Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

De er kyniske, de skal melke ut mest mulig penger.
Frykten er at vi blir sittende med de, at de ikke ønsker å gi slipp...
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Skulle ha likt å vere flue på veggen i dei glazerske middagsselskapa. Tippar dei litt meir perifere søskena etterkvart er ganske desperate etter å selge. Ser for meg at Joel og Avram må sitte ved eit lite bord for seg sjølve og ete kalde restar på ukomfortable stolar, mens resten gassar seg med lekkerbiskenar i finstova.

Eg kunne ha levd med Joel og Avram som eigarar om dei hadde kjøpt ut søskena og fått hjelp av t.d. ein investeringsbank/hedgefond til å oppgradere Old Trafford og Carrington. Om dei i tillegg hadde slutta å ta ut utbytte og latt fansen få meir innverknad, noko som vel blei indikert med den moglege investeringa til Elliot, ville dei ha vore heilt ok eigarar. Vi kan f.eks ikkje klage på summane dei har brukt på spelarkjøp eller lønningar.

Problemet er at vi ikkje kan stole på noko av det Glazers har lova eller sagt etter at dei tok over. Dei har hatt nok av sjansar til å vise at dei bryr seg om klubben og fansen, men har prioritert å berike seg sjølve og å lesse meir gjeld på klubben. Er det fordi dei to mest aktive brødrene ikkje har frie tøyler til å styre klubben slik dei vil, eller er det fordi pengar alltid vil vere første pri for Glazers? Beklager kynismen, men eg vil sette sparepengane på alternativ 2.
post liked by: Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Tror dessverre på følgende pri liste @Pancho P

1. cash
2.cash
3.cash
4 mye annet
5 United

Men interessant tanke du kommer med. Er man født Glazers så er det jo ikke godt å vite.
post liked by: Pancho P, Can2, Blodfink, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hva er egentlig status?
Det var en del skriverier, og nå har det blitt stille?
Er det noe fremgang?
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Både Qatar og INEOS skal i møter med klubben denne uka (Sheikh Jassim i dag, Ratcliffe i morgen). Her vil de få innblikk i klubbens finanser og framtidige planer.
Så er det vel ventet at de (og andre interesserte) skal komme med endelige bud i løpet av kort tid.

Oppdatering på united.no i dag:
https://www.united.no/kommentarer/det-v ... svaret-pa/

Ifølge The Guardian er sjeiken favoritt per nå:
https://www.theguardian.com/football/20 ... fe-glazers
post liked by: Pwint, Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Sjeik Ben Reddik Fy Fasan... 🤬
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7616

Blir spennende å se hvem som ender opp med å eie klubben. Håper veldig på sir Jim, men uansett om det blir ham eller Sjeik Jassim så blir det mest sannsynlig mye bedre eierskap for klubben enn Glazers.
post liked by: Pink Final, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blir overrasket om det ikke blir Qatar, dessverre. Tror rett og slett de både ønsker og trenger dette oppkjøpet mer enn Ratcliffe - samtidig som de antagelig har mer å putte i lomma på Glazers, både på og under bordet. :sick:
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Full forrvirring i kveld, både sjeik Jassim og INEOS hevder at de har lagt inn bud, mens klubben sier de ikke har mottatt noen og at fristen derfor er forlenget.

Uansett hva som stemmer, får det meg til å tro at det er noen «dark horses» i dette racet, aktører som ikke har vært så opptatt av PR som de to nevnte, men som likevel er høyaktuelle.

Det har jo hele tiden vært nevnt at det er flere aktører, som også skal ha besøkt klubben uten at det er filmet og lagt ut i alle medier.

Blir ikke overrasket om vi blir overrasket…
post liked by: Pancho P

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Er jo ein fin investering for det norske pensjonsfonded (oljefonded). Spring og kjøp?
post liked by: Can2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hocus, Pocus, Zilliacus

post liked by: Can2
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Hvem som kjøper klubben vist den blir solgt er ikke så veldig nøye for meg, frykten er at de som eier nu finner ut at det er mere penger å suge ut av klubben og ikke selger i det hele tatt, er nesten helt overbevist at d ikke blir noe salg fra Glazers fam.
post liked by: Blodfink
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Ryder wrote: 23 Mar 2023, 14:22 Hocus, Pocus, Zilliacus

En våt drøm dette! Men kanskje ikke realistisk...
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Det er vel også en merkverdig lav verdsettelse av klubben gitt at det allerede eksisterer bud langt over 3,9 mrd$. Syntes vel egentlig at det hele virker som et PR-stunt fremfor noe annet.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 661

Jeg har vært rimelig trygg på at Glazer ikke kommer til å selge. For godt til å være sant. Elliott eller noe sånt kommer inn og lar Glazer sitte med majoriteten og kan fortsette å kjøre klubben ned i gjørma. Da takker i hvertfall jeg meg som supporter hvis det skjer.
Post Reply