Paul Scholes

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Paul Scholes, ganske mange som har omtalt ham som den beste midtbanespilleren i sin tid.
Ja den beste fotballspilleren de har sett.

For en temposetter han var i spillet vårt.
Korte pasninger når vi trengte å roe ned, hvile litt.
Også de lange presise når vi angrep, og utnyttet farta vi hadde i angrepet vårt.
Husker da vi slo Blackburn 4-1 i 2006/07, mener Scholes slo rundt 40 pasninger bare på Giggs i den matchen!
De to kjente hverandre i blinde, Giggs begynte å løpe i det Scholes hadde ball.
En undervurdert pasning er den da Rooney scoret mot Milan i semifinalen i CL samme sesong.
Scholes vippet ballen over Milan gutta inne i et tett befolket Milan straffefelt, til Rooney - og mål.
Sesongens pasning imo!
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

Scholes er av mine absolutt favoritter på banen. Magisk spiller på sitt beste, alltid orientert, aldri stresset, hadde alltid en plan. En ting er de tekniske ferdighetene hvor han kunne treffe nesten hva som helst innen en radius på noen titallsmeter, men intelligensen og forståelsen var noe av en helt annen verden. Et absolutt geni. Tror favorittminnet mitt må være semifinalen mot Barcelona med den scoringen.

Av banen, etter at han la opp så er han nok for tabloid og for unyansert for min smak. Fremstår noe sær, men så er det et trekk som går igjen hos eksepsjonelle folk.
post liked by: LoveBruno&Rashford, Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse
LoveUnitedHateGlazers

LoveBruno&Rashford
Posts: 44
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 169

Paul Scholes, herlig type. Så han første gang da United møtte Millwall i 1993 i Fa-youth cup semifinalen andre kamp, borte på The Den.
Liten terrier som spilte spiss. Vi hadde ikke troen på at han ville slå igjennom. Alt for liten. Ingen spisstype som kunne nå helt til topps i den tøffe engelske ligaen.
Heldigvis bodde det litt fotball i Sir Alex som omskolerte Scholes, mot Scholes egen vilje.
Og resten er historie......
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Pwint, Rød Pølse
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2908
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13516
Liker mottatt: 8685

Scholes var min favorittspiller. Han slo meg som en ekstremt intelligent spiller, med ro og kontroll. Nydelige pasninger og noen saftige skudd.
post liked by: LoveBruno&Rashford, Belfastboy, Pink Final, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply