden er Romano. Høres ut som en fornuftig prioritering, spør du meg...

Pfft.. vi har myyyye større behov for kanter uten arbeidsmoral og evnen til å gå av sin back ;)

..men fra spøk til revolver så savner æ en stødig midtbanespiller som ett av punktene. Satse på det står på lista til sommern.
post liked by: Rød Pølse
Ingen er større enn klubben!
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

På kort sikt ville jeg muligens prioritert spiss foran midtstopper i januar, Højlund trenger avlastning/lærmester. Vi MÅ rekruttere stopper(e) også, men der tenker jeg at vi har kvalitet nok til at det holder ut sesongen.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Tenker og at midtbane er hakket mer prekært enn stopperplass akkurat nå. Når Martinez er tilbake har vi tross alt 5 kurante stoppere. Midtbanen er veldig tynn og mangler noen kvaliteter, og en ekstra spiss er et must.
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Jepp @10Hag, midtbane er kanskje det aller mest prekære på sikt - men tenker at det er ekstremt viktig at vi kjøper riktig spiller/spillertype for rollen (etter en rekke merkelige anskaffelser), og tviler på om det lar seg gjøre i januar.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Det er sant, og det samme kan og sies om spissplassen.

I og med at det ryktes om et kjøp av spiss i januar, så er det viktig at det også blir en god signering på sikt. Spisser som scorer mange mål er dyre, og har høy lønn. Unge, talentfulle spisser er og dyre.

Så om vi faktisk skal kjøpe 2 spillere i januar, som rapportert, og låne en tredje, er det særdeles viktig at vi treffer godt på begge kjøpene, uavhengig posisjon.
Post Reply