Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 72
Liker mottatt: 363

Usedvanlig forfriskende med en eier som snakker, byr på seg selv og gir oss sine visjoner. Nesten så vi har fått en eier som bryr seg og vil noe mer med klubben enn å tømme den for penger.

Merkelige greier!
post liked by: Rød Pølse, Cola2, Ryder, Blodfink, Spirograf1, Pwint, Pink Final, Buchan, Andtho01, Pancho P
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9442

Sir Jim Ratcliffe wrote:We need to walk to the right solution, not run to the wrong solution.
Fantastisk sagt etter min mening. Det sender også en tydelig beskjed til alle fans som er utålmodige og som forventer resultater fra dag 1. Ellers så er det som forventet at Sir Jim og INEOS ikke akkurat er imponert over tingenes tilstand, men at de også ytrer dette så tydelig er egentlig bare musikk i mine ører. Her skal man jobbe smart over tid for å oppnå suksess fremfor å hive penger på en potensiell løsning som gjerne ender som et problem.
post liked by: Pwint, Andtho01, Tringe, Pancho P, 10Hag, Cola2, 28FPellistri, red, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Ratcliffe: 2-3 sesonger vil det nok ta og få United tilbake til å kjempe om liga og CL. Det er rimelig kjapt i grunn. Får de til det så er det rimelig sterkt.

Det gjenstår å se om de får det til på så kort tid.
post liked by: Andtho01, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Jeg tror 2-3 sesonger er noe optimistisk.

Dvs.

På 2-3 sesonger så bør alt av sportslig ledelse og støtteapparat være på et nivå vi kan være fornøyd med.

Der det finnes gode langsiktige planer for ny stadion (evnt. fornyelse av Old Trafford), treningsanlegg, akademi, spillerkjøp, osv.

Også bør vi ha fått bedre orden på det økonomiske ved at det er langt færre – kjøp av veldig dyre enkeltspillere, og generelt bomkjøp, lange kontrakter til eldre spillere, osv.

Og utover det så vil det langt på vei være tilfeldigheter / marginer som avgjør om får til sportslig suksess på den tiden.

Så lenge jeg opplever at vi har maksimert sannsynligheten for å lykkes vil jeg være fornøyd.
Last edited by red on 22 Feb 2024, 14:36, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2896
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13476
Liker mottatt: 8636

Sier du at mitt 2026 estimat er litt optimistisk @red? :D
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, red, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Skulle gjerne vært servitør når disse gutta møtes for å spise lunsj 🤩

https://www.manutd.com/en/news/detail/s ... ic-cantona
post liked by: Andtho01, Pwint, King Eric, Pancho P, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 72
Liker mottatt: 363

Ok...jeg begynner å få litt sans for denne mannen.

Sir Jim Ratcliffe: “[Cantona] was the catalyst for change in Sir Alex Ferguson’s era … and then that sort of kickstarted everything off. He was the sort of talisman...
“There has always been a bit of glamour attached to Manchester United which has been lacking a bit in the last few years. You’ve had George Best, Bobby Charlton, Eric the King for a while.
“The three young lads (Rasmus Hojlund, Alejandro Garnacho and Kobbie Mainoo) sitting on the hoarding at the side – that was a good picture. So I think that’s the ‘Eric’ point really. We are cognizant of the fact you do need a bit of glamour in this.”
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Pancho P, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Teknisk direktør Fletcher og direktør for forhandlinger Matt Hargreaves på vei ut au mener MEN.

Har aldri forstått hvordan Fletcher plutselig fikk den jobben. Aner ikke noe om hans kvalifikasjoner. Hadde han erfaring etc??
post liked by: 10Hag, Pwint, messilingard, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Fletcher har ingen erfaring fra toppledelse i fotball, utenom United. Ganske vanvittig at vi holdt på slik, i verdens største sportsklubb.

Ikke vondt ment om Fletcher, men om de som gjorde ansettelser.
post liked by: Pwint, Blodfink, messilingard, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, red
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9442

Jeg har sjeldent noe i mot at ex-spillere kommer inn i akadamiroller samtidig som at de tar trenerkurs osv. Men teknisk direktør er nok en rolle som man bør ha erfaring for å håndtere. Har egentlig vært typisk United at vi skal utvikle folk i toppstillinger, noe som er merkelig med tanke på størrelsen til klubben.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Andtho01, RedTrafford, red
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Synes kanskje vi skal la de som styrer skuta i United ta seg av ekspertisen angående ansettelser, både nå og i fortiden, heller enn oss sofaforståsegpåere. Hver gang klubben ansatte noen, enten det var Fletcher, Murtough, Fortune eller Benni McCarthy, so skulle "vi" fans rive dem ned og latterliggjøre. Tviler ikke på at Fletcher er en dyktig fyr. Såpass har united.no gutta sagt både direkte og mellom linjene. Men i steden skal vi altså late som alt er bare "jobs for the boys" osv, omtrent som ingen vet hva de styrer med.

Det er noen som ikke vet hva de styrer med, og de gapende, stinkende rasshøla sitter i USA, og har stålet MILLIARDER av PUND fra klubben.

Skulle ønske de blodsugerne ble kastet ut av klubben, men så heldig har vi dessverre ikke vært. Fortsatt har vi de verste eierne i fotballen. Men det kunne tross alt vært enda verre. I det minste glad for at Ratcliffe kom inn på eiersiden, og ikke enda en gjennomkorrupt sportsvasker.

Vel, det var min tale for i dag. Nå er det tid for pizza og Saul Goodman =)
post liked by: Andtho01, Pink Final, King Eric, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Det kan jo hende det er en grunn til at Fletcher ikke får være med videre... At han ikke er dyktig nok for den nye sportslige adm.

Jeg stoler mer på at de identifiserer hva de trenger enn gutta i UNO.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ellers enig i analysen av Glazers, kan jo tenkes at de har hatt litt med ansettelser å gjøre og. Ikke ansatt de beste tror nå jeg...Spart inn litt på lønnsutgiftene i det sportslige apparatet vel...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, 10Hag
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

'Teknisk direktør' ja...hva betyr det? Ikke godt å si alltid. Fletcher sa selv at hans viktigste rolle var å ha et overoppsyn med akademispillere sin vei til førstelaget. Høres ikke ut som en som bestemmer over hverken det ene eller det andre, men sørger for at spillerne blir ivaretatt så godt som mulig, følger opp utlånte spillere og kommer med mer eller mindre gode råd om veien videre. Høres ut som en viktig jobb, men ikke den som er øverst på hierarkikartet? Hvis Ratcliffe & co har en bedre løsning på de oppgavene, og bedre folk på vei inn, så er jo det ok. Kan jo være Fletcher får tilbud om en annen rolle, så er det opp til ham å bestemme hva han vil.

Han har jo talentfulle sønner i klubben også, kan være greit å ha i bakhodet når man skal svinge øksen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Jan Erik wrote: 22 Feb 2024, 22:06 Han har jo talentfulle sønner i klubben også, kan være greit å ha i bakhodet når man skal svinge øksen.
Akkurat det bør ikke være et argument for å beholde jobben synes jeg.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Blodfink, nei, men man kan jo bruke hodet når det kommer til hvordan han skal behandles. Det gjør de sikkert også.
post liked by: RedTrafford
Post Reply