Manchester Uniteds nye eiere, rykter og spekulasjoner

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9681

Krysser absolutt alt av fingre og tær for at et Qatar bud faller igjennom. Enten hos PL, UEFA eller britiske styringsmakter. Jeg sitter heller 100 år til med Glazers enn å se United bli brukt som reklameplakat for et arabisk regime.
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford, Jon Andreas, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Da melder Bloomberg at Qatar er klare til å legge inn bud. Ett skritt nærmere det ultimate mareritt 🤬

https://e24.no/boers-og-finans/i/on9ewB ... /www.vg.no
post liked by: Pancho P, Buchan, RedTrafford
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2932
Liker mottatt: 9681

Det ser mer og mer ut som om at Qatar i alle fall er svært interesserte. Så får man heller håpe at det er en annen aktør som vinner tilslutt. Blir det Qatar så blir i alle fall mitt forhold til United begravet (MUXIT?).
post liked by: Pancho P, Can2, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8901

Steinar Stenseth wrote: 13 Feb 2023, 15:02 Da melder Bloomberg at Qatar er klare til å legge inn bud. Ett skritt nærmere det ultimate mareritt
Urkkk... Det hjelper vel på at Nasser el-Khelaifi sit i UEFA sitt hovudstyre og er kompis med sjølvaste Ceferin etter at PSG ikkje støtta Superliga-planane. Mykje gjensidig ryggkløing på bakrommet i UEFA, vil eg tru...
post liked by: RedTrafford, messilingard, Buchan, Can2, Cola2, Jon Andreas
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Min personlige mening: Jeg synes det er trist hvis vi ender opp som City nå som vi er på vei mot noe. Jeg har store problemer med at vi skal bli en sportsvaskingsarena for tvilsomme stater.

Vil ha vekk Glaziers av hele mitt hjerte, men altså...

Nei, jeg sliter med dette.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Can2, Pancho P, Jon Andreas
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7730
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27931
Liker mottatt: 18511

Enig @Jan Anders.
Jeg synes egentlig det er trist på hele den engelske fotballens vegne.
At klubbene blir leketøy for kreti og pleti av verdens pengeflyttere.
post liked by: Buchan, RedTrafford, Can2, Pancho P, Cola2, Jon Andreas, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 897
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 8081
Liker mottatt: 2666

Ser United.no refererer et rykte i dag, om at Elon Musk kan finne på å legge inn bud. Fyren er vel lettere gær'n og ganske uspiselig. -Men han hogger vel ikke hue av folk han heller, så kan til nød godta det.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Jon Andreas
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14788
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23835
Liker mottatt: 19901

Qatar er vel de eneste som byr 5 mrd eller mer? Det er det eneste som betyr noe for Glazers. De ønsker minst 5, helst 6. Klubben ble totalt ødelagt når de tok over. United råtnet rett og slett...Det burde kanskje vært litt "rioting" om dagen. med skytset retta mot Glazers...
post liked by: Pancho P, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Skjer dette er PL død og begravet for meg...selv om det skjer gradvis allerede. Skal følge litt med på Wrexham-eventyret. Håper det er kjærlighet bak!!!
post liked by: Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7730
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27931
Liker mottatt: 18511

Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om hva jeg kommer til å gjøre med forholdet til United.
Men pengefokus, korrupsjon, (og VAR!) i engelsk fotball, har tatt bort mye glede allerede.
Kanskje blir det slik at jeg kommer til å flytte hovedfokuset mitt ned til National League og National League North (6 div).
Med Altrincham, Ashton United, Curzon Ashton, Stalybridge Celtic og den type klubber.
Mistenker dog meg selv for at et brudd med Manchester United blir vanskelig å gjennomføre etter 48 år som fan.
post liked by: Ryder, red, Pancho P, RedTrafford, Can2, Vidar Dale Fjeld, Jon Andreas, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2624
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13772
Liker mottatt: 8901

Klart det vil bli tungt å bryte med noko som har vore ein så viktig del av livet i så mange år. Likevel kan eg ikkje sitte stille i båten og akseptere at vi blir som City, Chelsea og PSG, klubbar som vi har kritisert sønder og sammen p.g.a. eigarskapet deira. Dessutan er det ikkje slik at Manchester United blir viska bort frå identiteten vår eller minnet vårt. Eg trur kjærleiken for klubben og historien vil halde seg minst like sterk, sjølv om vi avstår frå å følge laget aktivt.

Det vil vere med blanda kjensler at eg eventuelt forlet skuta. Eg har sansen for måten Ten Hag og United framstår for øyeblikket og laget har mange herlege typar. Men det er, som @Pink Final nemner, så mange usmakelege element med dagens fotball at eit qatarisk (eller kinesisk) kjøp av United vil vere dropen som får begeret til å renne over. For meg er Jim Ratcliffe den einaste løysinga, sjølv om han heilt sikkert også har skjelett i skapet.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Cola2, Can2, Vidar Dale Fjeld, Jon Andreas
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1949
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2586

Blir nok å fortsette å følge med MU uansett hvem som blir nye eiere av klubben, men håper at det ikke blir Qatar eiere som overtar klubben.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 153
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 132
Liker mottatt: 366

Hvor lenge kan supportere sitte stille i båten, mens de skriver det ene innlegget etter det andre om hvor forferdelig andre klubber er som styres av eiere fra land som beviselig ikke følger lover og regler? Gjelder dette bare til ens egen klubb er styrt og eid av de samme krefter? For ordens skyld er dette ikke rettet mot noen som helst her inne...jeg bare kjenner at jeg har fått nok om det skjer. Jeg har tidligere rettet kritikk mot at verdens land og riker ikke tar et fullstendig oppgjør med slike land når det kommer til handel osv...derfor var jeg ikke like bombastisk på at en burde utestenge de fra fotballen...men jeg har snudd. Fullstendig boikott til dokumenter legges frem på at alle forhold er i orden fra klubbers eiere. Ellers er jeg ikke bedre en noen andre...fotballen dør, dag for dag.
post liked by: Pancho P
User avatar

Harry Greaves
Posts: 378
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 509

Jan Anders wrote: 13 Feb 2023, 16:56 Min personlige mening: Jeg synes det er trist hvis vi ender opp som City nå som vi er på vei mot noe.
City kom fra intet med disse eierne, det samme gjelder PSG. United er en av verdens største klubber i utgangspunktet, og av den grunn vil ikke et evt qatarisk eierskap gi den samme følelsen av plastikk-suksess. Tror heller ikke vi hadde kalt Real Madrids suksess for "kjøpt" dersom de ble overtatt av Qatar, rett og slett fordi klubben allerede FØR overtakelsen var så diger.

Når det er sagt, så er jeg 100% imot tanken om å bli brukt i hvitvaskingen av et regime. Dette poenget står selvsagt fortsatt, uavhengig av Uniteds nåværende størrelse. Jeg har med andre ord mer problemer med hensikten til eierne, fremfor det at vi skal føle at evt suksess er kunstig skapt.
post liked by: Pancho P

Deleted User 430

Pancho P wrote: 13 Feb 2023, 16:15 ... Det hjelper vel på at Nasser el-Khelaifi sit i UEFA sitt hovudstyre og er kompis med sjølvaste Ceferin etter at PSG ikkje støtta Superliga-planane
Skal ikke se bort ifra at det helt tilfeldig dukker opp en regelendring som tillater at klubber kan ha samme eier, så lenge de har forskjellige folk i styret i de respektive klubbene, og konkurrere i samme turnering, nei 🤮
post liked by: Pancho P, Can2
Post Reply